Zojuist is de productieversie van de reeds eerder aangekondigde Bimota Kb4 en Kb4RC (Race Café) als 2022 model aangekondigd. De Kb4 is na de H2 Tesi het tweede model sinds Kawasaki het Italiaanse bedrijf overnam, de aandrijving komt dan ook van het 1043 cc viercilinder motorblok van de Kawasaki Z1000, ook hier goed voor 142 PK en 111 Nm. Ook het buizenframe van de Kawasaki is gebleven, maar daar voegt Bimota een uit aluminium gefreesde acherbrug aan toe. De hele motor weegt 187 kilo, maar dat is wel een ‘droog’ gewicht.
Opvallendste detail is de plaatsing van de radiateur, die nu achter het motorblok is geplaatst, boven het achterwiel. Daar zorgt een fan voor extra koeling, mogelijk moet die voor extra koude lucht zorgen omdat de koelribben van de koeler nu veel sterker moeten zijn, om beschermd te blijven tegen opvliegende stenen. De zadelhoogte is 810 mm.
Verder is er veel carbon gebruikt zijn er gesmede OZ vijfspaaks velgen en Pirelli Diablo Rosso banden. Het dashboard is ook overgenomen van Kawasaki, maar is nu gemonteerd op een carbon steun.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven