Door middel van een Youtube video heeft MV Agusta de 2021 Superveloce 800 gepresenteerd. De nieuwe Superveloce heeft het zelfde uiterlijk als zijn voorganger maar onderhuids is het één en ander wel aangepast. Zo voldoet de nieuwe Superveloce aan de Euro5 norm, is het frame aangepast waardoor deze stijver is geworden en een nieuw type oliekoeler moet er voor zorgen dat de motorolie en de temperatuur van de motor 5% lager komt te liggen. De 2021 MV Agusta Superveloce 800 heeft een verbeterde gasrespons om het vermogen beter te doseren en heeft front lift control. Hiermee is het maken van een wheelie beter te controleren. De vernieuwde koppeling in combinatie met de launch control en quickshifter zorgen ervoor dat je vol vermogen kan wegrijden vanuit stilstand.
Ook is er nu de 2021 MV Agusta Superveloce 800 S. Deze variant is alleen in het wit verkrijgbaar en is voorzien van spaakwielen. Optioneel is er een race-kit voor verkrijgbaar. Dit is een kit bestaande uit een éénpersoons zadel van alcantara, een Arrow uitlaatsysteem en een bijpassende ECU om het motormanagement aan te sluiten op het uitlaatsysteem.
De basisvariant van de Superveloce is verkrijgbaar in het geel/grijs en in het rood/grijs. De Superveloce S alleen in het wit verkrijgbaar. Wat de prijs van de 2021 Superveloce 800 (S) is en wanneer hij bij de dealers staat is nog niet bekend.
Link Testmotor: Test 2020 MV Agusta Superveloce 800
Type | Three cylinder, 4 stroke, 12 valve |
Timing system | “D.O.H.C” with mechanical chain tensioner and DLC tappet |
Total displacement | 798 cm3 (48.7 cu. in.) |
Compression ratio | 13.3:1 |
Starting | Electric |
Bore x stroke | 79 mm x 54.3 mm (3.1 in. x 2.1 in.) Max. power – r.p.m. (at the crankshaft) 108 kW (147 hp) at 13.000 r.p.m. Max. torque – r.p.m. |
FRONT SUSPENSION | |
Type | Marzocchi “UPSIDE DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload external and separate adjustment |
Fork dia. | 43 mm (1.69 in.) |
Fork travel | 125 mm (4.92 in.) |
REAR SUSPENSION | |
Type | Progressive Sachs, single shock absorber with rebound and compression damping and adjustment |
BRAKES | |
Front brake | Double floating disc with Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) diameter, with steel braking disc and flange |
Front brake caliper | Brembo radial-type monobloc, with 4 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.) |
Rear brake | Single steel disc with Ø 220 mm (Ø 8.66 in.) dia. |
Rear brake caliper | Brembo with 2 pistons – Ø 34 mm (Ø 1.34 in.) |
Cooling system | Cooling with separated liquid and oil radiators |
Electronic quick shift | MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down) |
Clutch | Wet, multi-disc slipper clutch |
Transmission | Cassette style; six speed, constant mesh |
DIMENSIONS AND WEIGHT | |
Wheelbase | 1.380 mm (54.33 in.) |
Overall length | 2.015 mm (79.92 in.) |
Overall width | 760 mm (28.74 in.) |
Saddle height | 830 mm (32.68 in.) |
Min. ground clearance | 120 mm (4.72 in.) |
Trail | 99 mm (3.89 in.) |
Dry weight | 173 kg (381.4 lbs.) |
Fuel tank capacity | 16,5 l (4.36 U.S. gal.) |
PERFORMANCE | |
Maximum speed | 240.0 km/h (149.1 mph) |
FRAME | |
Type | ALS Steel tubular trellis |
Rear swing arm pivot plates material | Aluminium alloy |
Front brake | Double floating disc with Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) diameter, with steel braking disc and flange |
Front brake caliper | Brembo radial-type monobloc, with 4 pistons Ø 34 mm (Ø 1.34 in.) |
Rear brake | Single steel disc with Ø 220 mm (Ø 8.66 in.) dia. |
Rear brake caliper | Brembo with 2 pistons – Ø 34 mm (Ø 1.34 in.) |
ABS System | Continental MK100 with RLM (Rear Wheel Lift-up Mitigation) and with cornering function |
WHEELS | |
Front: Material/size | Alloy spoke wheel 3.50” x 17” |
Rear: Material/size | Alloy spoke wheel 5.50” x 17” |
TYRES | |
Front | 120/70 – ZR 17 M/C (58 W) Pirelli Diablo Rosso Corsa II |
Rear | 180/55 – ZR 17 M/C (73 W) Pirelli Diablo Rosso Corsa II |
Environmental Standard | Euro 5 |
Combined fuel consumption | 6.1 l/100 km |
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven