2017 Ducati Supersport

Na enkele jaren afwezigheid is de naam Supersport weer terug in het gamma van Ducati. Het Italiaanse merk heeft van de Supersport een normale en een S versie gepresenteerd op de Intermot in Keulen. De Supersport heeft het 8 kleps 937 cc blok wat in zowel de normale als S versie goed is voor 113 pk bij 9000 toeren en 96,7 Nm. Het blok is uitgerust met een Ride by Wire systeem met 53 mm gasklephuizen. Verder beschikt de Supersport over een natte slipperclutch. Zoals we van Ducati gewend zijn, is ook de Supersport uitgevoerd met een stalen Trellis frame. De S versie onderscheidt zich van de normale versie door het gebruik van een volledig instelbare Öhlins 48mm voorvering, gecombineerd met een progressieve, eveneens volledig instelbare Öhlins achterschokbreker. De normale versie moet het doen met instelbare Marzocchi voorvork en instelbare Sachs schokbreker. Het remsysteem is bij beide versie gelijk. Beiden hebben 320mm semi-zwevende schijven, in combinatie met radiaal gemonteerde Brembo Monobloc M4 remklauwen met ABS. De zithoogte is 810mm, maar er is een accessoire zadel beschikbaar die de zithoogte met 20 mm verlaagd. Voor meer comfort is het windscherm 50 mm instelbaar. Rijklaar wegen de Supersport modellen 210 kg. De S is uitgerust met een Quick shifter die zowel naar boven als naar beneden kan schakelen zonder gebruik te hoeven maken van de koppeling. Voor de normale versie kan de quickshifter besteld worden als optie. 

De Superport wordt leverbaar in rood en grijs. De S versie wordt leverbaar in rood en wit.


Share

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal - Colofon

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven voor Nieuwsbrief