Met een aantal interne aanpassingen aan het motorblok heeft MV Agusta de 2022 F3 RR geschikt gemaakt voor de Euro5 homologatie. DLC-coating op de klepstoters en nieuwe klepgeleiders voor de titanium kleppen en andere lagers om de krukas verminderen de interne wrijving van de motor, waardoor deze efficiënter met de brandstof om moet gaan. Gecombineerd met nieuw uitlaatsysteem, nieuwe brandstofinjectoren, verbeterde koeling en herziene software levert de 800 nu een forse 147 pk bij 13.000 tpm en 88 Nm bij 10.100 tpm. MV geeft een drooggewicht van 173 kilo op, daar moet dan in ieder geval nog maximaal 16,5 liter benzine bij. De winglets in de nieuwe kuip verhogen de neerwaartse druk met acht kilogram bij de topsnelheid van 240 km/u.
Het hele Continental-systeem van actieve rijhulpen van Continental kreeg de hulp van een nieuwe IMU, allemaal instelbaar via een 5,5 inch TFT-scherm met de gebruikelijke snufjes: Bluetooth, mirroring, navigatie, hellingshoekaanduiding en G-kracht meter. Groot voordeel voor MV Agusta is dat ze hiermee een Euro5 gehomologeerde, straatlegale supersportmotorfiets hebben voor het WK Supersport, als daar de nieuwe regelgeving wordt doorgevoerd.
De 2022 MV Agusta F3 RR wordt geleverd in Surreal White Gloss / Mamba Red Gloss of Fire Red Matt / Metallica Dark Grey Matt

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven