Sinds januari weten we dat Norton in staat van een faillissement is. Het faillissement van Norton is daarnaast ook niet vrij van verschillende schandalen. Zo is eigenaar Stuart Garner beschuldigd van het achteroverdrukken van €14 miljoen aan pensioengelden, daarnaast gaan er verhalen rond van mensen die een aanbetaling gedaan hebben, maar nooit een motorfiets hebben ontvangen. Tevens doet het gerucht de ronde dat motoren die voor onderhoud of reparatie terug gingen naar de fabriek, daar leeggeroofd zijn voor het afmaken van Nortons die nog in bestelling stonden. Waardoor eigenaren de motor die zij voor reparatie hadden opgestuurd, nooit of pas na maanden terug kregen.
BDO is als bedrijf verantwoordelijk voor een goede afhandeling van het faillissement van Norton, met name op financieel gebied. Zij hebben op dit moment verschillende cijfers naar buiten gebracht. Daaruit is naar voren gekomen dat Norton een totale schuld heeft van ten minste 31 miljoen. Er zijn verschillende partijen die recht hebben op een deel van het geld. Onze collega John Hogan van www.superbike.co.uk heeft dit haarfijn uitgezocht. Kort komt het hier op neer, dat uiteraard de geldverstrekkers zoals banken recht hebben op een deel van het geld. In totaal is dat bijna €8 miljoen. De 58 werknemers hebben daarnaast ook nog recht op een vergoeding van bijna €900,-. Verder zijn er nog de aandeelhouders en de pensioengelden die verduisterd zijn. Opmerkelijk detail is dat consumenten die een (aan)betaling overgemaakt hebben voor een nieuwe motorfiets waarschijnlijk dat geld niet terug gaan zien.
Voor de volledige informatie verwijzen we u graag naar het artikel op www.superbike.co.uk.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief