Skip to main content

Harley-Davidson en MotoGP kondigen nieuwe race-serie aan voor 2026

Harley-Davidson en MotoGP lanceren een nieuw wereldwijd race kampioenschap met Harley-Davidson bagger-motorfietsen. De serie gaat in 2026 van start en brengt de gepassioneerde Harley-Davidson-community in de VS in contact met de spannendste sport ter wereld: MotoGP.

King of the Baggers

De serie bestaat uit twaalf races, verdeeld over zes Grands Prix in Europa en Noord-Amerika. Tijdens elk weekend worden twee races verreden, waarbij coureurs de strijd met elkaar aangaan op speciaal geprepareerde Harley-Davidson Road Glide-motorfietsen. De startgrid zal naar verwachting bestaan uit zes tot acht teams, elk met twee rijders – ondersteund door Harley-Davidson Factory Racing.

Jochen Zeitz, CEO Harley-Davidson

“Dit is een gedurfde nieuwe stap voor de wereldwijde race-ambities van Harley-Davidson. Harley-Davidson is al meer dan 120 jaar een pionier op het gebied van prestaties, zowel op als naast de weg. Onlangs hebben we onze prestaties getoond via onze deelname aan de MotoAmerica Mission King of the Baggers-serie en via prestatiegerichte producten zoals onze nieuwe CVO RR-motorfiets en onze CVO Road Glide ST. We hebben gezien hoe onze focus op prestaties aanslaat bij rijders en fans en we weten dat ze verlangen naar meer.” zei Jochen Zeitz, CEO van Harley-Davidson. “Met deze nieuwe raceklasse zijn we enthousiast om een nieuwe vorm van racen op het wereldtoneel te brengen. Het is niet alleen een gedurfd en nieuw hoofdstuk voor ons merk, waarin we ons erfgoed eren terwijl we de toekomst omarmen, maar het zal ook een spectaculair element toevoegen aan de grootste motorshow ter wereld.”

Carmelo Ezpeleta, CEA Dorna Sports

“Deze samenwerking met Harley-Davidson is een spannende kans voor beide partijen.” zei Carmelo Ezpeleta, CEO van Dorna Sports, houder van de MotoGP-rechten. “Wij bieden een internationaal platform waarop Harley-Davidson haar wereldwijde bereik kan vergroten. Harley-Davidson is uitstekend gepositioneerd om samen met ons de sport naar nieuwe doelgroepen te brengen als een van de meest iconische lifestyle-merken uit de VS. Dit partnerschap heeft een groot potentieel voor beide strategische doelen. Het zal de fans een echt spektakel bieden met een geheel nieuwe beleving tijdens de Grand Prix-weekenden waarin deze serie zal rijden.”

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws