Skip to main content

Nieuw: 2024 LiveWire S2 Mulholland

LiveWire, het elektrische dochtermerk van Harley-Davidson, heeft met de S2 Mulholland een tweede model op het S2-platform gepresenteerd. De “S2MH” lijkt sterk op de S2 Del Mar en heeft dezelfde elektrische aandrijving, maar die is wel fractioneel anders ingesteld dan op de “S2DM”. Beide machines hebben 10,5 kWh als nominale accuwaarde, en 84 PK piekvermogen (40 PK continu) en 263 Nm aan koppel.

Voor de Mulholland geeft LiveWire een stadsactieradius van 195 kilometer op, terwijl de 0-60 MPH waarde op 3,3 seconde wordt gesteld, waar dat bij de Del Mar als 182 kilometer en 3 seconden wordt opgegeven. Als “gecombineerd bereik” geeft LiveWire overigens 138 kilometer op voor de Del Mar, daar zal de Mulholland dus niet veel van afwijken. De Mulholland weegt 196 kilo rijklaar, dat is dan weer 2 kilo minder dan de Del Mar.

Overeenkomsten & verschillen

Zoals gezegd zijn de overeenkomsten tussen beide S2 modellen groter dan de verschillen, maar de Mulholland is duidelijk meer een cruiser dan de Del Mar, door een hoger stuur en een omlaag wijzende achterzijde. Beide LiveWire’s hebben Showa vering. Op de Mulholland zijn (Amerikaanse) Dunlop Sportmax Roadsmart IV banden gemonteerd op de 19 inch voorwiel en het 17 inch achterwiel

Qua duurzaamheid schermt LiveWire voor de nieuwe Mulholland met spatborden van CAP Hennep composiet en andere onderdelen van gerecyclede visnetten. Verder is er een ongespoten witte versie, waarmee het milieu nog verder zou worden ontzien.

Prijs?

In Amerika is de Mulholland 500 dollar duurder dan de Del Mar, in Nederland zou dit betekenen dat de nieuwe S2MH in eerste instantie € 20.890,- zou gaan kosten, hier kostte de S2DM immers € 20.390,-. Nu is het alleen wel zo dat de Del Mar op de website van LiveWire opeens voor € 18.790 wordt aangeboden, wat de Mulholland op € 19.290,- zou kunnen brengen.

De S2 Mulholland wordt leverbaar in de kleurstellingen Liquid Black/Red, Liquid Black/Black en Lunar White/Gray.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws