Dossier: alles over de 2023 Moto Guzzi V100 Mandello

De V100 Mandello zit boordevol baanbrekende technologie: de eerste motorfiets ter wereld met adaptieve aerodynamica; de eerste Moto Guzzi uitgerust met semi-actieve vering, imu-platform, bochten-abs en quickshift. Een nieuw concept voor een allround motorfiets, sportief en compact maar comfortabel: hij rijdt als een roadster met de reislust van een tourfiets.

Het nieuwe 'Compact Block' -Motorbok debuteert, een verfijnde en moderne tweecilinder met uitstekende prestaties en het Moto Guzzi karakter

Er zijn twee versies leverbaar die verschillen in graphics en uitrusting: Moto Guzzi V100 Mandello reeds met een rijke standaarduitrusting en Moto Guzzi V100 Mandello S die een nog hoger niveau van uitrusting en technologie bereikt.

Wat kost de Moto Guzzi V100 Mandello?

In Nederland kost de Moto Guzzo V100 Mandello € 17.399,-. De V100 Mandello S kost € 20.399,-. In België is de prijs voor de V100 Mandello € 15.499 en voor de Mandello V100 S is dat € 17.999,-.

 

Karakter en authenticiteit in een duurzaam ontwerp

De identiteit van de nieuwe Moto Guzzi is in elk opzicht direct duidelijk en onmiskenbaar: in het front vormt de DRL van de ledverlichting het silhouet van de adelaar; van opzij is het volledig blootliggende motorontwerp een integraal onderdeel van de stijl van de fiets, zoals een diamant in een ring, terwijl van achteren gezien het ontwerp van de verlichtingsunit opvalt, geïnspireerd door de naverbranders van vliegtuigmotoren, vergelijkbaar met de succesvolle ontwerptoepassing op de V85 TT. Een onmiddellijk herkenbaar aspect is de gedegen en minutieuze aandacht voor details, die eer doet aan de reputatie van het merk en de verwachtingen van het veeleisende koperspubliek. En de hoogwaardige afwerking houdt niet op bij de carrosserie, waarvan elke centimeter een genot is om naar te kijken en aan te raken, maar strekt zich ook uit naar de vloeistofgekoelde motor, die is ontworpen om in zijn geheel te worden bewonderd. De bijna verborgen opstelling van de radiateur en de afwezigheid van zichtbare rubberslangen, en daarnaast het nauwgezette werk aan het elektronische systeem om alle bedrading uit het zicht te houden, versterken de pure schoonheid van het mechaniek.

De revolutionaire “compact block” twin

De V100 Mandello introduceert veel belangrijke technologische innovaties: het is de eerste motorfiets met adaptieve aerodynamica; de eerste Moto Guzzi met geavanceerde elektronische oplossingen zoals zesassige IMU, bochten-ABS, semi-actieve veringen en quick shift, om alleen nog maar de belangrijkste te noemen. En het is de eerste Moto Guzzi die is uitgerust met het nieuwe 'compact block' motorblok met zijn verfijnde en moderne technische specificaties. 

Het is een dwarsgeplaatste 90° V-twin met vloeistofkoeling en dubbele bovenliggende nokkenas met kettingaandrijving en vingertuimelaars en 4 kleppen per cilinder. De cilinderinhoud is 1042 cc, terwijl de boring x slag 96 X 72 mm is. Het nieuwe blok maakt gebruik van wet sump-smering, waarbij de krukkast door een membraanklep van de carterpan is gescheiden. Hierdoor wordt een lagere bouwhoogte van de motor bereikt dankzij de plattere carterpan, waardoor ruimte wordt bespaard en het gewicht wordt verlaagd, wat de rijeigenschappen ten goede komt. De kleinere olievoorraad in de krukkast heeft het bovendien als voordeel dat de wrijvingsweerstand en dus het brandstofverbruik afnemen en de afmetingen beperkt blijven. In grote lijnen werd veel gedaan om de massatraagheid zoveel mogelijk te beperken (tot 50% minder dan de vorige 1200 8V-motor), om het gewicht te verminderen en de reactie op het gas te verbeteren. Er is een tegengesteld draaiende as gemonteerd die niet dient als balansas om de krachten van de eerste orde te dempen, omdat deze dankzij de 90°-architectuur al perfect gebalanceerd zijn, maar om het gyroscopische effect te verminderen ten gunste van de rijeigenschappen, en om elke ongewenste kantelbeweging tijdens acceleratie en afremmen te voorkomen; de toevoeging van dit onderdeel maakt ook een lichtere en compactere krukas mogelijk met voordelen voor de totale afmetingen en de prestaties. De carterhelften hebben ook een dragende functie om het frame op zes bevestigingspunten te versterken. Ook de voetsteunen voor de berijder zijn met enkele rubber blokken op het carter bevestigd, waarbij trillingen ontbreken door de uitstekende balans van de motor. Het volledig nieuwe ontwerp heeft geleid tot een extreem compacte en lichtgewicht motor die 103 mm korter is dan het small block van de V85 TT en veel lichter dan de 1200 8V, de vorige vierklepper van Moto Guzzi. Een belangrijke bijdrage wordt geleverd door de nieuwe hydraulisch bediende natte-multiplaatskoppeling die is uitgerust met een anti-hopsysteem; robuuster, betrouwbaarder, compacter en lichter dan de tot nu toe gebruikte droge enkele koppelingsplaat. Daarnaast heeft ook de dynamo een nieuwe en gunstiger positie gevonden, niet meer aan de voorzijde, maar in de V tussen de cilinders.

Bovendien onderscheidt de nieuwe twin zich van alle recente motoren uit Mandello del Lario door de cilinderkoppen die nu 90 graden zijn gedraaid. Een keuze die meer zitruimte en een meer rationele opstelling van de inlaatkanalen en de elektronische injectie mogelijk maakt. De twee gasklephuizen hebben kortere en rechtere inlaatkanalen die door de krachtige werveling de toevoer van lucht/brandstofmengsel naar de verbrandingskamers optimaliseren met duidelijke voordelen op het gebied van vermogen, souplesse en verbruik, maar ook zorgen voor een lagere uitstoot van vervuilende gassen. De keuze voor een dubbele bovenliggende nokkenas met vingertuimelaars maakt de toepassing van een agressiever nokprofiel voor de klepopening mogelijk, wat resulteert in betere prestaties, maar ook een perfecte verbranding, waardoor brandstofverspilling wordt voorkomen. Hieraan draagt de elektronische "Ride by wire"-bediening bij, die zorgt voor een verfijnde gasregeling. zonder enige vorm van aan/uit-effect bij het open- en dichtdraaien van het gas. De nieuwe, efficiëntere aandrijflijn is ook aanzienlijk stiller dan die van de vorige 1200 8V-motoren. De rotatie van de koppen maakte het mogelijk om een uitlaatsysteem te ontwerpen met twee gebogen spruitstukken die uitmonden in een dubbel uitlaatsysteem. De spruitstukken zijn voorzien van beschermingen om de hete luchtstroom weg te leiden van de benen van de berijder. De zesversnellingsbak maakt gebruik van de gepatenteerde technologie voor verminderde speling op de eerste twee versnellingen, die al wordt gebruikt op de V85 TT, en die vertragingen bij het schakelen voorkomt voor soepel en snel schakelen, maar die volledig nieuw en specifiek ontworpen is voor deze motor. En de snelle reactie die ontstaat door een geringe massatraagheid en de zeer snelle schakelbewegingen, heeft voor het eerst de toepassing van een quick shift op een Moto Guzzi mogelijk gemaakt. Dit elektronische systeem ondersteunt de bestuurder bij het razendsnel op- en terugschakelen zonder gebruik van de koppeling.

Prestaties: 115 pk en 105 Nm

De prestaties zijn uitgesproken sportief, dankzij een maximum vermogen van 115 pk bij 8.700 tpm en een maximumkoppel van 105 Nm bij 6.750 tpm, waarbij 82% al beschikbaar is vanaf 3.500 tpm , en een begrenzer die is ingesteld op ruim 9.500 tpm. Deze cijfers tonen het karakter en de kracht van de nieuwe motor goed aan, gretig met veel trekkracht vanaf lage toerentallen voor een optimale rijbeleving die recht doet aan de verwachtingen van het Moto Guzzi-embleem.

Het moderne ontwerp heeft ook geresulteerd in een motor met een laag brandstofverbruik (4,7 l/100 km) en gunstige gebruikskosten, met onderhoudsbeurten om de 12.000 km. De eindaandrijving met cardanas maakt gebruik van een enkelvoudige aluminium swingarm die nu aan de linkerkant is geplaatst. De uitgang voor de cardanas is veel lager geplaatst en het hogere verloop van de lange swingarm beperkt het steigereffect zodra het gas wordt geopend, zonder gebruik van reactiestangen op de achterbrug. Dit heeft geleid tot een vloeiender rijgedrag, zowel bij het optrekken als het loslaten van het gas - vergelijkbaar met kettingaandrijving - maar met behoud van de typische voordelen van een cardan, zoals minder onderhoud en vervuiling. Dit systeem is uniek omdat er slechts één cardankoppeling is toegepast bij het scharnier van de achterbrug die 6° is gekanteld, zodat het centrale gedeelte van de motorfiets erg smal blijft, het gewicht wordt verminderd en de ergonomie wordt verbeterd. Daarnaast is de pignon op 84° (en niet op 90° zoals bij alle andere Moto Guzzi's) geplaatst, zodat de achterbrug plaats kan bieden aan een royale 190/55 band, gemonteerd op een 6"-velg, wat nogmaals het sportieve karakter van de nieuwe Moto Guzzi benadrukt.

Frame en ophanging: voor sport en toeren

Het sportieve karakter van de V100 Mandello is niet alleen gebaseerd op de prestaties van de nieuwe motor, maar ook op de kwaliteiten van een compact en wendbaar chassis dat positieve emoties opwekt in bochten, maar ook grote stabiliteit bij langere ritten verzekert, met dat onnavolgbare stuurgevoel in het voorwiel dat synoniem staat voor genieten en rijplezier. Technische keuzes die hun oorsprong vinden in de ontwerpcultuur die de motormerken van de Piaggio-groep altijd heeft onderscheiden. De verdienste van die heerlijke en bevredigende rijeigenschappen moet in de eerste plaats worden toegeschreven aan de optimale gewichtsverdeling en het lage zwaartepunt, mogelijk gemaakt door de architectuur van de motor en de 17-liter brandstoftank die onder het zadel doorloopt. Maar ook aan de specifieke lay-out van het stalen buizenframe dat de motor als dragend element gebruikt, waardoor de juiste stijfheid wordt verkregen om stabiliteit en stuurprecisie te garanderen, en ook het gewicht vermindert.

De wielbasis van 1475 mm en de balhoofdhoek van 24,7° zorgen voor wendbaarheid en een sportief weggedrag op bochtige wegen. De classificatie als reismotor is gerechtvaardigd door het hoge comfort van het royale zadel dat slechts 815 mm boven de grond is geplaatst, en de actieve en ontspannen zithouding.

De keuze voor het eendelige aluminium stuur met variabele diameter is in lijn met de filosofie van het model, en perfect voor een goede controle bij sportief rijden en tegelijkertijd een verhoogde en meer ontspannen rijpositie tijdens het toeren. Bij het project is uitgegaan van reizen met zijn tweeën: de duopassagier kan rekenen op een groot en dik gepolsterd zadeldeel en beschikt over comfortabele handgrepen, met een zithouding die ook voor hem/haar aangename en heel ontspannende ritten verzekert. Zeer ingenieus is het draagsysteem voor de koffers (opgenomen in de uitgebreide accessoirecatalogus) die geen extra steun nodig hebben, waardoor het uiterlijk van de motor onaangetast blijft wanneer ze niet wordt gebruikt, gewicht wordt bespaard en breedte beperkt blijft. Om ze te bevestigen hoeft u slechts het achterzadel op te tillen en de kofferhaken in de daarvoor bestemde houders te steken.

De wielophanging en de remmen dragen bij aan de controle en het plezier bij sportief rijden en garanderen veiligheid en comfort op langere ritten. De Moto Guzzi V100 Mandello heeft een Kayaba voorvork met 41 mm-poten en instelbare uitgaande slag en instelbare veervoorspanning; De schokdemper is van dezelfde fabrikant eveneens met instelbare uitgaande slag en instelbare veervoorspanning via de handige handbediening. De schuine opstelling is ontworpen en afgestemd op een progressieve werking en gevoeligheid bij het verwerken van oneffenheden in het wegdek. De Moto Guzzi V100 Mandello S is daarentegen uitgerust met het meer geavanceerde Öhlins Smart EC 2.0 semi-actieve veersysteem, dat in staat is het asfalt te lezen en de afstelling van de motorfiets van moment tot moment aan te passen. De regeleenheid die de Öhlins Smart EC 2.0-ophanging aanstuurt, staat in verbinding met alle elektronische systemen van de motorfiets en kan alle fasen van het rijden herkennen en de kalibratie van de hydrauliek in de voorvork en schokdemper dienovereenkomstig aanpassen op basis van een specifiek algoritme dat in een samenwerking tussen Öhlins en Moto Guzzi is ontwikkeld. Het systeem past vervolgens de instelling van de veerhydrauliek continu aan om onder alle omstandigheden de best mogelijke afstelling te garanderen. Bovendien is het superieure vermogen om de oneffenheden in het wegdek te verwerken van cruciaal belang voor het comfort en het rijplezier.

Met de speciale technologie van de Smart EC 2.0 semi-actieve veringen is een eenvoudige en aanpasbare kalibratie van vork en schokdemper mogelijk met twee regelstrategieën: semi-actieve modus en handmatige modus, die beide gemakkelijk te selecteren zijn via de knoppen op het stuur. Er zijn twee mappings voor de verschillende afstelling van de vering en de toepassing van de semi-actieve aanpassing: Comfort en Dynamic. De eerste is gericht op maximaal comfort tijdens lange ritten en is ook geschikt voor dagelijks gebruik, dankzij het grotere vermogen om oneffenheden in de weg te absorberen. De Dynamic mapping is ontworpen ter ondersteuning van een sportieve rijstijl op de weg en zorgt voor een zeer gecontroleerd rijgedrag, ideaal voor het soort bochtige wegen waar motorrijders zo van genieten.

In handmatige modus daarentegen bieden de twee tabellen twee sets vooraf gedefinieerde kalibraties zonder semi-actieve ondersteuning, op dezelfde manier als conventionele meervoudig instelbare veersystemen. Zowel in de semi-actieve als in de handmatige modus heeft de bestuurder echter, binnen elk van de bovengenoemde twee logica's, de mogelijkheid om de veerkalibratie nauwkeurig aan te passen aan zijn wensen en rijstijl. De OBTi-interface (Objective Based Tuning Interface), die wordt weergegeven op het TFT-kleureninstrumentenpaneel van de Moto Guzzi V100 Mandello S, maakt het instellen intuïtief. De bedieningslogica van de OBTi is gebaseerd op de doelstellingen die de berijder wil bereiken tijdens elke rijfase: bijvoorbeeld meer ondersteuning bij het remmen als je een beter beheersbaar inveren van de NIX-vork wilt, of meer ondersteuning tijdens acceleratie als je meer weerstand wilt van de TTX-schokdemper als je het gas opendraait. Ook is er de mogelijkheid om handmatig de veervoorspanning van de schokdemper (via de handige handmatige bediening) en vork in te stellen.

Op het voorwiel bestaat het Brembo-remsysteem uit radiale remklauwen op een set zwevende stalen schijven van 320 mm. De remcilinder op het stuur is ook radiaal, net als die van de koppeling (beiden hebben hendels waarbij de afstand tot het stuur verstelbaar is). De achterrem wordt gevormd door een remschijf van 280 mm met een remklauw met twee zuigers. Beide versies van de Moto Guzzi V100 Mandello zijn uitgerust met Pirelli Angel GT II-banden.

De eerste ter wereld met adaptieve aerodynamica
De technologie van Moto Guzzi wordt benut om het comfort en de bescherming tegen de rijwind te verbeteren, dankzij het gebruik, voor de eerste keer ter wereld, van een adaptief aerodynamicasysteem dat automatisch de stand van de deflectoren naast de tank aanpast aan de snelheid en de geselecteerde rijmodus. Het is een stap vooruit om voor iedereen een tot nu toe onontgonnen technologie in de tweewielerbranche beschikbaar te maken die de totale afmetingen klein houdt en alleen bescherming en comfort biedt wanneer dat nodig en gewenst is voor de berijder. De elektronisch verstelbare kuipruit en de volledig geopende deflectoren verminderen de luchtdruk op de berijder met 22%, waardoor de V100 Mandello dichter in de buurt komt van het beschermingsniveau dat grotere en beslist minder sportieve toermodellen bieden.

VIDEO: zie de werking van de adaptieve aerodynamica hier: https://fb.watch/geO7xCv4U1/ 

Dit is het resultaat van honderden uren simulaties met CFD-rekensoftware (Computational Fluid Dynamics) en tests in de windtunnel, naast natuurlijk de uiteindelijke fijnafstelling in de praktijk op de weg. Het systeem maakt deel uit van een premium elektronicapakket, waaronder de elektronische Ride by wire-gasbediening voor nauwkeurige regeling van prestaties en verbruik, de geavanceerde Marelli 11MP-regeleenheid en de 6-assige IMU. Dankzij de ingebouwde versnellingsmeters en gyroscopen kan het de stand van de motorfiets ten opzichte van de weg herkennen; het systeem registreert en verwerkt de ritgegevens en stuurt de resultaten naar de regeleenheid die vervolgens de best mogelijke regelparameters toepast. De zesassige IMU maakt het mogelijk om het volledige potentieel van het Bochten-ABS, ontwikkeld in samenwerking met Continental, te benutten om maximale veiligheid op de weg te garanderen. Het systeem optimaliseert het remmen en de ABS-werking in bochten dankzij een specifiek algoritme dat constant verschillende parameters monitort, zoals de dwarsversnelling, de uitgeoefende druk op de voorremhendel en de hellings-, stuur- en gierhoek, en dat de werking van de remmen moduleert om een optimale verhouding tussen vertraging en stabiliteit te verzekeren.

Er zijn vier rijmodi: Toeristisch, Regen, Weg en Sport, die elk 3 verschillende soorten mappings beheren, 4 niveaus voor de tractiecontrole, 2 niveaus voor het afremmen op de motor, de opening van de zijdeflectors en in de V100 Mandello S-versie ook de kalibratie van de semi-actieve Öhlins Smart EC 2.0-vering. De technologie van Moto Guzzi is niet alleen bedoeld om het rijden veilig en spannend te maken, maar ook om rijden op de motorfiets te vergemakkelijken: de berijder hoeft alleen maar de rijmodus te selecteren die het best past bij zijn rijstijl om automatisch de beste regeling van de beheerde elektronische parameters te verkrijgen, die hoe dan ook kunnen worden aangepast om iedereen zijn eigen favoriete instellingen te laten vinden.

Toeristisch: is de rijmodus bedoeld voor rustige ritten. De werking van het afremmen op de motor (MGFM) is zeer aanwezig, om te helpen bij het vertragen door alleen het gas dicht te draaien; de vermogenslevering (MGCM) is progressief (niveau 2 van 3); de tractieregeling (MGCT) staat op het derde niveau van de vier. Door deze modus te selecteren, gaan de zijdeflectoren volledig open als de drempel van 70 km/u wordt overschreden (deze drempel kan worden aangepast). De Öhlins Smart EC 2.0-vering van de Mandello S is afgesteld op niveau 2 (Comfort).

Regen: Alle elektronische regelingen zijn optimaal afgesteld op de moeilijke weersomstandigheden. Het afremmen op de motor is nadrukkelijk aanwezig; de vermogenslevering (MGCM) is zeer geleidelijk (niveau 3 van 3); de tractieregeling staat op het hoogste niveau voor totale veiligheid tijdens accelereren. In deze modus blijven de zijdeflectors altijd open ongeacht de snelheid voor maximale bescherming tegen de regen. De Öhlins Smart EC 2.0-vering van de Mandello S is afgesteld op niveau 2 (Comfort).

Weg: bij de regellogica ligt de nadruk bij rijden op de weg. Het afremmen op de motor is nadrukkelijk aanwezig; de vermogenslevering (MGCM) is progressief (niveau 2 van 3); de tractieregeling (MGCT) staat op het tweede niveau van de vier. In deze modus blijven de zijdeflectors gesloten, maar de berijder kan besluiten ze bij een bepaalde snelheid te openen. De Öhlins Smart EC 2.0-vering van de Mandello S is afgesteld op niveau 1 (Dynamic).

Sport: de elektronische regelingen zijn optimaal afgesteld op een sportieve rijstijl. Het afremmen op de motor is in beperkte mate beschikbaar; de vermogenslevering (MGCM) is sneller en sportief (niveau 1 van 3); de tractieregeling (MGCT) grijpt in beperkte mate in (eerste niveau van de vier). In deze modus blijven de zijdeflectors gesloten, maar de berijder kan besluiten ze bij een bepaalde snelheid te openen. De Öhlins Smart EC 2.0-vering van de Mandello S is afgesteld op niveau 1 (Dynamic).

De snelheidsdrempel waarbij de zijdeflectors worden geopend, kan door de berijder worden ingesteld op een andere snelheid dan de oorspronkelijk ingestelde 70 km/u, binnen een bereik tussen 30 en 95 km/u. Het automatisch sluiten gebeurt bij een snelheid 20 km/u onder de openingsdrempel, waardoor het continu openen en sluiten wordt vermeden, bijvoorbeeld in druk verkeer of wanneer er precies met de snelheid van de drempel wordt gereden. Bescherming tegen de rijwind wordt ook gegarandeerd door de elektrisch verstelbare kuipruit: via een handige knop op het linker schakelaarblok kan de ruit over maximaal 90 mm worden uitgeschoven. De werking is onafhankelijk van de rijmodi, zodat iedereen de mogelijkheid heeft om de ruit aan te passen aan lengte en voorkeur.

De standaarduitrusting wordt gecompleteerd door de full-LED-verlichting met DRL , de "bochtverlichting" (een paar extra lampen in de koplampunit die de binnenkant van de bocht verlichten, voor een groter zichtveld wanneer de motorfiets schuin hangt), de USB-aansluiting in het opbergvak onder het passagierszadel en cruisecontrol. Het 5-inch kleuren TFT-instrumentenpaneel levert complete informatie, waaronder brandstofniveau, buiten- en koelvloeistoftemperatuur, indicator voor ingeschakelde versnelling, resterende actieradius en momentaan verbruik. Via multimediaplatform Moto Guzzi MIA kan een smartphone via bluetooth worden verbonden met de instrumenten, waardoor het aantal functies wordt uitgebreid. Moto Guzzi MIA omvat zowel het infotainmentsysteem voor het beheer van de spraakassistent en van telefoongesprekken en muziek via de intuïtieve bedieningselementen op het stuur, als het navigatiesysteem waarmee u, nadat u op uw smartphone de bestemming hebt ingevoerd, de routebeschrijving rechtstreeks op het dashboard kunt bekijken.

Uitvoeringen en kleuren

Er zijn twee uitvoeringen van de V100 Mandello die zich onderscheiden door hun uitrustingsniveau. De Moto Guzzi V100 Mandello heeft standaard al een zeer rijke uitrusting, inclusief het full-LED-verlichtingssysteem met DRL en alle al beschreven elektronica, inclusief adaptieve aerodynamica. De wielophanging is van Kayaba en mechanisch verstelbaar. De speciale kleurvarianten zijn: Bianco Polare, een elegante witte kleur in combinatie met matte, goudkleurige velgen en Rosso Magma, een aansprekende rode kleur met dezelfde velgen. Daarbij komt nog de magnifieke V100 Mandello Aviazione Navale, in een gelimiteerde, genummerde serie van 1913, ter ere van de nauwe band die meer dan een eeuw bestaat tussen Moto Guzzi en de marine. De arend met gespreide vleugels, het onmiskenbare embleem van Moto Guzzi sinds de oprichting in 1921, is namelijk afkomstig van de stichters Carlo Guzzi en Giorgio Parodi, die samen dienden in de Luchtmacht van de Regia Marina tijdens de Eerste Wereldoorlog. Tijdens het conflict besloten de twee vrienden samen met piloot Giovanni Ravelli om zich na de oorlog toe te leggen op het bouwen van motorfietsen. Ravelli kon zijn droom echter niet vervullen omdat hij overleed tijdens een ongeval in 1919. Guzzi en Parodi kozen de adelaar als symbool om ook hun vriend te gedenken. Deze exclusieve versie heeft een speciale kleurstelling, geïnspireerd op de F-35B-straaljagers van de marine. De graphics volgen trouw die van het vliegtuig, met de emblemen aan beide zijden van de kuip, aangevuld met de typische jet intake-louvres die de luchtinlaten van de jets markeren. De kleurstelling wordt verder afgewerkt met de driekleurige reflecterende kokarde aan beide zijden van de brandstoftank, het wapenschild van de marineluchtvaart en het logo van de Gruppo Aerei Imbarcati.

De standaarduitrusting omvat TPMS-bandenspanningssensoren en handvatverwarming. Het serienummer is met laser gegraveerd in de stuurverhoger. Bij elk exemplaar wordt een speciale motorhoes en een herdenkingsplaquette geleverd. De topuitvoering is de V100 Mandello S die zich onderscheid door een nog luxueuzere uitrusting met onder meer Öhlins Smart EC 2.0 semi-actieve vering, quick shift, handvatverwarming, TPMS (bandenspanningsindicator) en Moto Guzzi MIA. Er zijn twee speciale kleurvarianten leverbaar: Verde 2121 dit is de meest iconische en bestaat uit het groen en grijs dat wordt gebruikt op de Otto Cilindri, de beroemdste racemotorfiets ter wereld; Grigio Avanguardia, de sportiefste en hedendaagse kleurstelling. Beide kleurversies worden gecombineerd met matzwart gespoten velgen.

Een breed assortiment accessoires voor alle wensen

Moto Guzzi heeft een reeks topklasse accessoires ontwikkeld die het comfort, de bescherming en de functionaliteit van de V100 Mandello kunnen vergroten.

  • Harde zijkoffers: deze kunnen zonder extra steun aan de motorfiets worden bevestigd en hebben een gespoten deksel. De linker is 30 liter; en de rechter is 29 liter: in allebei past een integraalhelm en ze kunnen worden geopend met de contactsleutel van de motor.
  • Topkoffer: met een deksel in dezelfde kleur als de koffers, met een inhoud van 37 liter en voorzien van een rugleuning met dezelfde bekleding als het zadel.
  • Bagagedrager achter: handig voor het vervoeren van bagage (tot 12 kg) en voor de bevestiging van de topkoffer. Duurzaam en gepoedercoat.
  • Hoge voorruit: getest in de windtunnel om meer bescherming te garanderen. Hierdoor wordt het oppervlak met 35% vergroot. Verwarmd comfortzadel: een onmisbaar accessoire in koudere klimaten. instelbaar vanaf het stuur op drie verschillende temperatuurniveaus. Uitgerust met een 3D Net-insert dat hem zeer comfortabel maakt. Ook verkrijgbaar in een 20 mm hogere en 15 mm lagere versie
  • Comfortzadel voor duopassagier: uitgerust met 3D Net-vulling voor meer comfort tijdens lange ritten.
  • Handvatverwarming (standaard op de V100 Mandello S): onmisbaar in de winter, ze hebben geen extra elektrische bediening nodig en zijn instelbaar op drie temperatuurniveaus.
  • Valbeugels: solide valbeugels gepoedercoat in dezelfde kleur als het frame. Beschermen de motor bij een val.
  • Cilinderkopbescherming: vervaardigd uit massief aluminium, ze beschermen de cilinderkoppen tegen eventuele stoten.
  • Middenbok: stevige parkeersteun, ook handig tijdens motoronderhoud. Set extra verlichting: extra LED-spots die de lichtbundel kunnen vergroten.
  • USB-aansluiting: als aanvulling op de standaard aansluiting om meer dan één extern apparaat op te laden.
  • TPMS: toont de bandenspanning op het instrumentenpaneel (standaard op V100 Mandello S).
  • Moto Guzzi MIA: het multimediaplatform waarmee een smartphone via bluetooth met het instrumentenpaneel kan worden verbonden om het aantal functies uit te breiden (standaard op de V100 Mandello S).
  • Quick shift: de elektronische schakelregeling voor het op- en terugschakelen zonder de koppeling te bedienen (standaard op de V100 Mandello S).
  • Elektronische diefstalbeveiliging: kan zonder aanpassingen op de originele elektrische installatie worden aangesloten. Voorzien van afstandsbediening.

Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal