Skip to main content

Can-Am Origin en Pulse vanaf begin 2025 in Nederland leverbaar

De reeds in 2022 aangekondigde elektrische Can-Am Pulse en Origin motorfietsen zijn nu in de productieconfiguratie voorgesteld aan het publiek, waarbij pre-orders mogelijk zijn. De productie start volgens Can-Am in Q4 van 2024 en wereldwijde leveringen volgen dan begin 2025. Van beide modellen komen er een 35 kW- en een 11 kW-versie.

De elektrische aandrijfunit van de nieuwe Can-Am’s wordt met vloeistof gekoeld, wat ook geldt voor de accu, omvormer en lader. Mede hierdoor claimen de makers een oplaadtijd van 20% tot 80% in 50 minuten met een Level 2 (thuis)oplader. De on-board charger kan 6.6 kW via een Level 1 & Level 2 oplader aan. De Origin en Pulse hebben geen versnellingen of koppeling, maar wel een achteruit.

Prijzen

De prijzen zijn al bekend, die starten vanaf 17.199 euro in Nederland voor de Pulse en € 17.799,- voor de Origin, wat wel fors meer is dan de Amerikaanse $13.999,- en $14.499,-

Regeneratie

Onderweg is er het ‘Active ReGen-systeem’ waarmee energie energie opgeslagen wordt bij remmen ‘op de motor’. De 8,9 kWh-accu geeft de Pulse een (door Can-Am) geschatte actieradius in de stad van maximaal 160 km en de Can-Am Origin maximaal 145 km.

2025 Can-Am Pulse – highlights

De Can-Am Pulse is een naked bike “voor slimme forenzen en stadsverkenners”, met een 10,25-inch touchscreen met Apple CarPlay, enkelvoudige achterwielophanging, Dunlop Sportmax GPR-300 banden, vier rijmodi – Normaal, Sport+, ECO en Regen, KYB-vering met 140 mm veerweg aan de voorkant en Sachs achtervering. De 2025 Can-Am Pulse heeft een zadelhoogte van 784 mm en weegt 177 kilo rijklaar.

2025 Can-Am Origin – highlights

De Can-Am Origin is gebouwd op hetzelfde platform maar werd ontworpen “voor avontuur buiten de stadsgrenzen” door betere KYB-voorvering met 255 mm veerweg (voor en achter), ook een enkelzijde swingarm, Dunlop D605 dual-sportbanden en maar liefst zes rijmodi: Normaal, Sport, ECO, Regen, Off-Road en OffRoad+. De 2025 Can-Am Origin heeft een zadelhoogte van 865 mm en weegt 187 kilo.

Motor73

Van beide modellen is er een “73”-uitvoering, die heeft LED-verlichting, een LinQ-spoiler (flyscreen/ruitje) en een eigen kleurstelling.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws