Skip to main content
Honda belooft weer elektrificatie maar nog geen motor in zicht

Honda belooft weer elektrificatie maar nog geen motor in zicht

Honda zegt in haar Honda Business Briefing 2023 nog steeds van plan te zijn om vóór 2025 wereldwijd tien of meer elektrische motorfietsmodellen te introduceren. Doelstelling is om de jaarlijkse verkoop van elektrische modellen vanaf 2030 naar 3,5 miljoen eenheden te brengen, wat volgens de planning dan overeenkomt met ongeveer 15% van het totale aanbod aan motoren. Ding is wel dat Honda op dat vlak momenteel nog steeds een enorme achterstand heeft bij de (kleine) elektrische motormerken, ondanks een aangekondigde reorganisatie op dat vlak.

Wachten op elektrische modellen

Honda heeft als concernbrede speerpunten dan ook betere software en de transitie naar elektrische techniek hoog staan, waarbij er vooral samengewerkt wordt met accufabrikant Yuasa. Qua elektrische modellen wil het bij de motoren alleen nog niet echt vlotten; Honda lanceert ‘binnenkort’ de EM1 e: een elektrische scooter uitgerust met een verwisselbaar accupakket die vorig jaar ook al werd aangekondigd. Het wachten op dit model duurt nu alleen al zo lang, dat er al wel een handvol Chines klonen op de markt zijn, maar de Honda zelf nog niet.

“Andere stroombron”

Honda zet niet alleen op elektrificatie op batterijen in, maar er wordt volgens eigen zeggen ook naar andere vormen gekeken. Of dit dan over waterstof als energiedrager gaat, wordt in het midden gelaten.

“Met het oog op de toekomstige zakelijke omgeving, marktgebruik en technologische vooruitgang, onderzoekt Honda een reeks toekomstige modellen, waaronder modellen die zijn uitgerust met een andere stroombron dan verwisselbare batterijen.”

How We Move You

De nieuwe richting die Honda in moet slaan, vraagt volgens het Japanse merk ook om een andere Brand Slogan. Naast “The Power of Dreams” komt er daarom dan nu ook “How We Move You” aan toegevoegd, aangevuld met drie keywords: Create, Transcend, Augment.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws