Skip to main content

2017 Kawasaki ZX10RR

Kawasaki heeft zojuist de vernieuwde ZX-10 RR gepresenteerd. Ten opzichte van het standaard model heeft de nieuwe ZX-10RR een racegetuned blok met onder andere snelle nokkenassen uit de race-kit, waarbij de klepgeleiders zijn voorzien van Diamond Like Carbon en het onderblok is versterkt om de stijfheid te vergroten. Deze wijzigingen zorgen ervoor dat de ZX10RR een topvermogen levert van 210 pk (met RAM-air) bij 13.000 toeren en 113,5Nm bij 11500 toeren. Ook de wielen zijn vernieuwd, waarbij de 7-spaaks gesmede Marchesini velgen zorgen voor een lichtere besturing die worden voorzien van Pirelli Diablo Supercorsa SP banden. De reeds bekende Showa Balance free voorvork blijft behouden, maar wordt nu afgeleverd met een andere fabrieksinstelling. Om de raceprestaties te verbeteren is ook de Kawasaki Quick Shifter toegepast. Deze laat het toe om vanaf 2.500 toeren per minuut zowel op als terug te schakelen zonder gebruik te maken van de koppeling.

Om het race-design te benadrukken wordt de ZX-10RR standaard geleverd als mono-seat, dus zonder de mogelijkheid een passagier mee te nemen. De ZX-10RR wordt alleen leverbaar in de zwarte ‘KRT Winter Test Edition’ kleurstelling.

 

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws