DC Afam wordt nu AFAM Group
Al op de EICMA onthulde DC AFAM haar nieuwe naam en logo, maar in Nederland is er daarna niet veel aandacht meer besteed aan de komst van de nieuwe merkidentiteit. In 2021 werd het Belgische DC AFAM overgenomen door de Powersports Distribution Group (PDG, in Nederland vooral bekend van Hoco Parts), waarop de naam van fusiepartners DynaChain en Afam bleef bestaan. Die naam was er al sinds de overname van Afam uit Frankrijk in 2001 door het Duitse KettenWulf, de toenmalige eigenaar van DynaChain in België. Nu is er dus de nieuwe identiteit waaronder het bedrijf gaat werken.
“Ik ben erg enthousiast om aan de start van de AFAM Group te staan”, aldus Denis Brouwer, CEO van de Powersports Distribution Group. “Dit is zoveel meer dan een naamsverandering. We hebben aandacht besteed aan elk individueel product, maar ook aan de manier waarop we als bedrijf werken. AFAM Group richt zich op een meer emotionele relatie met onze gemeenschap, in plaats van alleen te communiceren vanuit een productperspectief. We gaan de ontwikkeling van eigen merken binnen AFAM Group versnellen. Zo kunnen we blijven groeien en klanten in de toekomst optimaal bedienen. Met de overgang van DC AFAM naar AFAM Group hebben we de ambitie om een lifestyle merk te worden met een sterk gevoel voor herkenbaarheid, creativiteit en geloofwaardigheid. Ons doel is om onze klanten te versterken en te ondersteunen in hun marketinginspanningen door een sterk merkenhuis te zijn, een ambitieus merk dat aantrekkingskracht creëert in de verkoop. De strepen zijn een belangrijk onderdeel van het nieuwe AFAM Group-logo. Ze symboliseren de weg die we samen hebben afgelegd en de wegen die we in de toekomst zullen bewandelen.”

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven