KTM heeft officieel de 2025 KTM 390 Adventure-lijn aangekondigd, inclusief de langverwachte introductie van de ‘R’-versie. Een update (X) en nieuwe model (R) dus, dat moet zorgen voor een ongekende rijervaring, verbeterde prestaties, innovatieve technologie en een ontwerp dat zowel op de weg als offroad uitblinkt zo geeft KTM aan.
Twee Uitvoeringen: R en X
De 2025 KTM 390 Adventure wordt uitgebracht in twee varianten: de geheel nieuwe KTM 390 Adventure R en de KTM 390 Adventure X. De R-versie is de meest offroad-gerichte motor in zijn klasse met een enduro-geïnspireerd ontwerp, een nieuw chassis, lange veerwegen en een 21/18” wielconfiguratie. De X-versie is een toegankelijker model, uitgerust met gegoten wielen, een LCD-dashboard, ABS en een unieke kleurstelling.
Modern ontwerp en graphics
Het nieuwe design van de KTM 390 Adventure is rechtstreeks geïnspireerd op de enduro sport. De motoren hebben een slank profiel, een robuust 14L metalen brandstoftank, LED-verlichting en een verbeterde zitpositie voor lange ritten. De graphics zijn vernieuwd en het zadel is speciaal ontworpen met extra grip.
Verbeterd chassis en vering
Het chassis is opnieuw ontworpen op basis van de derde generatie van KTM’s stalen trellisframe. Dit zorgt voor verbeterde stabiliteit en controle, speciaal voor offroad-gebruik. Het subframe en de swingarm zijn eveneens vernieuwd voor een sterker en stijver geheel. De vering van beide modellen verschilt wel: de KTM 390 Adventure R heeft een WP Apex 43 mm open cartridge vork met 230 mm veerweg en instelbare demping, terwijl de X-versie een 200 mm WP Apex vork heeft zonder instelmogelijkheden.
Wielen en remmen
De R-versie is uitgerust met 21”/18” spaakwielen en Mitas Enduro Trail E07+ banden voor maximale grip op uitdagend terrein. De X-versie heeft 19”/17” gegoten wielen en MRF Meteor of Apollo Tramplr XR banden, geschikt voor gevarieerd on- en offroad gebruik. Beide modellen zijn voorzien van Bybre-remmen. De Adventure R is uitgerust met een zwevende remschijf van 320 mm, terwijl de Adventure X een 320 mm remschijf heeft met zwevende remklauwen.
Nieuwe LC4c Motor en technologische innovaties
De nieuwe KTM 390 Adventure-modellen worden aangedreven door het LC4c-motorblok, een lichter en compacter eencilinder met een geoptimaliseerde cilinderkop en verbeterde brandstofinjectie. De motor voldoet aan Euro 5.2-normen en heeft langere onderhoudsintervallen gekregen. De modellen beschikken over selecteerbare rijmodi, Offroad ABS en een geavanceerd dashboard. De R-versie heeft een 5” TFT-scherm en de X een LCD-dashboard. Beide ondersteunen smartphone-connectiviteit voor muziek, oproepen en navigatie.


Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven