Skip to main content

Nieuw: 2024 MV Agusta LXP Enduro Veloce

Zojuist heeft MV Agusta de LXP Enduro Veloce onthuld, de meer algemene versie van de exclusieve LXP Orioli. De LXP-serie begon als het Lucky Explorer conceptmodel, uiterlijk gebaseerd op de legendarische Cagiva offroadmotoren die -met reclame van Lucky Strike- succes behaalden. Blijkbaar mag MV Agusta toch doorgaan in deze adventure-richting, ondanks dat eerder de nieuwe eigenaar Stefan Pierer (KTM) zeer duidelijk aangaf dat dit niet de modellen zijn die MV nodig heeft.

Motorisch is de nieuwe LXP Enduro Veloce gelijk aan de eerdere LXP Orioli, op basis van de 931 cc driecilinder met 124 PK bij 10.000 toeren per minuut en 102 maximum koppel bij 7000 toeren. MV Agusta kiest ervoor een ‘droog gewicht’ te communiceren, wat 224 kilo zou zijn. Met een tank van 20 liter komt de motor rijklaar dan zo rond de 245 kilo uit.

-artikel gaat verder onder de foto’s-

Gelijk aan LXP Orioli

Qua uitrusting is de Veloce Enduro verder volledig gelijk aan de Orioli-versie, dus inclusief de Sachs-vering en Brembo-Stylema remklauwen, traction control met 8 standen, cruise control, launch control, navigatie via de app, data recording, quickshifter en bochten-ABS.

Technische gegevens 2024 MV Agusta Enduro Veloce

MotortypeVloeistof gekoeld 12-klepper DOHC, 3 cilinder in lijn
Cilinderinhoud931cc
Boring & Slag81 mm x 60,2 mm
Compressieverhouding13.4:1
Max. Vermogen124 pk (91 kW) @ 10.00 tpm
Max. Koppel102 Nm @ 7.000 tpm
Topsnelheid230 km/u
Acceleratie0-100 km/u 3.72 seconde
InjectiesysteemMVICS 2.1
Tankinhoud20 liter
KoppelingNat, meervoudige hydrologische koppeling
Transmissie6 versnellingen
EindaandrijvingKetting
Wielbasis1610 mm
Zadelhoogte850/870mm
Gewicht224kg
Vering voorzijdeSachs USD voorvork met rebound – compressiedemping en veervoorspanning extern en afzonderlijk instelbaar.
Vering achterzijdeProgressieve link, Sachs monoshock met instelbare hydrauliek voor rebound, compressie en veervoorspanning.
VoorwielSpaak, tubeless, met aluminium naaf en velg Takasago Excel 2,15” x 21”
AchterwielSpaak, tubeless, met aluminium naaf en velg Takasago Excel 4” x 18”
VoorbandBridgestone A41 – 90/90 – 21 M/C (54 Q)
AchterbandBridgestone A41 – 150/70 – B 18 M/C (70 Q)
VoorremDubbele zwevende schijf met Ø 320 mm diameter, met stalen remschijf en flens en Brembo Stylema-remklauw, met 4 zuigers Ø 30 mm
AchterremEnkele stalen schijf met Ø 265 mm en Brembo remklauw met 2 zuigers – Ø 265 mm
DashboardTFT Full HD
KoplampLED
AchterlichtLED
QuickshifterMV EAS 4.0 (Elektronisch ondersteund Shift Up & Down)

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws