Maak kennis met de nieuwe 2024 Moto Morini Milano, de tijdloze naked: een mix van elegantie, kracht en technologische innovatie in puur Italiaanse stijl. De naam roept alles op wat trendy en innovatief is; door zijn lijnen wekt hij een klassieke en toch moderne smaak op – een verfijnd ontwerp voor de meest veeleisende en detailgerichte motorrijders.
Klassieke lijnen
Moto Morini Milano richt zich op liefhebbers van motorfietsen met klassieke, maar toch moderne lijnen, die perfectie en kwaliteit in het ontwerp zoeken, maar geen compromissen willen sluiten op het gebied van prestatie.
Van zijn voorganger heeft hij de pure essentie en elegante stijl behouden. Op het gebied van het chassis heeft hij een complete revolutie ondergaan, waarbij de prestaties zijn verbeterd en het totale gewicht is verlaagd dankzij het gebruik van een nieuw frame dat zijn technische charme definieert.
Motorblok Moto Morini Milano
Deze motor draagt het erfgoed van het merk, te beginnen met zijn uiterlijk, dat in de nieuwe versie de klassieke vormen en het kloppende hart van de motor, de Moto Morini 87° V-twin, behoudt. In de nieuwe Milano is de 1200 CorsaCorta EVO volledig opnieuw ontworpen om te voldoen aan de nieuwe Euro5+ regelgeving.
Lichter
De nieuwe achterbrug, die nu volledig van aluminium is, heeft een gewichtsvermindering van 4 kg mogelijk gemaakt ten opzichte van het vorige model.
Het remsysteem, ontwikkeld in samenwerking met Brembo, zorgt voor krachtig afremmen met absolute stabiliteit.
De 17-inch lichtmetalen velgen hebben een verfijnd design; Pirelli-banden bieden veel grip in de bochten in combinatie met een goede kilometrage en uitstekende tractie bij nat weer.
Nieuw Display
Het 5 inch TFT-kleurenscherm, dat wordt bediend via verlichte bedieningselementen op het stuur, biedt toegang tot een uitgebreid en duidelijk informatieoverzicht. Zelfs bij slecht zicht. Met het geïntegreerde Bluetooth-communicatiesysteem kun je tegelijkertijd een telefoon en twee headset-apparaten bedienen. Dat allemaal zonder je aandacht van de weg af te leiden.
De rijder kan zijn rijervaring aanpassen met vier verschillende rijmodi die de motorprestaties en de stabiliteits- en rembediening beïnvloeden.
Het nieuwe elektronische motormanagement is gericht op een robuuste koppelcurve, zoals gebruikelijk bij de Corsa Corta 1200, maar dan uitgebalanceerd voor dagelijks gebruik.
Details
De karakteristieke klank van de motor komt tot uiting in het nieuwe uitlaatsysteem: de uitlaatheaders voeren manoeuvres uit die de V-twin motor bijna omarmen voordat ze de dubbele aluminium uitlaataansluitingen aan de rechterkant bereiken. De standaarduitrusting wordt gecompleteerd door de volledig LED-koplampen, welke de aandacht voor detail bevestigen die dit model kenmerkt.














Specificaties
Motor | |
Type | 87° V-twin |
Inhoud(cm³) | 1187cc |
Boring & Slag (mm) | 107mm x 66mm |
Max. Vermogen | 91 kW (125 pk) |
Maximale snelheid | 230 km/u |
Emissie | Euro5+ |
FRAME | |
Type | Aluminium/staal legering, Achterbrug: aluminium |
CHASSIS | |
Afmetingen (L x W x H) | 2.180mm x 860mm x 1.2800mm |
Wielbasis | 1.5mm |
Zadelhoogte | 800mm |
Gewicht (droog) | 210kg |
Vering | |
Type voorzijde | volledig verstelbare upside down vork |
Type achterzijde | progressieve schokbreker achter |
Wielen | |
Voorzijde | 3.5×17 inch aluminium |
Achterzijde | 6,0×17 inch aluminium |
Bandenmaat voor | 120/70-R17 |
Bandenmaat achter | 190/55-R17 |
Remmen | |
ABS | Ja |
Voor | Brembo dubbele 320 mm schijven met monoblock remklauwen |
Achter | Brembo enkele 220 mm schijf met vaste remklauw |

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven