Alles over de 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS: 180 PK

Alles over de 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS: 180 PK

De 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS: 

  • De krachtigste en snelst accelererende Speed Triple ooit 
  • Volledig nieuwe 1160 cc-driecilinder 
  • 180 pk piekvermogen: +30 pk 
  • 125 Nm piekkoppel: + 8 Nm 
  • 650rpm hoger toerental, 12% minder massatraagheid van het motorblok 
  • Geheel nieuwe vrij-ademende in- en uitlaatkanalen, met een ongelooflijk geluid 
  • Volledig nieuw chassis met centraal zwaartepunt
  • De meest wendbare, precieze en dynamische Speed Triple ooit
  • 10 kg lichter, met slechts 198 kg (afgetankt)
  • Een volledig nieuw gewichtgecentraliseerd chasis
  • Smaller, met een meer dominante en doelgerichte rijpositie
  • Prestatiegerichte, volledig instelbare Öhlins-vering
  • Metzeler Racetec RR banden
  • Brembo Stylema remmen
  • Geoptimaliseerde bochten ABS en schakelbare geoptimaliseerde bochten traction control (met IMU)
  • Volledig nieuw 5" TFT display
  • Vijf rijmodi, waaronder een verbeterde Track-modus.
  • Nieuwe Triumph Shift Assist up en down quickshifter
  • Nieuwe, opvallende, volledig LED-verlichting
  • Nieuw volledig sleutelloos systeem.
  • My Triumph Connectivity System standaard gemonteerd

Met een geheel nieuwe 1160 cc-driecilinder met meer vermogen, levert de nieuwe Speed Triple 1200 RS 180 pk-piekvermogen bij 10.750 tpm en 125 Nm-piekkoppel bij 9.000 tpm, wat een opwindende rit oplevert. Hij reageert ook sneller, heeft een 650 tpm hoger toerental en is voorzien van nieuwe, vrij ademende in- en uitlaatkanelen voor een geluid om kippenvel van te krijgen. De gloednieuwe Speed Triple 1200 RS zal vanaf eind maart verkrijgbaar zijn bij de Triumph-dealers vanaf € 17.800,- (BE) en € 20.250,- (NL). 

Technische gegevens 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS

Type Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn
Inhoud 1160 cc
Boring 90 mm
Slag 60,8 mm
Compressieverhouding 13,2:1
Max. vermogen  180 pk / 132.4 kW bij 10.750 t/min
Max. koppel  125 Nm bij 9000 t/min
Systeem Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling
Uitlaat Roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper
Eindaandrijving X-ringketting
Koppeling Natte, multi-plate, slip
Versnellingsbak 6 versnellingen
Frame Aluminium dubbel buizenframe met aangebout aluminium subframe achter
Swingarm Aluminium, enkelzijdig
Voorband Gegoten aluminium, 17 x 3,5 in
Achterwiel Gegoten aluminium, 17 x 6 in
Voorband Metzeler Racetec RR K3 120/70 ZR17
Achterband Metzeler Racetec RR K3 120/70 ZR17
Voorvering Ohlins 43 mm NIX30 upside-down-voorvork met instelbare voorspanning, rebound- en compressiedemping, slag van 120 mm.
Achterwielophanging Öhlins TTX36 dubbelbuis monoshock met voorspanning, rebound- en compressiedemping, 120 mm slag van het achterwiel.
Voorrem Enkele schijf van 255 mm. Brembo zwevende remklauw met één zuiger, ABS.
Achterrem Enkele 220mm schijf. Brembo tweezuigerremklauw, Optimized Cornering-ABS. Achterste hoofdcilinder met apart reservoir
Instrumentendisplay Full-colour 5" TFT display
Breedte stuur 792 mm
Hoogte zonder spiegels 1089 mm
Zadelhoogte 830 mm
Wielbasis 1445 mm
Vorksprong 23,9 º
Naloop 104,7 mm
Rijklaar gewicht 198 kilo
Tankinhoud 15.5 liter

Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Please enable the javascript to submit this form