Skip to main content

Alles over de 2022 Yamaha motorcross motoren: tweetakt is terug!

Om de langdurige toewijding van het bedrijf aan motorcross te onderstrepen, zal Yamaha voor 2022 een geheel nieuwe YZ125 lanceren, samen met belangrijke upgrades voor de YZ250- en YZ85-modellen, die elke motorrijder de kans geven om hun ware potentieel te realiseren en rechtstreeks te strijden voor de overwinning. Op onze Facebookpagina vindt u alle 97 foto’s bij dit artikel: klik hier voor alle foto’s

Compleet nieuwe YZ125: Wendbaarheid. Vermogen. Winnen. 

Voor 2022 krijgt de geheel nieuwe YZ125 een volledig opnieuw ontworpen, krachtigere motor, een serieus verbeterd chassis en een slankere en radicalere carrosserie om dit de meest competitieve YZ125 ooit te maken.

De nieuwe YZ125 levert een aanzienlijk hoger vermogen met een betere bruikbaarheid. De motorfiets stuurt scherper, biedt een sterkere remkracht en verbeterde ergonomie, en is ontworpen als standaardkeuze voor opkomende rijders die hun vertrouwen en ervaring willen vergroten en hun prestaties naar een hoger niveau willen tillen.

De geavanceerde specificatie toont duidelijk de wens van Yamaha aan om de kampioenen van morgen in hun tienerjaren de allerbeste uitrusting te geven, zodat ze klaar zijn om te strijden voor de grootste prijs wanneer ze doorstromen naar de professionele rangen.

Nieuwe 125 cc motor: Betere prestaties en bedieningsgemak
Voor de 2022 versie hebben Yamaha’s ingenieurs keihard gewerkt om de krachtigste motor te creëren die ooit in een productie-YZ125 is gemonteerd. In hun zoektocht naar sterkere racewinnende prestaties heeft het ontwerpteam een geheel nieuwe 125 cc tweetakt motor gebouwd die een aanzienlijk hoger vermogen ontwikkelt bij een gemiddeld tot hoog toerentalbereik.

Vrijwel elk belangrijk onderdeel van het 2022-motorblok is nieuw en het uitgebreide herontwerp zorgt voor een aanzienlijke toename van het maximale vermogen, om de YZ125 een echt winnend voordeel te geven wanneer het starthek valt. Met het verhoogde vermogen, de verbeterde bruikbaarheid en een beter gevoel bij overtoeren, kunnen motorcrossers voortaan maximaal profiteren van de winst in pk’s en op alle secties van het circuit beter presteren dan hun tegenstanders.

Volledig nieuw ontwerp van cilinderkop, cilinder en zuiger
De cilinderkop, cilinder en zuiger van de YZ125 zijn volledig opnieuw ontworpen als onderdeel van het streven naar betere prestaties en verbeterde vermogenskenmerken. De belangrijkste veranderingen zijn onder meer een nieuw vormgegeven verbrandingskamer, een kortere uitlaatpoort en herziene cilinderpoorten die een aanzienlijke verbetering van de verbrandingsefficiëntie opleveren.

Nieuw ontworpen YPVS
Als aanvulling op de gewijzigde cilinder en cilinderkop, is er ook een nieuw ontworpen YPVS (Yamaha Power Valve System). De maximale lift op de nieuwe uitlaatklep is herzien en ook de timing voor het openen en sluiten is gewijzigd voor krachtigere motorprestaties en betere rijeigenschappen.

Nieuwe Keihin-carburateur en V-Force membraankleppen
Een belangrijk kenmerk van het nieuwe motorblok is de Keihin PWK 38,1 mm carburateur die is uitgerust met een solenoïde gestuurde injectie die direct een stootkracht geeft wanneer dat nodig is. De nieuwe carburateur is uitgerust met een TPS (Throttle Position-sensor) en een 3D-kaartgestuurde CDI die zorgt voor een geoptimaliseerd ontstekingstijdstip. Samen met een nieuwe V-Force-membraanklep en een herzien ontwerp van het spruitstuk, bieden deze nieuwe inlaat en carburateur de YZ125-rijder een sterkere acceleratie vanaf de startpositie en meer explosieve kracht bij het uitkomen van bochten.

Langere drijfstang en zwaardere krukas
Andere interne veranderingen die bijdragen aan het verhoogde vermogen van het nieuwe motorblok zijn onder meer een langere drijfstang en een iets zwaardere krukas. Dit levert iets meer traagheid op waardoor het motorgedrag wordt geoptimaliseerd, en de herziene balans van het krukasontwerp past perfect bij het verhoogde vermogen van het nieuwe motorblok.

Nieuw, zeer efficiënt luchtinlaatsysteem
Een belangrijk kenmerk van de nieuwe YZ125 is het volledig nieuw ontworpen luchtinlaatsysteem. Door het achterframe en de beide zijpanelen opnieuw te ontwerpen en de basis van de zitting opnieuw vorm te geven, hebben de Yamaha ingenieurs de weerstand tegen binnenkomende lucht met 15% verminderd en zijn ze erin geslaagd de algehele inlaatefficiëntie van het nieuwe model drastisch te verhogen. Dit draagt ​​niet alleen aanzienlijk bij aan het verbeteren van de trekkracht van het midden tot hoge toerental en het verbeteren van het overtoeren karakter, het verscherpt ook de gasrespons bij laag tot midden toerental voor stabieler rijden bij lagere toerentallen.

Nieuwe uitlaatpijp en kortere demper
De afmetingen en vorm van de uitlaat zijn voor 2022 gewijzigd om overeen te komen met de andere wijzigingen aan het motorblok voor geoptimaliseerd vermogen en bruikbaarheid. De diameter van de expansieleiding is op het breedste punt iets kleiner en de geluiddemper is 50 mm korter.

Sterker en soepeler schakelende transmissie
De zesversnellingsbak van de YZ125 is voor 2022 versterkt om de toename van het maximale vermogen aan te kunnen. De secundaire reductieverhouding is iets verhoogd door het gebruik van een 13/49 voor-/achtertandwielset (voorheen 13/48) en voor betere rijeigenschappen in de 5e en 6e versnelling dankzij de iets lagere overbrengingsverhouding.

Een nieuwe schakelas en opnieuw ontworpen retourveer geven een veel soepeler schakelgevoel, en om het toegenomen motorvermogen aan te kunnen, is de nieuwe YZ125 voorzien van opgewaardeerde koppelingsveren.

Atletisch en compacter chassis
De 2022 YZ125 is uitgerust met een slankere tank, een nieuw zadel en herziene graphics die de motorfiets een radicale, moderne en atletische look geven als aanvulling op de verbeterde motorprestaties. De coureur heeft nu nog meer controle over het chassis.

Platter zadel
Voor een nog betere rijvaardigheid, meer bewegingsvrijheid en meer vrijheid bij het verplaatsen van het lichaamsgewicht is het bovenoppervlak van het zadel wat afgeplat. De voorkant is met 6 mm verlaagd en de achterkant met 5 mm verhoogd, terwijl de nieuwe brandstoftank naadloos aansluit op de voorkant van het zadel. Voor eenvoudiger onderhoud er is bovendien een nieuwe zadelbevestiging met één bout.

Slankere tank en radiatorschermen
De YZ125 is al één van de lichtste en meest wendbare crossmotoren in zijn klasse, en het nieuwe model is nog slanker dankzij het gebruik van een nieuwe brandstoftank en smalle radiatorschermen, waardoor dit de meest compacte YZ125 ooit is. De breedte tussen de knieën van de rijder is met bijna 36 mm verminderd om een echt gevoel van slankheid en wendbaarheid te geven voor verbeterde ergonomie en mobiliteit van de rijder.

Nieuw ontworpen spatborden en zijpanelen
Om het nieuwe zeer efficiënte luchtinlaatsysteem te realiseren, zijn de zijpanelen, het achterspatbord en de onderkant van het nieuwe zadel opnieuw ontworpen. Dit levert een onbeperkte luchtstroom in de airbox. De vorm van het voorspatbord is ook gewijzigd voor een meer aerodynamische en dynamische look.

Nieuw ontworpen achterframe
De YZ125 is uitgerust met een prestatiegericht, hoogwaardig en lichtgewicht aluminium semi-dubbel wiegframe. En voor 2022 heeft het afneembare achterframe een nieuw bevestigingspunt voor de kortere geluiddemper, terwijl een nieuw ontworpen verhoogde dwarsbalk een verbeterde inlaatefficiëntie mogelijk maakt door een duidelijke route voor inkomende lucht te geven. Deze nieuwe dwarsbalk bevat ook het nieuwe montagepunt met één bout van de zitting voor eenvoudiger onderhoud.

Herziene instellingen voor de wielophanging
De KYB-voor- en achterwielophanging van de YZ125 worden beschouwd als één van de beste in hun klasse, met een bladveer in het klepontwerp die uitstekende demping geeft bij middelhoge snelheden. Bij het nieuwe 2022-ontwerp zijn deze hoogwaardige ophangingssystemen verder verfijnd, en zowel de voorvork als de achterschokbreker hebben herziene dempingskenmerken bij lage snelheid voor nog betere chassisprestaties.

Krachtigere voorrem en lichtere achterrem
Voor meer remkracht en een nauwkeuriger gevoel is het nieuwe model uitgerust met een nieuw, stijver remsysteem met twee remklauwen en een opnieuw ontworpen schijf met een diameter van 270 mm. Met zuigers met een grotere diameter van 25,4 mm en nieuwe remblokken die het contactoppervlak met de schijf met 30% vergroten, kunnen coureurs met dit nieuwe, krachtigere remsysteem hun rondetijden verder verkorten door harder en later te remmen.

Nieuwe kleuren en graphics
De nieuwe YZ125 gebruikt de nieuwste Icon Blue-kleuren, bestaande uit een duotoon afwerking die Yamaha’s beroemde Icon Blue combineert met een donker matblauw. De geheel nieuwe carrosserie en nieuwe, perfect vormgegeven graphics accentueren de dynamische en atletische uitstraling van dit nieuwe 125 cc model en tonen duidelijk Yamaha’s toewijding om de kampioenen van morgen het meest competitieve en aantrekkelijke pakket te leveren.

YZ125 Monster Energy Yamaha Racing Edition
Naast de YZ125 in Icon Blue levert Yamaha ook de YZ125 Monster Energy Yamaha Racing Edition die elke beginnende tienerrijder de kans biedt om een motorfiets in echte fabrieksstijl te bezitten en ermee te racen. Met een exclusief zwart kleurenschema en afbeeldingen geïnspireerd op de Monster Energy Yamaha Factory MXGP en MX2-teammotoren, is de YZ125 Monster Energy Yamaha Racing Edition de ultieme 125 cc productiemotor van Yamaha. De technische specificaties voor de YZ125 en YZ125 Monster Energy Yamaha Racing Edition zijn hetzelfde.

Technische kenmerken 2022 Yamaha YZ125

  • Sneller en doeltreffend model voor 2022
  • Geheel nieuwe, krachtigere 125 cc motor
  • Sterker vermogen bij middelhoog tot hoog toerental, met verbeterde bruikbaarheid
  • Meer maximaal vermogen
  • Nieuwe Keihin carburateur met TPS en power jet
  • Nieuw ontworpen YPVS
  • Nieuw vormgegeven uitlaat en kortere demper
  • Nieuwe, zeer efficiënte luchtinlaat
  • Sterkere 6-versnellingsbak, herziene verhoudingen en verbeterde koppeling
  • Verbeterd schakelgevoel
  • Lichtgewicht aluminium frame
  • Opnieuw ontworpen achterframe
  • Nieuw slank ontwerp: 36 mm smaller tussen de knieën
  • Nieuw ontworpen spatborden en zijpanelen
  • Verbeterde ergonomie met nieuwe brandstoftank en plattere zitting
  • krachtiger remsysteem
  • Best-in-class KYB-ophanging met herziene instellingen voor lage snelheden
  • Nieuwe Icon Blue duotoon kleuren en hoogwaardige ‘in-mould’ graphics
  • Ook verkrijgbaar in Monster Black-fabriekskleuren

De nieuwe YZ250: Tweetakt. Eersteklas.

Er zijn maar weinig andere crossmotoren die de Yamaha YZ250 2-takt kunnen evenaren in termen van geschiedenis, blijvende wereldwijde populariteit en een benijdenswaardige staat van dienst. Het was de originele YZ250 die Yamaha in 1973 het allereerste Wereldkampioenschap met Håkan Andersson opleverde, de eerste van vele 250 cc FIM Wereldkampioenschappen en AMA Supercross-titels die in de navolgende decennia werden behaald door enkele van de grootste coureurs.

En vandaag zijn de reputatie en populariteit van deze opmerkelijke motorfiets sterker dan ooit bij rijders die het lichte gewicht, de mechanische eenvoud, het geweldige uiterlijk en de winnende prestaties kunnen waarderen. Het is eerlijk om te zeggen dat de YZ250 een echte legende is in de offroad-wereld: hoeveel andere crossmotoren hebben speciale Facebook-pagina’s met duizenden volgers!

Voor 2022 gaat de evolutie van deze zeer succesvolle crossmotor verder, en de nieuwe YZ250 wordt geleverd met een geheel nieuwe, superslanke carrosserie voor een nog scherper profiel en een van de meest dynamisch ogende fietsen op het circuit. Maar het nieuwe model is veel meer dan alleen een cosmetische restyling, en de nieuwe verbeterde chassisspecificatie omvat krachtigere remmen, een herziene ophanging, nieuwe lichtgewicht componenten en een zeer efficiënt inlaatsysteem.

Superslanke carrosserie met een sterke horizontale lijn
De YZ250 is uitgerust met een geheel nieuwe, superslanke carrosserie die vergelijkbaar is met het ontwerp van de geheel nieuwe YZ125. De YZ250 heeft een sterke horizontale lijn die de motorfiets een agressieve en doelgerichte uitstraling geeft. De nieuwe tank en radiateurkappen resulteren in een nog kleinere afstand tussen de knieën van de rijder voor meer mobiliteit bij het verplaatsen van gewicht en het nemen van bochten. De compacte carrosserie creëert ook een gevoel van lichtheid en wendbaarheid die het atletische karakter van het nieuwe model versterken.

Platter zadel
Naast de smallere carrosseriebreedte heeft de 2022 YZ250 een nieuw ontworpen, vlakkere zitting waardoor de ergonomie van de motorfiets is verbeterd en de coureur het gewicht gemakkelijker en sneller naar voor en achter kan verplaatsen.

Nieuw achterspatbord en zijpanelen zorgen voor een efficiëntere luchtinlaat
De voorspatborden hebben een scherper en dynamischer uiterlijk, en de zijpanelen en het achterspatbord zijn opnieuw ontworpen om de efficiëntie van de luchtinlaat te verbeteren. Dit wordt gedaan door grotere ventilatieopeningen achter in de zijpanelen op te nemen, maar ook door de onderkant van de zitting en de bovenkant van het achterspatbord zo te ontwerpen dat de luchtstroom niet wordt belemmerd. De resulterende toename van de algehele inlaatefficiëntie draagt bij aan betere prestaties bij hogere motortoerentallen. En geheel passend bij de nieuwe luchtinlaat, is de YZ250 nu uitgerust met een nieuwe uitlaat met een andere vorm en gewijzigde afmetingen.

Lichtere en krachtigere remmen
De nieuwe YZ250 is voorzien van een krachtig nieuw remsysteem dat betere prestaties en een prettiger gevoel oplevert en tegelijkertijd het gewicht vermindert. De nieuw ontworpen remschijf van 270 mm heeft dezelfde diameter als voorheen, maar door een nieuwe, stijvere remklauw met grotere zuigers van 25,4 mm te monteren, heeft de nieuwe voorrem een 30% groter remblokoppervlak. Deze combinatie van een hogere stijfheid van de remklauw samen met een veel groter remblokgebied geeft een uitstekend remvermogen en natuurlijk gevoel bij heel precies remmen, zelfs met één vinger.

De achterrem is ook verbeterd met de montage van een iets kleinere schijf met een diameter van 240 mm (5 mm minder) en een nieuw ontworpen remklauw die hetzelfde remblokoppervlak en dezelfde remprestaties biedt als het vorige model, terwijl het gewicht bijna met 100 g is afgenomen.

Herziene instellingen voor de wielophanging
De hoogwaardige KYB SSS-voorvork van 48 mm van de YZ250 en de KYB-link-type Monocross-achterwielophanging definiëren de industriestandaard, en voor 2022 zijn de fabrieksinstellingen herzien om nog betere dempingseigenschappen bij lage snelheid te geven.

Gewichtsbesparende componenten
Verdere kleine maar niettemin belangrijke gewichtsbesparingen zijn behaald door het gebruik van een nieuw ontworpen koppelingshendel en achtertandwiel.

Nieuwe kleuren en graphics
De 2022 YZ250 is afgewerkt in een dynamische en hoogwaardige Icon Blue duotoon afwerking met duurzame ‘in-mould’ graphics die zijn ontworpen om zware motorcrossomstandigheden te weerstaan.

YZ250 Monster Energy Yamaha Racing Edition
Voor 2022 brengt Yamaha een exclusieve nieuwe YZ250 Monster Energy Yamaha Racing Edition. Afgewerkt in Monster Black-kleur en met fabrieksreplica-graphics die deze legendarische crossmotor een nog grotere aandachtstrekker maken op het circuit en in de paddock.

Dit is de eerste keer dat dit exclusieve kleuren- en grafische pakket wordt aangeboden op de YZ250. Het pakket is geïnspireerd op de Monster Energy Yamaha Factory MXGP- en MX2- teammotorfietsen. De technische specificaties voor de YZ250 en YZ250 Monster Energy Yamaha Racing Edition zijn hetzelfde.

Technische kenmerken 2022 Yamaha YZ250

  • Ook verkrijgbaar in Monster Black-fabriekskleuren
  • Nieuwe Icon Blue duotoon kleuren en hoogwaardige ‘in-mould’ graphics
  • Nieuw lichter stuur en kortere hendels
  • Herziene KYB-fabrieksophangingsinstellingen
  • Krachtiger remsysteem
  • Verbeterde ergonomie met nieuwe brandstoftank en plattere zitting
  • Nieuw ontworpen spatborden en zijpanelen
  • Nieuw slank ontwerp: 36 mm smaller tussen de knieën
  • Nieuw gevormde uitlaat
  • Nieuwe, zeer efficiënte luchtinlaat
  • Lichtgewicht aluminium frame
  • 250 cc 2-takt vloeistofgekoelde YPVS-motor

YZ85: Winnen. Nooit vanzelfsprekend, altijd verdiend.

Veel van de hedendaagse motorcrosslegendes zijn begonnen op de Yamaha YZ85. Licht, wendbaar, snel en betrouwbaar, dit is een verkleinde versie met hoge specificaties van de Yamaha-motorfietsen met grotere capaciteit. Met veel van dezelfde geavanceerde motor- en chassistechnologie als de YZ125 en YZ250, is de nieuwe 2022 YZ85 de allerbeste start die elke racer kan krijgen op de lange en opwindende reis naar een carrière als professionele racer.

Met een compacte nieuwe carrosserie, een vlakkere zitting en een reeks chassisrevisies, weerspiegelen veel van de veranderingen op de nieuwe YZ85 die van de geheel nieuwe YZ125. Net als zijn grotere broer is de nieuwe YZ85 ontworpen als een sterker, beter en atletischer pakket voor rijders die bereid zijn om te strijden voor de overwinning.

Dynamische nieuwe styling
De nieuwe 2022 styling lijkt sterk op de YZ-modellen met grotere capaciteit, en de compacte nieuwe carrosserie heeft een sterk horizontaal thema dat samen met het platte zadel en de opnieuw vormgegeven zijpanelen deze racemotor voor de jeugd een zelfverzekerde en agressieve houding geeft.

Het nieuwe duotoon kleurenschema combineert contrasterende delen van Icon Blue en mat donker blauw, en de nieuwe ‘in-mould’ graphics zijn ontworpen om vele manches in zware omstandigheden te weerstaan, waardoor deze hightech racemotor er het hele seizoen goed uitziet.

Slanke nieuwe carrosserie
Voor 2022 is de YZ85 uitgerust met een slankere carrosserie die de coureur meer bewegingsvrijheid geeft voor een hogere mate van controle bij accelereren, remmen en bochtenwerk. De opnieuw ontworpen radiatorkappen zijn 25 mm smaller op het breedste punt en hebben nu een uniforme links-rechtsconfiguratie die bijdraagt aan het uitgebalanceerde gevoel van de motorfiets vanuit het oogpunt van de coureur.

Er is ook een nieuw ontworpen voorspatbord met een bovenkant die de luchtstroom beter naar de radiator van de YZ85 geleidt voor effectieve koeling en consistent sterke motorprestaties. Het dynamische ontwerp vormt ook een aanvulling op de compacte nieuwe carrosserie en versterkt het YZ-familie-DNA van de motorfiets dat het heeft geërfd van de YZ125.

Plattere zitting en opnieuw ontworpen brandstoftank
En net als de YZ125 is de nieuwe YZ85 uitgerust met een vlakker zadel waardoor de rijder het lichaamsgewicht gemakkelijker kan verplaatsen. De ergonomie wordt verder verbeterd door de nieuwe brandstoftank van 5 liter met een opnieuw ontworpen tankdop die meer bewegingsvrijheid geeft naar de voorkant van de motorfiets toe. De zitting heeft ook een nieuwe enkele boutbevestiging voor eenvoudiger en sneller routineonderhoud.

Hoogefficiënte luchtinlaat via achterzijde
De nieuw ontworpen zijpanelen op de YZ85 vervullen twee belangrijke rollen: Ten eerste bevordert hun soepele en nauwsluitende ontwerp de wendbaarheid van de rijder zodat het gewicht snel naar voren of naar achteren verplaatst kan worden. En ten tweede zijn ze voorzien van nieuwe ventilatieopeningen aan de achterkant die een directe luchtstroom naar de airbox van de motor opleveren en waardoor een grotere inlaatefficiëntie wordt bereikt voor nog betere motorprestaties.

Meer lineaire achterremprestaties
Voor een meer lineair karakter van de achterrem is de YZ85 uitgerust met een nieuwe hoofdcilinder met een ingebouwd subreservoir. Dit nieuwe, efficiëntere ontwerp vervangt het afzonderlijke reservoir en de verbindingsslang van het vorige model voor een natuurlijker en lineair remgevoel met nauwkeurigere feedback.

Lichtgewicht aluminium achterframe en nieuwe achterbrug
Voor 2022 is het chassis van de nieuwe YZ85 uitgerust met een nieuw lichtgewicht aluminium achterframe dat 570 gram lichter is dan de stalen eenheid die op het vorige model werd gebruikt, een aanzienlijke gewichtsvermindering die ook bijdraagt aan de zwaartepuntverdeling van de motorfiets.

Ook nieuw is een opnieuw ontworpen achterbrug met een herziene balans tussen de longitudinale stijfheid en torsiestijfheid. Deze subtiele maar belangrijke verandering verbetert de stabiliteit van het chassis en stelt de rijder in staat om al het vermogen effectiever op de grond over te brengen.

Technische kenmerken 2022 Yamaha YZ85

  • Tweecilinder viertakt YPVS-motor van 85 cc
  • Volledig instelbare KYB-wielophanging
  • Grote wave-schijfremmen
  • Slanke en dynamische nieuwe stijl
  • Lichter
  • Nieuwe carrosserie
  • Verbeterde ergonomie
  • Smallere carrosserie tussen de knieën van de rijder
  • Nieuwe links/rechts-kappen met uniforme configuratie
  • Nieuwe brandstoftank, zitting en zijpanelen
  • Verbeterde luchtinlaatefficiëntie
  • Lichtgewicht aluminium achterframe
  • Opnieuw ontworpen achterbrug met herziene stijfheid
  • Meer progressieve achterrem
  • Nieuwe Icon Blue duotoon kleuren en ‘in-mould’ graphics

YZ450F en YZ250F: Bewezen MXGP- en MX2-winnaars

Monster Energy Yamaha Factory MXGP- en MX2-coureurs hebben de winnende prestaties van de YZ450F en YZ250F duidelijk gedemonstreerd met een aantal zwaarbevochten raceoverwinningen in 2020, waardoor ze vice-kampioen werden in zowel de MXGP- als de MX2-wereldkampioenschappen en tevens de MX2 Manufacturer-titel behaalden.

Voor 2022 gaan deze geavanceerde hightech racemotoren een aantal stappen verder met een reeks technische veranderingen die zijn ontworpen om het bewezen winstpotentieel te optimaliseren. Beide modellen zijn lichter en hebben een herziene ophanging, een nieuw achtertandwiel met een goudkleurige ketting en DID-velgen. Het YZ250F-achterwiel heeft een bredere 2.15-velg en een 110/90-band, evenals een lichtere naaf en een herzien spaakpatroon. En met de Yamaha Power Tuner op de YZ450F en YZ250F kunnen motorrijders en hun technici direct het gedrag van de motor wijzigen via hun mobiele telefoon. Zo kunnen ze de motor snel en eenvoudig afstellen voor verschillende circuits en veranderende oppervlakteomstandigheden.

Het Icon Blue kleurenschema van de YZ450F en YZ250F heeft een nieuwe duotoon blauwe body en nieuwe ‘in-mould’ graphics. Yamaha blijft beide modellen ook aanbieden in de Monster Energy Yamaha Racing Edition met Monster Black-carrosserie en -graphics in fabrieksteamstijl.

YZ65

Yamaha was één van de eerste fabrikanten die in de jaren 70 jeugdcrossmotoren voor toekomstige kampioenen bouwde, en het bedrijf is meer dan ooit toegewijd aan dit belangrijke deel van de markt. Met zijn racespecificatie, waaronder een soepel lopende vloeistofgekoelde tweetaktmotor met 6-versnellingsbak en een gemakkelijk te hanteren chassis met vering met lange veerweg en wave-schijfremmen, is de YZ65 het ideale instapmodel voor elke jonge motorrijder.

Voor 2022 heeft de YZ65 nieuwe graphics die het DNA van de YZ-familie weerspiegelen. De YZ65 is beschikbaar in de Icon Blue-kleuroptie.

TT-R125

Het mooie van de TT-R125 is dat het een robuuste en betrouwbare offroad-motorfiets is waar zowel kinderen als ouders van kunnen genieten. De luchtgekoelde viertaktmotor met elektrische startknop levert veel soepele en responsieve prestaties, en met een vijfversnellingsbak en handmatige koppeling is het de ideale gezinsmotorfiets.

Met een schijfrem voor, een 19-inch voorwiel en een 16-inch achterwiel met offroad-banden, is de TT-R125 een stoere offroader die gebouwd is om lang mee te gaan. Met een lichtgewicht carrosserie geïnspireerd op Yamaha’s crossmotoren, is de TT-R125 uitgerust met nieuwe graphics in de Icon Blue-kleuroptie voor 2022.

TT-R110

Aangedreven door een zuinige en betrouwbare viertaktmotor met elektrische startknop en een semi-automatische transmissie met 4 versnellingen, is de TT-R110 de perfecte motorfiets voor zowel beginnende jonge coureurs als jonge coureurs die overstappen van één van de Yamaha 50 cc-motorfietsen. De vering met lange veerweg zorgt voor een soepele rit over hobbels, en met zijn offroadbanden, stevige en lichtgewicht carrosserie en een compact chassis biedt de TT-R110 eindeloos plezier voor jonge en oudere kinderen. Het 2022-model is afgewerkt in Icon Blue en is voorzien van nieuwe graphics die het erfgoed van de Yamaha offroad-familie demonstreren.

TT-R50

Met zijn compacte afmetingen, elektrische startknop en halfautomatische transmissie met 3 versnellingen is de TT-R50 een ideale offroad-fiets voor jongere motorrijders die net beginnen. Alles aan deze betrouwbare kleine motorfiets is ontworpen met het oog op nieuwe motorrijders, van de lage zitting en de eenvoudige bediening tot de soepele vering en eenvoudige ergonomie. Voor 2022 is de Icon Blue-carrosserie van de TT-R50 voorzien van nieuwe graphics.

PW50

Dit is de motorfiets die kinderen en hun ouders al meer dan 40 jaar laat kennismaken met de geneugten van motorrijden. Aangedreven door een eenvoudige 50 cc tweetaktmotor met een volautomatische ‘twist and go’-transmissie en een onderhoudsarme cardanaandrijving, heeft de PW50 meer dan 380.000 eenheden verkocht in meer dan 150 landen, waardoor het de meest populaire motorfiets voor de jeugd is die ooit door Yamaha is gebouwd. Deze succesvolle formule heeft de tand des tijds doorstaan, en voor 2022 komt de “Little Giant” in Icon Blue en met nieuwe graphics.

En met het Little Champ pakket, bestaande uit zijwieltjes, race-design zittingbekleding, Little Champ-stickerkit en een Yamaha-racestickervel, kunnen ook jonge motorrijders een fabrieksrace-look creëren op hun PW50.


Share

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws