Norton Motorcycles, onderdeel van de TVS Motor Company Group, kondigde zijn investerings- en groeiplannen aan voor de nabije toekomst tijdens de afgelopen week gehouden jaarlijkse Goodwood Festival of Speed 2024.
TVS Motor als drijvende kracht voor maar liefst 6 nieuwe modellen in 3 jaar
Met de steun van het mondiale opererende TVS Motor wordt Norton nieuw leven ingeblazen als een wereldwijd merk.
TVS Motor heeft gedurende de looptijd van de investering £ 200 miljoen toegezegd in de ontwikkeling van nieuwe producten, faciliteiten, onderzoek en ontwikkeling van kwaliteitsengineering. De nieuwe Norton-motorfietsen gaan hierbij de filosofie van het bedrijf volgen met als motto ‘Design, Dynamism en Detail’. Vanaf volgend jaar staan er al spannende productlanceringen op de planning met zes nieuwe modellen voor de komende drie jaar. Als onderdeel hiervan bereidt Norton zich voor op internationale expansie met een eerste focus op de VS, Duitsland, Frankrijk, Italië en India.
Focus op design, rijeigenschappen en details
Het gevolg van de investering en ondersteuning van TVS in Norton is al zichtbaar met het onlangs gepresenteerde ‘One of One- customprogramma voor onder andere de Norton Commando 961, V4SV en V4CR. Hierbij worden motorrijders in staat gesteld de kleur en afwerking van de gekochte motor zelf individueel te ontwerpen.
Sudarshan Venu, Managing Director TVS Motor Company: “Onze visie, toewijding en investering in het merk Norton gaat een spannende fase in. We kijken ernaar uit om dat te delen met motorrijders over de hele wereld.”
Dr. Robert Hentschel, CEO Norton Motorcycles: “De investering in onderzoek en ontwikkeling en leiderschap heeft ons gepositioneerd om zes opwindende modellen naar landen over de hele wereld te brengen met de kwaliteit en schaal van wereldklasse, wat een nieuw tijdperk van succes in het Norton-verhaal betekent. Onze focus op design, rijeigenschappen en details zal de opwindende kansen voor Norton maximaliseren, evenals voor de nieuwe klanten die voor een van onze motorfietsen kiezen.”
Richard Arnold, Norton Executive Director en voormalig CEO van voetbalclub Manchester: “Norton’s erfgoed is enorm en speelt een sleutelrol in onze ontwikkeling als wereldwijd merk. Het is belangrijk voor ons om prioriteit te geven aan onze klanten, zowel in het heden als in de toekomst. Niet alleen met nieuwe motoren, maar ook met alle aspecten van de Norton-ervaring. De producten die momenteel worden getest en ontwikkeld, zijn ongelooflijk opwindend. Motorrijders over de hele wereld zullen er graag op rijden en ze graag bezitten, ik kijk ernaar uit om hun beschikbaarheid uit te breiden naar lokale dealers in nieuwe gebieden en in contact te komen met motorrijders om de Norton-reis te delen.”
Share
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven