Skip to main content

Honda: spectaculaire V3 met compressor als concept

De watergekoelde 75° V3-motor is nieuw ontwikkeld voor machines met een grotere cilinderinhoud en is extreem slank en compact ontworpen. Hij is uitgerust met ‘s werelds eerste elektrische compressor voor motorfietsen, die de compressie van de inlaatlucht kan regelen, ongeacht het toerental van de motor, wat betekent dat een hoogresponsief koppel kan worden geleverd, zelfs vanaf een laag toerental.

Tekst gaat onder verder

https://twitter.com/nieuwsmotor/status/1853740671523291496

Nieuwsmotor.nl op X

Bovendien zorgt de elektrische compressor voor een hoge mate van vrijheid bij de plaatsing van alle componenten in de beperkte ruimte die beschikbaar is op een motorfiets, en voor een efficiënte centralisatie van de massa. Er is ook geen intercooler nodig.

Degenen met een goed geheugen herinneren zich de laatste keer dat Honda een V3-motor voor de weg had – de baanbrekende tweetakt NS400R uit het midden van de jaren 80. Nu, 40 jaar later – en in een compleet andere wereld – is het potentieel van deze nieuwe richting duidelijk, met adembenemende mogelijkheden op het gebied van toekomstige modellen. De ontwikkeling gaat door op weg naar massaproductie en naar Honda’s doel om klanten het unieke plezier van het rijden en het bezitten van een motorfiets te laten ervaren.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws