De 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS:
- De krachtigste en snelst accelererende Speed Triple ooit
- Volledig nieuwe 1160 cc-driecilinder
- 180 pk piekvermogen: +30 pk
- 125 Nm piekkoppel: + 8 Nm
- 650rpm hoger toerental, 12% minder massatraagheid van het motorblok
- Geheel nieuwe vrij-ademende in- en uitlaatkanalen, met een ongelooflijk geluid
- Volledig nieuw chassis met centraal zwaartepunt
- De meest wendbare, precieze en dynamische Speed Triple ooit
- 10 kg lichter, met slechts 198 kg (afgetankt)
- Een volledig nieuw gewichtgecentraliseerd chasis
- Smaller, met een meer dominante en doelgerichte rijpositie
- Prestatiegerichte, volledig instelbare Öhlins-vering
- Metzeler Racetec RR banden
- Brembo Stylema remmen
- Geoptimaliseerde bochten ABS en schakelbare geoptimaliseerde bochten traction control (met IMU)
- Volledig nieuw 5″ TFT display
- Vijf rijmodi, waaronder een verbeterde Track-modus.
- Nieuwe Triumph Shift Assist up en down quickshifter
- Nieuwe, opvallende, volledig LED-verlichting
- Nieuw volledig sleutelloos systeem.
- My Triumph Connectivity System standaard gemonteerd
Met een geheel nieuwe 1160 cc-driecilinder met meer vermogen, levert de nieuwe Speed Triple 1200 RS 180 pk-piekvermogen bij 10.750 tpm en 125 Nm-piekkoppel bij 9.000 tpm, wat een opwindende rit oplevert. Hij reageert ook sneller, heeft een 650 tpm hoger toerental en is voorzien van nieuwe, vrij ademende in- en uitlaatkanelen voor een geluid om kippenvel van te krijgen. De gloednieuwe Speed Triple 1200 RS zal vanaf eind maart verkrijgbaar zijn bij de Triumph-dealers vanaf € 17.800,- (BE) en € 20.250,- (NL).
Technische gegevens 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS
Type | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Inhoud | 1160 cc |
Boring | 90 mm |
Slag | 60,8 mm |
Compressieverhouding | 13,2:1 |
Max. vermogen | 180 pk / 132.4 kW bij 10.750 t/min |
Max. koppel | 125 Nm bij 9000 t/min |
Systeem | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Uitlaat | Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper |
Eindaandrijving | X-ringketting |
Koppeling | Natte, multi-plate, slip |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Frame | Aluminium dubbel buizenframe met aangebout aluminium subframe achter |
Swingarm | Aluminium, enkelzijdig |
Voorband | Gegoten aluminium, 17 x 3,5 in |
Achterwiel | Gegoten aluminium, 17 x 6 in |
Voorband | Metzeler Racetec RR K3 120/70 ZR17 |
Achterband | Metzeler Racetec RR K3 120/70 ZR17 |
Voorvering | Ohlins 43 mm NIX30 upside-down-voorvork met instelbare voorspanning, rebound- en compressiedemping, slag van 120 mm. |
Achterwielophanging | Öhlins TTX36 dubbelbuis monoshock met voorspanning, rebound- en compressiedemping, 120 mm slag van het achterwiel. |
Voorrem | Enkele schijf van 255 mm. Brembo zwevende remklauw met één zuiger, ABS. |
Achterrem | Enkele 220mm schijf. Brembo tweezuigerremklauw, Optimized Cornering-ABS. Achterste hoofdcilinder met apart reservoir |
Instrumentendisplay | Full-colour 5″ TFT display |
Breedte stuur | 792 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1089 mm |
Zadelhoogte | 830 mm |
Wielbasis | 1445 mm |
Vorksprong | 23,9 º |
Naloop | 104,7 mm |
Rijklaar gewicht | 198 kilo |
Tankinhoud | 15.5 liter |

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven