Yamaha Motor Academy geeft zakelijke en technische trainingen

Yamaha Motor Academy geeft zakelijke en technische trainingen

Yamaha Motor Europe N.V. introduceert de Yamaha Motor Academy, een programma dat is opgezet om de kennis en vaardigheden binnen het Europese netwerk van dealers en servicestations van Yamaha te verhogen. De Yamaha Motor Academy, die deze maand officieel van start gaat, biedt hoogwaardige zakelijke en technische trainingen, evenals mogelijkheden voor bedrijfsontwikkeling voor officiële Yamaha-dealers. 

Met een unieke pan-Europese aanpak biedt de Yamaha Motor Academy, onderdeel van het hoofdkantoor van Yamaha Motor Europe in Nederland, een breed portfolio van toegankelijke online en offline trainingsprogramma's voor iedereen die bij een Yamaha dealer werkt. Medewerkers kunnen daarom hun voordeel doen met onderhoudende en effectieve methoden om niet alleen hun kennis en vaardigheden te verhogen, maar ook hun carrièremogelijkheden te verbreden.

In ons streven naar de hoogst mogelijke klanttevredenheid, staan in de gepersonaliseerde trainingstrajecten van de Yamaha Motor Academy de 5 fundamentele waarden van het instituut centraal: Motivatie, zorg, kennis, passie en voldoening. Deze trainingstrajecten waarborgen dat eenieder die een Yamaha Motor Academy-certificaat behaalt, over de juiste kennis, vaardigheden en instelling beschikt om aan de hoge normen van Yamaha te voldoen, en een verbeterde en gepassioneerde interactie met de klant levert tijdens de dagelijkse activiteiten.

In de Yamaha Motor Academy worden de nieuwste leermethoden toegepast, waarbij rekening wordt gehouden met individuele en menselijke leervermogens. Met toepassing van de nieuwste onderwijsmethoden en de modernste technologieën onderhouden we het contact met elke cursist op een aansprekende en interactieve manier. Door de mix van werkgerichte, onderhoudende e-learning, sociale en coöperatieve interactie, en ook conventionele leermethoden, ervaren de cursisten een informele en meer persoonlijke leerbeleving met behoud van het leuke aspect van leren, zodat ze worden geïnspireerd om te blijven leren.

Via een state-of-the-art onderwijsplatform kunnen opleidingen op elk moment van de dag worden gevolgd op de pc, en steeds vaker ook op de smartphone. Er komt ook een app beschikbaar, zodat iedereen continu verbonden kan zijn, de eigen vorderingen kan bekijken of dingen kan delen die interessant zijn voor de gehele community.

De Yamaha Motor Academy opent haar virtuele deuren in januari 2022 met 12 nieuwe leertrajecten bestaande uit meer dan 100 modules voor 12 landen in 10 talen. Over de komende 2 jaar wordt het aanbod uitgebreid naar alle landen binnen het bedrijfsgebied van Yamaha Motor Europa. Tegelijkertijd wordt doorgegaan met de ontwikkeling van innovatieve leermethoden en functionaliteiten van het cursusplatform als kenniscentrum en als communityhub.

In de toekomst kunnen alle medewerkers van meer dan 2800 Yamaha dealers die werkzaam zijn in ons complete productassortiment (gemotoriseerde tweewielers, vaartuigen, side-by-sides, sneeuwscooters, enzovoort) in 42 landen hun voordeel doen met dezelfde, volledig toegewijde visie en een unieke, centraal geleide aanpak met hoogwaardige trainingsprogramma's. Alle deelnemers kunnen hun kennis en vaardigheden vergroten, waardoor ze een persoonlijke bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van de zakelijke prestaties van het dealerteam. Bovendien worden ze in staat gesteld al onze klanten een onvergetelijke ervaring te bieden bij elk contact met Yamaha.

Kortom, de Yamaha Motor Academy:

  • gaat van start in november, in nauwe samenwerking met de verschillende nationale distributeurs.
  • Ondersteunt al het dealerpersoneel in Europa bij het verbeteren van hun expertise en vaardigheden, en helpt hen daarbij om een belangrijke rol te spelen in hun functie en de best mogelijke klantervaring te bieden.
  • Bestrijkt alle retailactiviteiten van dealers (verkoop, marketing en service) en biedt programma's voor alle productgroepen (PTW, SPV, vaartuigen, RVPP, P&A).
  • Maakt gebruik van de nieuwste onderwijsmethoden en een hypermoderne digitale opzet met het nieuwe Learning Experience Platform, Een hybride leertraject, bestaande uit competentiegerichte modules met boeiende inhoud, en virtuele en fysieke klassikale trainingen.
  • Biedt niet alleen onderwijs en educatie, maar zorgt er ook voor dat Yamaha's aanwijzingen en richtlijnen worden begrepen en toegepast door al het dealerpersoneel in Europa.

Als bedrijf dat Kando creëert, stellen we het belang van de klant altijd voorop. In deze snel veranderende wereld, waar de zakelijke complexiteit voortdurend toeneemt en de verwachtingen van klanten steeds hoger worden, vervullen onze dealers de cruciale rol om niet alleen al onze klanten een uitstekende service te leveren, maar vooral ook om klanten een geweldige ervaring te bieden die hun verwachtingen overtreft.

Wij zijn ervan overtuigd dat ieder individu binnen de dealerorganisatie een belangrijke bijdrage levert binnen onze klantgerichtheid. Daarom hebben alle divisies van Yamaha Motor Europe de handen ineen geslagen, met als resultaat een modern instituut voor het opleiden van medewerkers in alle disciplines die belangrijk zijn voor het runnen van een gezond en klantgericht dealerbedrijf.


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal