Na zes jaar afwezigheid in Honda’s Europese line-up keert de geliefde – en messcherpe – CBR600RR terug voor modeljaar 2024 om de middelgewicht supersportcategorie nieuw leven in te blazen. De nieuwe CBR600RR is voorzien van geavanceerde, op de MotoGP geïnspireerde elektronica en aerodynamica.
Hoogtoerige viercilinder
Het is een hoogtoerig juweel van een viercilinder motorfiets, aangedreven door een motor die aanzienlijk is verbeterd ten opzichte van de vorige versie en die een piekvermogen levert van 89 kW bij 14.250 t/min en een koppel van 63 Nm bij 11.500 t/min.
Het lekker handelbare rijwielgedeelte koppelt snel en direct stuurgedrag aan stabiliteit dankzij het twin-spar aluminium frame met aluminium swingarm, 41mm Showa Big Piston USD voorvork, Unit Pro-Link Showa achterschokdemper en kuipwerk met winglets in MotoGP-stijl.
Uitgebreide electronica
Het nieuwe, uitgebreide elektronicapakket van de CBR600RR doet zijn voordeel met de 6-assige traagheidsmetingseenheid (IMU), zoals die ook te vinden is op de CBR1000RR-R Fireblade, en omvat Throttle By Wire-bediening, 5 rijmodi, bochten ABS, Honda Selectable Torque Control (HSTC) op 9 niveaus, Wheelie Control, Rear Lift Control en noodstopknipperlichten. Honda elektronische stuurdemper, een hulp-/slipkoppeling en quickshifter behoren ook tot de standaarduitrusting.
Specificaties
Motor | |
Type | Vloeistof gekoeld 16-klepper DOHC, 4 cilinder in lijn |
Inhoud(cm³) | 599cc |
Kleppen per cilinder | 4 |
Boring & Slag (mm) | 67mm x 42.5mm |
Compressie verhouding | 12.2:1 |
Max. Vermogen | 89kW @ 14,250rpm |
Max. Koppel | 63Nm @ 11,500rpm |
Geluid | Lurban – 74dB, Lwot – 77dB |
Olie inhoud | 3.4L |
FUEL SYSTEM | |
Injectiesysteem | PGM-FI |
Tankinhoud | 18L |
C02 emissies WMTC | 128 g/km |
Verbruik | 18.2km/L (5.5L/100km) |
Elektronica | |
Starter | Elektrisch |
Batterij capaciteit | 12-9.1Ah YTZ10S |
Aandrijving | |
Koppeling | Nat, meervoudige hydrologische koppeling |
Transmissie | handmatig 6 versnellingen |
Aandrijving | Ketting |
FRAME | |
Type | Aluminium dubbele buis composiet |
CHASSIS | |
Afmetingen (L x W x H) | 2,030mm x 685mm x 1140mm |
Wielbasis | 1,370mm |
Balhoofd hoek | 24 o 06’ |
Naloop | 100mm |
Zadelhoogte | 820mm |
Grond speling | 125mm |
Gewicht (droog) | 193kg |
Vering | |
Type voorzijde | Volledig instelbare Showa 41mm Big Piston USD, 120mm stroke. |
Type achterzijde | Volledig instelbare Showa-achterschokbreker werkt via Unit Pro-Link. 128 mm veerweg |
Wielen | |
Voorzijde | 17M/CxMT3.50 |
Achterzijde | 17M/CxMT5.50 |
Bandenmaat voor | 120/70ZR17M/C DUNLOP Roadsports2 |
Bandenmaat achter | 180/55ZR17M/C DUNLOP Roadsports2 |
Remmen | |
ABS Type | 2 channel |
Voor | Zwevende schijven van 310 mm met radiaal gemonteerde remklauw met 4 zuigers |
Achter | 220 mm schijf met remklauw met enkele zuiger |
Verlichting en Dashboard | |
Dashboard | TFT-LCD |
Alarm | HISS |
Koplamp | LED |
Achterlicht | LED |
Quickshifter | Ja |
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven