Skip to main content

Kawasaki introduceert 2025 KX250 crossmotor

Al 50 jaar worden de KX-crossmotoren van Kawasaki gebouwd om coureurs naar de hoogste trede 
van het podium te brengen. Het volgende hoofdstuk in dit roemruchte verhaal is de nieuwe 2025 
KX250. Met meer vermogen en nieuwe features is de nieuwe KX250 klaar voor zijn MX2 debuut met het  Kawasaki Racing fabrieksteam. 

Motorblok 

Voor 2025 ondergaat het motorblok van de KX250 een aantal grote veranderingen waaronder een nieuw  in- en uitlaattraject, nieuwe airbox en een nieuwe zuiger. 
 
De symmetrisch uitgelijnde inlaat en uitlaat zorgen voor meer koppel bij lage toerentallen. Het nieuwe 
ontwerp van de inlaat heeft een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel om de cilinder 
binnen te komen, terwijl een centraal geplaatste uitlaatpoort in lijn ligt met de inlaat voor een hogere 
efficiëntie. In het uitlaattraject is ook de einddemper verder naar voren geplaatst ter bevordering van 
de massa centralisatie. 
 
Het resultaat van deze aanpassingen is een aanzienlijk hoger koppel in het lage toerengebied, 
soepelere vermogensafgifte en een meer lineaire gasrespons. 
 

Elektronica 

Om het vermogen optimaal te kunnen benutten is de nieuwe KX250 uitgerust met Traction Control en 
Power Modes welke eenvoudig geselecteerd kunnen worden via de schakelaars op de linker 
stuurhelft. Rijders kunnen hun smartphone, via Bluetooth, verbinden aan de motor en via de speciale 
Kawasaki Rideology KX App direct de mapping van hun machine aanpassen en het 
onderhoudslogboek bekijken. 
 

Chassis

Het nieuwe frame is gebaseerd op de KX450 waarbij er aan de voorzijde extra ruimte is gecreëerd 
voor het nieuwe in- en uitlaattraject. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans en verfijnde afstelling van de vering dragen bij aan het lichte, wendbare rijgedrag van de KX250. 
 

Ergonomie 

Door middel van het Ergo-fit concept is er keuze uit vier stuurposities en twee voetsteunposities zodat 
rijders hun machine perfect kunnen afstellen op hun lichaamslengte en voorkeuren. In combinatie met
de standaard gemonteerde ODI Lock-On handvatten en een gladder kuipwerk zorgt dit ervoor dat de 
rijder zich gemakkelijker kan bewegen. Door nieuwe zijkappen met snel sluiters is het luchtfilter nu 
bereikbaar zonder gereedschap. 
 
De nieuwe KX250 staat vanaf medio september bij de Kawasaki dealer. Prijzen worden later bekend 
gemaakt. 
 
Ga voor meer informatie of om een Kawasaki Motocross dealer bij u in de buurt te vinden naar Kawasaki.nl

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws