Nieuwe kleurstelling 2026 Honda NT1100
De updates voor modeljaar 2026 betekenen dat de NT1100 en de NT1100 met elektronische vering beschikbaar zullen zijn in een nieuwe kleurvariant. Voor modeljaar 2026 behouden Honda de NT1100 en de NT1100 met elektronische vering alle sterke punten die hen zo populair hebben gemaakt in heel Europa. Bovendien is er een nieuwe kleurvariant, zodat Europa’s bestverkopende toermotor aan de top blijft van zijn klasse.
- Nieuw: Iridium Gray Metallic
- Mat Warm Ash Metallic
- Pearl Hawkseye Blue
Comfortabel, wendbaar, leuk. Dat is de NT1100 in een notendop. Voor modeljaar 2026 zorgt een nieuwe kleurvariant voor de Honda NT1100 en de NT1100 met elektronische vering voor een nog grotere aantrekkingskracht en houdt de motor fris en eigentijds.
En voor 2025 was er nog meer
Zijn parallelle tweecilindermotor van 1.084 cc is getuned – door ontwikkeling van de inlaat, verbranding en uitlaat – om 7% meer koppel in het lage en middelhoge toerengebied te produceren, zonder verlies van piekvermogen.
IMU, HSTC en ABS
Een Inertial Measurement Unit (IMU) met zes assen bestuurt niet alleen het HSTC met drie niveaus en geïntegreerde Wheelie Control, maar ook ABS in bochten en Rear Lift Control. Er zijn drie standaard rij-modi – Urban, Rain en Tour – met vooraf ingestelde combinaties van vermogen en motorrem, plus twee User-modi waarmee de rijder zijn voorkeursinstellingen kan selecteren.
De strakke styling van de NT1100 kreeg een hardere, meer uitgesproken lijn en werd verfijnd voor efficiënte aerodynamische prestaties met een rijpositie die is afgestemd op comfortabel toeren. De dubbele koplampen kregen een unieke DRL-signatuur met geïntegreerde richtingaanwijzers voor een gestroomlijnder uiterlijk en meer veiligheid door verbeterd zicht. De bovenste en onderste windgeleiders beschermen de rijder, terwijl het verstelbare windscherm door de rijder vanuit zittende positie met één hand kan worden bediend.
Het nieuw ontworpen zadel biedt meer comfort, terwijl de standaard koffers meer volume hebben gekregen zodat er een integraalhelm in past. Een spatbord-extensie aan de voorkant werd een handige, weerbestendige toevoeging.
NT1100 met elektronische vering
In 2025 kwam de NT1100 Electronic Suspension, die is voorzien van Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa-EERA) vering. De geavanceerde Showa-EERA biedt naast de standaard NT1100 met Showa-vering geoptimaliseerde demping onder alle rijomstandigheden en de mogelijkheid om de veervoorspanning achter onderweg aan te passen.
Net als voorheen heeft het stalen semi-dubbele wiegframe een relatief korte wielbasis en een scherpe stuurgeometrie. Dubbele remschijven van 310 mm voor zijn gekoppeld aan radiaal gemonteerde remklauwen met 4 zuigers; de banden hebben de maten 120/70-17 voor en 180/55-17 achter.
Een 6,5-inch TFT-touchscreen biedt volledig aanpasbare schermen in kleur en biedt CarPlay and Android Auto smartphone connectiviteit. Cruise control, verwarmde handvatten, ACC- en USB-laadaansluitingen, zelfdovende knipperlichten en noodstopsignalen (ESS) behoren ook tot de standaarduitrusting, net als een middenbok.
DCT upgrade
Honda’s beproefde zesversnellingsbak met dubbele koppeling (DCT) kreeg ook een update voor 2025. DCT is nu gekoppeld aan de IMU voor intuïtiever schakelen in bochten en om het gevoel bij lage snelheden te verbeteren.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven