Yamaha heeft van de nieuwe R6 een Race uitvoering bekend gemaakt. Omdat de gehomologeerde R6 volgend jaar niet meer leverbaar zal zijn, komt Yamaha nu dus met R6 Race. Ondanks dat Yamaha de prijs niet kenbaar heeft gemaakt, geven zij aan de prijs meer dan het uitgaande model zal passen bij degene die de R6 Race gebruikt voor circuitdagen of mee wil doen aan nationale sportkampioenschappen. In Nederland scheelt het alleen al heel veel geld omdat er voor een circuitmotor geen BPM betaald hoeft te worden.
De R6 wordt nog steeds aangedreven door een lichtgewicht 599 cc viercilinder motor met titanium kleppen. Dit blok heeft een maximaal vermogen van 118,6 Pk bij 14.500 toeren per minuut en een maximaal koppel van 61,7 Nm bij 10.500 toeren per minuut. Het magnesium subframe moet naast een lager gewicht ook zorgen voor een betere balans. Verder beschikt de Yamaha R6 race over traction control, D-mode en ride by wire.
Daarnaast zijn er verschillende accessoires uit het ‘Genuine Yamaha Technology Racing’ (GYTR) pakket beschikbaar en is het volledige pakket aan te schaffen. Onderdeel van dit pakket is onder andere een volledig instelbare ECU om het motormanagement volledig naar wens af te stellen. Verder is er volledig titanium uitlaat van Akrapoviĉ te monteren. Ook het kuipwerk zal met dit pakket anders worden, waardoor een lagere luchtweerstand bereikt wordt. Om de motor goedgekeurd te krijgen voor de FIM zijn er eveneens een voorremhendel en achterkettingwiel beschermer beschikbaar.
Het volledige GYTR pakket bestaat uit de volgende onderdelen die ook los te bestellen zijn:
Naast bovenstaande zaken zijn er nog meer losse accessoires uit het GYTR pakket te verkrijgen, evenals Öhlins onderdelen om de motor volledig naar wens samen te stellen. De Yamaha R6 Race is vanaf januari 2021 bij de dealer te bestellen.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief