Skip to main content

Moto Guzzi onthult de nieuwe Moto Guzzi Stelvio, synoniem voor avontuurlijk toeren. De nieuwe motor, die is vernoemd naar de iconische Alpenpas met 48 haarspeldbochten, belichaamt authenticiteit en exclusiviteit. De Stelvio wordt aangedreven door de recent geïntroduceerde motorunit bekend van de V100 Mandello, maar onderscheidt zich op verschillende manieren om de rijervaring te verbeteren. Met zijn gedurfde persoonlijkheid en innovatieve technologieën opent de Stelvio een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Moto Guzzi, dat vasthoudt aan zijn unieke ontwerpfilosofie en toewijding aan een buitengewone rijervaring, zowel op de weg als off-road.

Specificaties

  • De Moto Guzzi Stelvio is uitgerust met een 90° vloeistofgekoelde dwarsgeplaatste V-Twin motor (Compact Block) met 1042cc.  
  • Het maximumvermogen bedraagt 115 pk bij 8.700 t/min en het maximumkoppel 105 Nm bij 6.750 t/min, waarbij 82 procent van het vermogen al beschikbaar is vanaf 3.500 t/min. De begrenzer is ingesteld op een indrukwekkende 9.500 t/min. 
  • Uitstekende wendbaarheid en sportieve flair dankzij een wielbasis van 1520 mm en een balhoofdhoek van 25,6°. 
  • Standaard voorzien van geavanceerde elektronica, waaronder ABS (ook in bochten), Cruise Control en Traction Control instelbaar in vier verschillende standen.  
  • 5 rijmodi: Tourismo, Poggia (Rain), Strada, Sport en Off-Road, aanpasbaar aan verschillende rijomstandigheden. 
  • 5-inch kleuren-TFT-scherm met uitgebreide informatie en smartphone-connectiviteit met Moto Guzzi MIA. 
  • Optionele PFF Rider Assistance Solution met 4D Imaging Radar technologie voor een verhoogd niveau van veiligheid tijdens het rijden door middel van Following] Cruise Control, Forward Collision Warning, Blind Spot Information System en Lane Change Assist. 
  • Verkrijgbaar in twee matte kleuren: Giallo Savana en Nero Vulcano. 

Voor de Stelvio is ook een brede selectie aan accessoires ontwikkeld, waaronder hardcases, een topkoffer, aerodynamische ruit, verwarmde zittingen en handvatten, motorbeschermers, en meer.

Motor:DOHC, vloeistofgekoeld 90-graden V-twin
Inhoud:1,042cc
Boring x Slag:69.0 x 72.0mm
Compressie:12.6:1
Transmissie:6-versnellingen
Vermogen:115 pk bij  8,700 t/min
Koppel:105Nm bij 6,750 t/min
Injectie:Elektronische inspuiting, ride-by-wire
Koppeling:Natte plaat, hydraulisch bediend
Frame:Tubular steel trellis
Vering voor:Sachs 46mm USD fork, rebound en preload instelbaar
Vering achter:Kayaba monoshock, rebound en preload instelbaar
Remmen voor:Dual Brembo 4-zuiger remklauw, 320mm zwevende schijf met ABS
Remmen achter:Brembo 2-zuiger remklauw, 280mm remschijf met ABS
Wielen:Spaken, tubeless; 19 x 3.00 in./17 x 4.50 in.
Banden:Michelin Anakee Adventure; 120/70R-19 /
 

Share

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws