Yamaha Motor Europe kondigt de première aan van Race Like A Girl, een nieuwe 6-delige webserie die de krachtige verhalen van jonge vrouwen die op het hoogste niveau van het motorwegracen strijden, in de schijnwerpers zet en onze initiatieven om de actie voor gendergelijkheid te versnellen, versterkt. De serie richt zich op de verhalen van de vrouwen die deelnemen aan het FIM Women’s Circuit Racing World Championship 2025, waarin Yamaha de enige fabrikant is die de R7 levert.
Race Like a Girl gewijd aan rijders in WorldWCR kampioenschap
De webserie is gemaakt in samenwerking met de Motorsport afdeling van Yamaha Motor Europe. Het richt zich op motorrijders die deelnemen aan het FIM Women’s Circuit Racing World Championship 2025 (hierna WorldWCR genoemd). Binnen dit kampioenschap nemen de 24 deelnemers het op identieke Yamaha R7-motorfietsen tegen elkaar op. Als enige fabrikant die dit kampioenschap ondersteunt, bevestigt Yamaha opnieuw haar inzet voor het bieden van gelijke kansen en zichtbaarheid voor vrouwelijke racers op het wereldpodium.
Elk van de zes afleveringen is gewijd aan een van de getalenteerde rijders in het WorldWCR seizoen 2025. Deze geven een intiem portret weer van hun reizen, ambities en uitdagingen.
Bij Yamaha geloven we dat motorsport toegankelijk moet zijn voor iedereen, ongeacht geslacht, etniciteit of achtergrond. We zijn er trots op dat we de enige fabrikant van de WorldWCR zijn, maar we willen dit kampioenschap verder brengen en de verhalen vertellen van deze getalenteerde en ambitieuze vrouwen op onze R7’s. Met Race Like A Girl willen we nog een stap verder zetten op weg naar positieve verandering, onze gemeenschap laten groeien en de volgende generatie vrouwelijke en mannelijke rijders meer mogelijkheden geven. — Michael van Zomeren, Directeur Marketing & Motorsport en lid van het Management Committee bij Yamaha Motor Europe N.V.
Naast Yamaha’s focus op diversiteit, gelijkheid en inclusie, benadrukt de serie ook Yamaha’s toewijding aan duurzaamheid. Deze weerspiegelen de voortdurende inspanningen van Yamaha om een betere toekomst in de motorsport en de bredere mobiliteitsindustrie te bevorderen. Daarbij worden nieuwe generaties geïnspireerd om hun passie voor motorsport na te streven of het plezier van motorrijden te ontdekken.
De afleveringen van Race Like A Girl kunnen via verschillende kanalen worden bekeken. Dit kan onder andere op het officiële YouTube-kanaal, de sociale media en de website van Yamaha Motor Europe.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven