Skip to main content

Ducati onthult 2025 Panigale en Streetfighter V2

Tijdens de Eicma beurs in Milaan, Italie, heeft Ducati de eerste modellen getoond met het nieuwe 890cc V2 motorblok. De Panigale en Streetfighter V2 en V2S delen dezelfde basis en delen daarmee veel technische eigenschappen. Het motorblok levert 120 pk bij 10.750 toeren per minuut en 93.3 Nm koppel bij 8.250 toeren per minuut. Dat betekent dat de nieuwe generatie van beide modellen ruim 30 pk minder heeft dan de uitgaande varianten. Beide modellen zijn wel bijna 20 kilo lichter wanneer gekozen wordt voor de S versie.

Belangrijke verschillen met de vorige generaties V2 zijn voornamelijk het nieuwe motorblok en de nieuwe swingarm. Net als bij de recent geïntroduceerde Panigale V4 is de Italiaanse fabrikant ook bij de Panigale- en Streetfighter V2 afgestapt van de single side swingarm. Belangrijke aanpassingen die met name het gewicht omlaag brengen. De nieuwe Panigale V4S versie weegt 176 kg zonder brandstof, 17 kg minder dan het voorgaande model. Voor de Streetfighter V2S geldt nagenoeg hetzelfde, deze weegt 175 kg, wat 18 kg minder is dan zijn voorloper. 

Tekst gaat verder onder de foto

Kleine verschillen tussen V2 en V2S

De Ducati Panigale- en Streetfighter V2 kennen ten opzichte van de S varianten een aantal verschillen. De reguliere V2 modellen zijn uitgerust met een Marzocchi voorvork en Kayaba Schokbreker. De V4S krijgt deze componenten van Öhlins gemonteerd. De S versie wordt in tegenstelling tot de reguliere V2 ook voorzien van een lichtere accu en een enkel zadel, waardoor het gewicht in totaal 3 kg minder is. De V2 varianten zijn daarmee standaard uitgevoerd in een twee zits configuratie. De modellen zijn voorzien van een monocoque frame, Brembo M50 monoblok remklauwen en Pirelli Rosso IV banden in de maten 120/70 en 190/55. 

tekst gaat verder onder de foto

Motorisering

Tussen beide varianten zijn er geen verschillen wat betreft het vermogen van de 890 cc tweecilinder. Ducati schermt in hun berichten over het nieuwe motorblok dat ruim 70% van het maximale koppel al beschikbaar is vanaf 3000 toeren. Optioneel levert Ducati een Termignoni uitlaatsysteem waarbij het vermogen 6 pk hoger wordt. Het totaalgewicht wordt hiermee met 4.5 kg verminderd. De Panigale- en Streetfighter V2 zijn standaard voorzien van de tweede generatie Ducati Quick Shift en een slipperclutch. Ook zijn beide modellen beschikbaar in een variant die geschikt is voor het A2 rijbewijs, met een maximaal vermogen van 43.5 pk.

Elektronica

Het 5 inch TFT-dashboard is vernieuwd en kan worden gebruikt om de laatste generatie van het elektronicapakket te gebruiken en personaliseren. Ook de V2 modellen krijgen net als de Panigale V4 een breed assortiment aan rijhulp- en veiligheidssystemen mee. Op de S versies zijn deze allemaal standaard. Op de normale varianten zijn het Ducati Power Launch systeem en de Ducati Pit Limiter verkrijgbaar als accessoire. Verder zijn de gebruikelijke systemen zoals verschillende rijmodi, gear indicator en verschillende andere data allemaal te inzichtelijk en te bedienen via het nieuwe dashboard.

Prijzen

De 2025 Panigale V2 gaat in Nederland € 20.490,- kosten. De 2025 Streetfighter 2 zal vanaf € 18.890,- verkrijgbaar zijn.

Overzicht specificaties vind je onder de fotorapportage

Specificaties


Panigale V2Panigale V2SStreetfighter V2Streetfighter V2S
MotortypeDucati 890 cc V2, variabele inlaatkleptiming, watergekoeld
Vermogen88 KW ( 120 pk ) bij 10.750 toeren per minuut
Koppel93,3 Nm bij 8.250 toeren per minuut
Versnellingsbak6 versnellingen met Ducati Quick Shift ( DQS ) up/down 2.0
Aandrijving520 ketting, 15 tand voortandwiel, 42 tand achtertandwiel
FrameAluminium Monocoque frame
VoorvorkMarzocchi 42 mm volledig instelbaarÖhlins NIX30 43mm volledig instelbaarMarzocchi 42 mm volledig instelbaarÖhlins NIX30 43mm volledig instelbaar
SchokbrekerKayaba Monoschok volledig instelbaarÖhlins monoschok volledig instelbaarKayaba Monoschok volledig instelbaarÖhlins monoschok volledig instelbaar
SwingarmAluminium double-sided Swingarm
VoorwielY-shape, 6 spaken aluminium 3,5inch x 17 inch
VoorbandPirelli Diablo Rosso IV 120/70-ZR17
AchterwielY-shape, 6 spaken aluminium 5,50 inch x 17 inch
AchterbandPirelli Diablo Rosso IV 190/55-ZR17
Veerweg120 mm – 160 mm
Voorrem2 x 320mm semi-floating schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc M50 remklauwen met Bosch bochten ABS
Achterrem245 mm enkele remschijf, 2 zuiger remklauw met Bosch bochten ABS
DashboardDigitaal 5 inch TFT kleurendisplay, 800 x 480 px resolutie
Rijklaar gewicht zonder brandstof179 kg176 kg178 kg175 kg
Zadelhoogte837 mm838 mm
Wielbasis1465 mm1493 mm
Tankinhoud15 liter
Zitplaatsen21, passagierszadel optioneel verkrijgbaar21, passagierszadel optioneel verkrijgbaar
VeiligheidssystemenRiding Modes, Power Modes, Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC), Auto tyre calibration, Ducati Brake Light (DBL)
Standaard systemenDucati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, Full LED koplampen met Daytime Running Light (DRL)*, Auto-off indicators, Coming Home, Passagier zadel en voetsteunen, Sachs stuurdemperDucati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, Full LED koplampen met Daytime Running Light (DRL)*, Auto-off indicators, Lithium-ion battery, Ducati Power Launch (DPL), Pit Limiter, Coming Home, Single seat configurationDucati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, Full LED koplampen met Daytime Running Light (DRL)*, Auto-off indicators, Coming Home, Passagier zadel en voetsteunen, Sachs stuurdemperDucati Quick Shift (DQS) up/down 2.0, Full LED koplampen met Daytime Running Light (DRL)*, Auto-off indicators, Lithium-ion battery, Ducati Power Launch (DPL), Pit Limiter, Coming Home, Sachs stuurdemper, Single seat configuration
OptioneelLap Timer Pro, Anti-Theft, Cruise Control, Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), USB port, Ducati Multimedia System (DMS), “Turn By Turn” navigator, Heated Grips
Garantie24 maanden zonder kilometerbeperking
Service intervals15.000 km / 24 maanden
Service interval klepstelling30.000 km
Milieu en verbruikEuro 5+ — 5.3l/100km — Co2 123g/km

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws