Skip to main content

Kort na de start van de samenwerking met haar nieuwe partner, Pierer Mobility AG, kijkt MV Agusta met een frisse blik naar de huidige stand van zaken en, nog belangrijker, naar haar plannen voor de toekomst. MV Agusta heeft altijd producten gemaakt die veel verder gaan dan het concept van eenvoudige motorfietsen. Die emoties oproepen, aandacht voor details en vakmanschap omzetten in een ware kunstvorm, vandaar de merkclaim “Motorcycle Art”.

Afgezien van emoties en glamour, zijn concrete aspecten van het heden en de toekomst van MV Agusta, te beginnen met de productie-footprint en het industriële strategische plan, cruciale punten om te overwegen. Vandaag de dag heeft MV Agusta een potentiële productiecapaciteit van 15.000 eenheden per jaar, waarbij elke motorfiets met de hand wordt gemaakt. Door de beste ingenieurs in de branche, die een echte obsessie hebben voor details en perfectie, en hun liefde en passie voor het vak combineren met de gebruik van de meest geavanceerde technologie.

Pierer Mobility AG

De recente verwerving van een belang in het bedrijfskapitaal van het bedrijf door Pierer Mobility AG zorgde voor een hernieuwde vastberadenheid bij het stellen van ambitieuze commerciële doelen. Het motormerk streeft er nu naar om haar producten en diensten tegen eind 2023 wereldwijd te distribueren via een netwerk van 180 geselecteerde dealers, met een sterke aanwezigheid in Noord-Amerika en Europa, maar ook in Zuid-Amerika en Azië, met momenteel 100 dealers in die markten. Elke MV Agusta-dealer vertegenwoordigt het merk en bedient zijn klanten wereldwijd op hetzelfde  exclusieve premiumniveau, waarbij een klantgerichte benadering en een toonaangevend niveau van service en professionaliteit worden gegarandeerd.

De exclusiviteit van MV Agusta komt niet alleen voort uit de kwaliteit en verfijning van het product, maar ook uit de hele ervaring die klanten en fans zullen hebben wanneer ze in contact komen met het merk. MV Agusta haalt zelf haar inspiratie uit de beste bedrijven ter wereld, om hun aanpak op het gebied van klantenservice en merkrepresentatie over te nemen.

Met meer dan 78 jaar geschiedenis en winst op het circuit sinds het allereerste begin, is MV Agusta een echte legende, ook vanwege het feit dat het altijd trouw is gebleven aan zijn roots. De productie van haar producten is altijd op het hoogste niveau gehandhaafd in de historische fabriek van Schiranna, aan het meer van Varese. Het terrein strekt zich daar uit over 130.000 vierkante meter, waarvan meer dan 20.000 binnen.

Renovatieplan

Om de huidige locatie en de lokale gemeenschap verder te verbeteren, wordt momenteel gewerkt aan een ambitieus renovatieplan. Na voltooiing zal dit project een gloednieuw hoofdkantoor opleveren met de nieuwste en meest innovatieve ideeën op het gebied van technologie en duurzaamheid, met daarnaast veel aandacht voor de werkomgeving. Alle afdelingen, van de productiewerkvloer tot kantoren en R&D-labs, zullen volledig worden gerenoveerd om state-of-the-art werkomgevingen te creëren die tegelijkertijd de allure van de legendarische geschiedenis van MV Agusta behouden. Er zal ook een museum komen, om zo de legende van MV Agusta te eren en de nieuwe thuisbasis van het bedrijf om te toveren tot een echt heiligdom van motorrijden, voor alle MV Agusta-fans en motorliefhebbers.

CRC

Naast Schiranna heeft MV Agusta nog een parel verborgen in het hart van de Italiaanse Motor Valley in San Marino, een land dat passie voor autoracen uitstraalt: CRC, het kloppende hart van het design en de techniek van MV Agusta. Meer dan 40 van de beste ingenieurs en ontwerpers in de branche werken hier samen en gebruiken de meest geavanceerde technologieën om verbluffende tweewielige kunstwerken te ontwikkelen, die  worden geproduceerd aan de oevers van het meer van Varese.

Timur Sardarov, CEO, MV Agusta Motor S.p.A., zei: “De toekomst van MV Agusta is nog nooit zo rooskleurig geweest en belooft veel spannende momenten voor ons. Het bedrijf werkt aan de ontwikkeling van nieuwe modellen die, afhankelijk van de situatie op de respectievelijke markten, de komende maanden en jaren het licht zullen zien.”

Luca Martin, COO en bestuurslid, MV Agusta Motor S.p.A. zei: “Bij MV Agusta creëren we emoties en we kunnen zeggen dat we het meest gewilde en exclusieve motormerk ter wereld zijn. Met de steun van Pierer Mobility AG kunnen we commerciële structuren en processen implementeren waarmee we steeds meer enthousiastelingen over de hele wereld kunnen bereiken en een unieke relatie met ze kunnen aangaan.”

Share

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws