Op 20 juli werd bekend dat Bihr de exclusieve rechten heeft Answer kleding te verkopen in Europa en vanaf 1 augustus gingen de verkopen van start. Tijdens de MXGP van Limburg, te Lommel in België, werd de kledinglijn voor 2019 ten toon gesteld en officieel gelanceerd. Bihr is een bedrijf gevestigd in Barthenheim Duitsland en onder andere importeur van Bell helmen, gereedschappen, onderdelen en kleding voor motoren, jetski’s en sneeuwscooters. Opgericht in 1937 heeft het bedrijf ondertussen meer dan 12000 verkooppunten verdeeld over Europa. Answer is met name bekend van de crosskleding die ze aanbieden, maar ze hebben ook producten voor de offroad en adventure rijder. Het bedrijf is opgericht in 1976 in Amerika en richt zich al meer dan 40 jaar op de veiligheid van motorcross rijders.
Voor de lancering heeft Bihr groots uitgepakt en een behoorlijk deel van het terrein afgehuurd. Grote eyecatcher was de vrachtwagen waar de kleding netjes lag uitgestald. Op het middenterrein dat Bihr had gecreëerd stonden partytenten, statafels en banken. Officieel zou de lancering beginnen om 17:00, tegen die tijd was echter de kwalificatiewedstrijd bezig voor de race van zondag. Hierdoor werd de lancering uitgesteld naar een later tijdstip. Wel werden we uitgenodigd om de kwalificatie vanaf het dakterras te bekijken, waar we goed uitzicht hadden over het parcours. Daarnaast bood het de mogelijkheid met Martijn Eising, commercieel directeur van Bihr Nederland, in gesprek te gaan over Answer. Op de vraag hoe Answer bij Bihr terecht gekomen is gaf Martijn aan dat ze op zoek waren naar een grote partij, met voldoende verkooppunten door Europa. Voor Answer was het belangrijk dat ze direct een afzetmarkt door heel Europa hadden met voldoende verkooppunten. Voor Bihr is Answer een interessante partij daar ze voor de line-up van 2019 een nieuwe weg ingeslagen zijn door het volledige designteam te vernieuwen en meer geld te besteden aan R&D. Daarnaast bied Answer in drie verschillende prijs segmenten producten aan, hier later meer over.
Naast de aanwezige journalisten waren er ook verschillende dealers aanwezig die Answer gaan verkopen uitgenodigd. Om de lancering kracht bij te zetten, was er een prijsvraag opgesteld, waar een shirt van Answer gewonnen kon worden. Deze shirts werden, gesigneerd en wel, overhandigd door twee belangrijke rijders die Answer sponsort; Tony Cairoli en Jorge Prado. Beide hielden ook een meet and greet, waar een hoop publiek op af kwam. De presentatie werd gehouden door twee vertegenwoordigers van Answer, Remi en Randy. Beide heren vertelde dat Answer de volledige line-up voor 2019 zal aanbieden, waaronder de exclusieve kleuren. Zoals eerder benoemd werden ook de verschillende prijs en kwaliteit segmenten toegelicht die Answer aanbiedt. Het eerste niveau dat Answer aanbiedt draagt de naam Syncron en is volgens Answer de prijsvechter. Een broek en trui kosten je dan rond de €107,-. Elite is vervolgens het middenklasse segment en volgens Answer biedt dit je de beste prijs kwaliteit verhouding. Broek en trui kosten je dan rond €180,-. Het topsegment draagt de naam Trinity, waarbij pasvorm, gewicht prestatie de leidraad vormden voor het ontwerp. Trui en broek kosten je dan €250,-. Helmen kosten tussen de €125,- en €300,-. Waarbij er twee niveau’s zijn; AR1 en AR5. Laatst genoemde is de duurste van de twee en volgens Answer rechtvaardigt de MIPS technologie deze prijs. Deze technologie is erop gericht om naast de impact die ontstaat bij een val, ook de centrifugale krachten te absorberen. Dit doet het door een extra laag toe te voegen tussen de buitenkant van de helm en het hoofd van de bestuurder. Naast kleding, biedt het merk ook nog rugtassen en drinktassen aan. Answer zal verspreid worden door ongeveer 20 dealers in Nederland en 15 in België.
Share
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven