Skip to main content

Nieuw: 2025 Honda XL750 Transalp

De XL750 Transalp laat zich inspireren door het origineel en kan perfect dienen voor een uitgebreide, meerdaagse toer of als een handig en snel transportmiddel doorheen het stadsverkeer – en al wat daartussen ligt. Het ontwerp van de XL750 Transalp straalt een onmiskenbaar gevoel van avontuurlijk toeren uit, verpakt in een geheel dat ook perfect werkt op het asfalt en met hoge poten die een doelbewuste houding creëren. De motor voelt zich evenveel thuis op een bochtige bergpas in de Alpen als op een stoffige gravelweg. En is uitgerust met een hoogwaardig motorblok en de premium uitrusting die moderne rijders verwachten.

Styling

De uitstraling van de 2025 XL750 Transalp is nieuw en gedurfd. Ze wordt geleid door een nieuwe dubbele LED-projectorkoplamp – met designinvloeden van de Africa Twin – die bijdraagt aan de avontuurlijke styling en krachtigere lichtbundels projecteert. De koplamp vloeit harmonieus samen met de vernieuwde bovenkuip, die voorzien is van een centraal kanaal om de luchtstroom rond de helm te verbeteren. Het nieuwe, zeer transparante Durabio™-scherm kent een nieuwe samenstelling die de luchtstroom rond het lichaam van de rijder verder bevordert. De aerodynamica in het midden van de kuip is ook vernieuwd om de wendbaarheid te verbeteren.

Tekst gaat verder onder de foto’s

Chassis en elektronica

Het stuurgedrag is licht, wendbaar en geeft veel zelfvertrouwen. De stijfheid en de dikte van de componenten van het stalen diamantframe werden geoptimaliseerd, waardoor het frame erg licht is. Om een soepel karakter op de baan en optimale schokabsorptie op ruw terrein te bekomen, is de ophanging van topkwaliteit: Showa 43 mm SFF-CA USD voorvorkpoten en een achterschokbreker verbonden via Pro-Link. De dempingsinstellingen van beide zijden werden herzien. Ze staan vooraan iets zachter afgesteld in zowel compressie als rebound. Achteraan wordt het geheel iets steviger om beter om te kunnen met ruwer terrein, terwijl de wegligging niet aangetast wordt. De dubbele tweezuigerremklauwen zorgen voor efficiënte stopkracht. De banden presteren zowel on- als offroad.

Een verbeterd en instelbaar 5-inch TFT-kleurendisplay voert de uitgebreide specificatielijst aan. De rijder heeft keuze uit drie verschillende weergavetypes voor de nodige info. Via het scherm en de schakelaar op de linker stuurhelft, kunnen alle systemen worden beheerd, net als het Honda RoadSync-systeem (compatibel met zowel Android als IOS-toestellen). De richtingaanwijzers schakelen automatisch uit en de Honda XL750 Transalp is voorzien van een noodstopsignaal (ESS) dat andere weggebruikers waarschuwt bij hard en plots remmen. Elektronische rijhulpmiddelen verlopen via Throttle By Wire (TBW) en omvatten vier rijmodi met vooringestelde parameters rond vermogen, motorrem, ABS en tractiecontrole via Honda Selectable Torque Control (HSTC). Via een vijfde USER-modus kan de rijder die parameters naar eigen voorkeur instellen. 

Kleuren

De XL750 Transalp zal te verkrijgen zijn in nieuwe kleurstellingen met ook twee nieuwe opties en voor elke versie nieuwe graphics die een meer uitgesproken Transalp-sfeer oproepen:

  • Ross White – Tricolor graphic set
  • Graphite Black (nieuw)
  • Pearl Deep Mud Gray (nieuw)

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws