Tijdens de EICMA in Milaan heeft Voge diens eerste motorscooter gepresenteerd. De SR4 is al eerder in Azië getoond, maar in Italië maakte deze motorscooter dus ook zijn Europese debuut.
De SR4 wordt aangedreven door een 350 cc vloeistofgekoelde ééncilinder. In totaal levert dit blok 28,5 Pk bij 7500 toeren per minuut. Om de trillingen te reduceren is het motorblok voorzien van een secundaire balansas en dempers voor de motorsteunen.
Voge kiest ervoor om verschillende elementen bij hoogwaardige leveranciers vandaan te halen. Iets wat we ook al zagen tijdens de rijtest van 500DS en 500R. Voor de SR4 betekend dit qua vering setup KYB veerelementen. De achterzijde is hierbij in 5 verschillende standen in te stellen op de voorveerspanning. De remmen komen van J.Juan en zijn voorzien van een Continental ABS systeem. Voge claimt hierdoor een maximale stopafstand van 38 meter bij 100 kilometer per uur. De SR4 is voorzien van 15 inch (voor) en 14 inch (achter) velgen. Voge kiest ervoor om de motorscooter standaard te voorzien van Pirelli’s Angel serie.
Naast ABS is de SR4 verder voorzien van tractiecontrole, een noodstopsignaal voor achteropkomend verkeer en een bandenspanningscontrole systeem. De verlichting van de SR4 is rondom uitgevoerd in LED, waarbij de voorzijde is voorzien van meedraaiende bochtverlichting.
Het 7 inch TFT-display is door middel van bluetooth te koppelen met de smartphone, maar ook met een bluetooth headset in bijvoorbeel de helm. Verder gaat de SR4 ook mee in de trend van keyless go, die ook is voorzien van een zoekfunctie. Binnen een straal van 50 meter ‘zoekt’ deze naar de Voge SR4. Opvallende gadget is echter de camera aan de voorzijde van de scooter. Deze dient als ‘dashcam’ en achter de kappen is een opening aangebracht waar een Micro SD-kaart of TF-geheugenkaart geplaatst kan worden. Binnen de auto industrie zijn dashcams al langere tijd gemeengoed, maar binnen de motorbranche is dit een unieke functie.
Verder biedt de SR4 ruimte aan twee helmen onder het zadel in de 41,5 liter buddy. Uiteraard is er ook ruimte om de telefoon op te laden, door middel van een USB-aansluiting in een vakje achter het voorscherm.
Nederlandse beschikbaarheid en prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven