Het Chinese motormerk Kove heeft twee afgeleide versies van de bestaande 800X gelanceerd: de 800X GT en de 800X Rally, die respectievelijk gericht zijn op motorreizen en offroad motorrijden.
Reismotor
Voor de Kove 800X GT werd voor het eerst een elektronisch gasklepsysteem gebruikt. Door de ondersteuning vanuit een geavanceerder elektronisch regelsysteem is de 800X GT ook uitgerust met cruisecontrol, 4 rijmodi en traction control, waardoor hij tijdens lange afstanden makkelijk omgaat met onzekere weers- en wegomstandigheden. Bij de 800X GT zijn veel optimalisaties met betrekking tot een betere motorreis toegepast: een grotere brandstoftank van 22 liter, 19/17-inch wielen, een verhoogd windscherm en een comfortabelere rijhouding. Over het algemeen behoudt de 800X GT de sterke punten van de standaardversie, maar is hij geschikter voor lange afstanden bij wisselende wegomstandigheden. De Kove 800X GT wordt wereldwijd gelanceerd in het tweede kwartaal van 2025.
Rallymotor
De 800X Rally komt qua motoropstelling dichter bij een professionele rallyfiets. Vergeleken met de huidige 800X Pro zijn er lichtere materialen, professionele schokdempers met dubbele luchtkamers en meer details toegepast om de offroadprestaties te verbeteren. Het nettogewicht van de 800X Rally is slechts 165 kg, wat hem een veel betere handelbaarheid geeft in vergelijking met andere adventuremodellen en een controlegevoel dat dicht bij dat van rally-racemotoren ligt. De Kove 800X Rally wordt wereldwijd gelanceerd in december 2024.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven