De Europese associatie van motorfabrikanten ACEM heeft Piaggio CEO Michele Colaninno herkozen als president voor de komende twee jaar. Daarnaast werden er maar liefst drie vice-presidenten gekozen: KTM CEO Stefan Pierer, Head of BMW Motorrad Markus Flasch en Honda Motor Europe President Vito Cicchetti. Dit betekent dat Eric de Seynes, voormalig CEO Yamaha Motor Europe, afscheid neemt van het bestuur.
Daarmee is de vereniging voor motormerken zeker niet licht bezet, wat laat zien dat ACEM door de motormerken zelf als een belangrijke speler in de Europese politiek wordt gezien. Het presidium zal volgens eigen zeggen “de stem van de motorindustrie sturen”, waarbij de nieuwe bestuursperiode tegelijk start met een nieuwe Europees Parlement.
Michele Colaninno, herkozen voorzitter ACEM:
“Als herkozen president van ACEM wil ik mijn collega’s bedanken voor hun steun. De markt en de samenleving veranderen snel en de mobiliteit evolueert. Dit is een uitdaging voor de industrie, maar ook een kans die we niet willen missen: duurzaamheid, connectiviteit, veiligheid en concurrentievermogen zijn onze topprioriteiten. Geopolitiek zal 2024 cruciaal zijn qua politieke en zakelijke stabiliteit: verkiezingen in Europa, de VS en India markeren de route voor de komende decennia. Transport en mobiliteit moeten centraal blijven staan als facilitator voor het bereiken van welvaart en levenskwaliteit. Scooters en motorfietsen bieden verschillende oplossingen om tegemoet te komen aan de nieuwe behoeften van de samenleving in stedelijke en landelijke gebieden. Vanuit de motorsector staan we klaar om met de Europese, nationale en lokale instellingen te praten in het belang van klanten en burgers.”
Over ACEM
ACEM vertegenwoordigt de grootste fabrikanten van bromfietsen, motorfietsen, driewielers en vierwielers met activiteiten in Europa (L-categorie). De organisatie verenigt 17 multinationals en 19 nationale brancheverenigingen. ACEM wil een productieve dialoog bevorderen met Europese, nationale en lokale autoriteiten, evenals met de belangrijkste belanghebbenden, en vergemakkelijkt de uitwisseling van technische expertise en best practice gedurende de gehele levenscyclus van voertuigen binnen de L-categorie. Dit omvat alles, van voertuigontwerp tot overwegingen bij het einde van de levensduur.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven