Avon Tyres heeft haar nieuwe merkidentiteit gelanceerd, als intentieverklaring om voort te bouwen op haar trotse geschiedenis in de motorwereld. Na de opname in 2022 in de Goodyear merkenfamilie, waartoe ook Dunlop Motorcycle Tyres Europe behoort, lag de nadruk op het benadrukken van Avons unieke aanbod en positionering. De nieuwe merkstrategie is erop gericht om vrijdenkende motorrijders aan te trekken en tegelijkertijd de trouwe klanten van Avon te stimuleren.
Trotse geschiedenis, investering in de toekomst
Voortbordurend op het erfgoed van het merk dat teruggaat tot 1904, staat Avon voor geweldige kwaliteit tegen een eerlijke prijs, waardoor motorrijders kunnen vertrouwen op een product dat sterke prestaties levert en hen veilig houdt, zonder afbreuk te doen aan stijl. Het gerichte productaanbod is trots anders en vult het Dunlop-assortiment aan om een uitgebreid aanbod te bieden.
Avon Tyres, dat zijn streven naar kwaliteit versterkt, staat in het middelpunt van een grote industriële upgrade, waarbij het Europese productiecentrum van het bedrijf profiteert van een aanzienlijke recente investering. Dit omvat de toevoeging van vijf ultramoderne bouwmachines en een volledig nieuwe afwerkingslijn voor de opvallende witte muren die kenmerkend zijn voor het Avon custom assortiment.
Toename productiecapaciteit
Dit heeft geresulteerd in een enorme toename van de productiecapaciteit voor het merk Avon, een hogere productkwaliteit, in lijn met Goodyear’s standaarden, proactief bij het voldoen aan de groeiende vraag en toekomstige uitbreidingen. Veel bestaande maten zijn vanaf de grond opnieuw ontworpen om de prestaties te verbeteren en om te voldoen aan de strenge Goodyear bedrijfsnormen en industrievoorschriften.
Roberto Finetti, Marketing Manager Motorcycle Europe: “We zijn enthousiast over de lancering van de nieuwe identiteit van Avon. Het rijke erfgoed van het merk is iets dat rijders waarderen en waarmee ze zich identificeren, en we zijn ervan overtuigd dat een productassortiment dat stijl, prestaties en waarde combineert meer rijders zal aanmoedigen om Avon-banden te ervaren.”
Bereik vergroten, merk laten groeien
Het komende jaar staat in het teken van nieuwe producten, een uitverkoopcampagne om Avon dealers te helpen nieuwe rijders te bereiken, wereldwijde distributie en een origineel uitrustingsproject om Avon’s positie als betrouwbare leverancier te versterken.
- Cobra Chrome is gemaakt om op te vallen. Het onvergetelijke profiel met slangenleereffect en de optionele WhiteWalls zijn ontworpen om cruiser-, touring- en customrijders een boost van stijl en prestaties te geven. De populaire band omvat 74 SKU’s, waarvan 14 met WhiteWalls, en past op meer dan 750 motorfietsmodellen wereldwijd. In de toekomst zullen tegen augustus 2025 vier bestaande maten worden geüpgraded, drie nieuwe maten voor 2026 en mogelijk 13 extra maten daarna.
- Spirit ST is gemaakt voor een eindeloze rit. Voor maximale kilometrage en grip is deze band bedoeld voor de sporttoermarkt en levert hij uitzonderlijke prestaties bij nat weer. De Avon Fitment Guide bevat meer dan 830 aanbevelingen voor Spirit ST-modellen.
- 3D Supersport is gemaakt om te presteren voor hypersportrijders. Zijn uitstekende rijeigenschappen, geruststellende stabiliteit en kristalheldere feedback laten rijders hun grenzen verkennen. Het sportassortiment van Avon is geschikt voor bijna 600 motorfietsmodellen.
- Roadrider MKII is gemaakt voor echte originelen en combineert een klassieke look met een moderne constructie en verbeterd zijwandontwerp. Meer dan 1100 modellen zijn opgenomen in de Avon Fitment Guide voor Roadrider MKII montage.
Bovendien bevinden alle nieuwe Avon-producten zich in een vroeg ontwikkelingsstadium en zullen drie essentiële Avon-productlijnen binnenkort opnieuw in het productassortiment van het merk worden opgenomen.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven