Na 28 nummers stopt motorblad Classic & Retro Motor Magazine er alweer mee. C&R werd in 2016 opgericht door de toenmalige makers van Motor Magazine en Moto73, het indertijd net opgerichte Newskool, dat de twee toen nog toonaangevende motorbladen in 2014 van Sanoma had overgenomen.
Een paar jaar later liggen de zaken echter volledig anders: Newskool stootte haar motorbladen in 2018 weer deels af door ze samen te laten gaan met HKC Pite Media, wat dan weer een samenvoeging van het door de ANWB afgestoten ProMotor en het inmiddels ter ziele gegane MotoMe was. Daarna werd, na meer dan 100 jaar, besloten te stoppen met Motor-Magazine, Classic & Retro is daarmee het tweede motorblad waar de uitgeverij de stekker uit trekt.
Recent werd na een lange stilte wel aangekondigd dat onder de oude naam van Motor Magazine nu weer geprobeerd wordt in België opnieuw te beginnen, maar in het kleine Vlaamse taalgebied hebben de reeds bestaande bladen het ook al moeilijk.
Het succes voor Classic & Retro bleef ook uit omdat de retro-markt, waar de spin-off van Motor Magazine zich op richtte, nooit echt groot werd, zoals in de verkoopcijfers van de bekende retro-modellen ook goed is terug te zien. Daarnaast lukte het de uitgever niet om het blad de luxe en exclusieve uitstraling te geven die sommige nieuwe buitenlandse motormagazines wel succesvol maakte. Verder daalt de vraag naar magazines sinds de komst van het internet natuurlijk al jaren heel hard, wat ook geldt voor motorbladen, met alle fusies en samenwerkingen als gevolg.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief