Zojuist heeft CF Moto, de Chinese partner van KTM, met de CF Moto 1250 TR G haar nieuwste vlaggenschipmodel onthuld. Het motorblok is afkomstig van KTM en wordt onder licentie door de Chinezen gebruikt, de rest van de motor is ontwikkeld door CF Moto met hulp van KTM. Zoals Nieuwsmotor al eerder meldde was de motorfiets al vooraf in een politie-uitvoering te zien, maar op de China International Motorcycle Trade Exhibition in Chongqing werd de nieuwe tourbuffel nu als consumentenmodel officieel onthuld. Met de 1279 cc LC8 V-Twin van KTM levert de 1250TRG nu 140 PK en 120 Nm aan koppel, redelijk goed vergelijkbaar met de 135 PK en 140 Nm van de BMW R1250RT. Op de afbeeldingen ziet de CF Moto er concurrerend uit, maar het is vooral afwachten hoe de afwerking en kwaliteit zullen zijn, in dit segment ligt de lat hiervoor extreem hoog.
Met vering van WP (KTM) en Brebo remmen, een 12.3-inch full-colour TFT-scherm als dashboard, een onboard-entertainment systeem met JBL speakers, bluetooth verbinding, elektrisch verwarmd zadel/handvatten en een elektrisch bedienbare ruit, wil CF Moto gelijk bovenin de sportieve tourmarkt instappen. Daar is het overigens opvallend leeg: van alle zware tourmotoren is straks alleen de BMW R1250RT overgebleven, nadat de Honda ST1300 Pan European, Triumph Trophy 1200 en Kawasaki GTR1300 al van de markt verdwenen en Yamaha toe is aan de “ultimate edition” van de FJR1300.
Vandaag meldde zich ook concurrentie uit Chinese hoek: Qianjiang presenteerde op dezelfde motorshow een Benelli 1200GT.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven