• Home
  • Persberichten
  • Nieuw: 2021 Moto Guzzi V7 met 850 cc motorblok en traction control
Nieuw: 2021 Moto Guzzi V7 met 850 cc motorblok en traction control

Nieuw: 2021 Moto Guzzi V7 met 850 cc motorblok en traction control

Meer dan vijftig jaar na de lancering van de eerste motor presenteert Moto Guzzi en nieuwe en belangrijke evolutie in de geschiedenis van de V7, een prominent symbool van Italiaanse motorfietsen over de hele wereld. De vernieuwing is zo ingrijpend dat de oplopende nummering in Romeinse cijfers, die de verschillende evoluties van het model kenmerkt sinds haar terugkeer op de markt in 2007, verdwenen is. Het karakter en de authenticiteit blijven intact, aangezien deze waarden voorbestemd zijn om lang mee te gaan en ingebed zijn in de genetische code van elke Moto Guzzi. Er zijn twee versies beschikbaar: het oermodel, de V7 Stone, met zijn sterke en minimalistische stijl, wordt vergezeld door de V7 Special, met klassieke en elegante lijnen. 

Een nieuwe Moto Guzzi-motorblok debuteert in de nieuwe V7, een directe afgeleide van het motorblok van de V85 TT. Dit is de meest recente en moderne aandrijving die in Mandello is gebouwd, die betere prestaties en algehele grotere efficiëntie garandeert om maximaal rijplezier, plezier en betrouwbaarheid te bieden. Het nieuwe, dwarsgeplaatste V-twin motorblok heeft 25% meer maximumvermogen, een stijging van 52 pk bij 6200 tpm in het vorige model naar 65 pk bij 6800 tpm in de nieuwe versie. Het maximumkoppel is ook aanzienlijk toegenomen, van 60 Nm bij 4250 tpm tot 73 Nm bij 5000 tpm, waarbij meer dan 80% van het koppel al beschikbaar is bij 3000 tpm.

Vergeleken met de vorige versie is de nieuwe aanwinst van Mandello over het algemeen completer qua uitrusting en toont meer volwassenheid, wat ook duidelijk is aan de esthetische impact van de grotere motor, die opvalt door zijn royale uitlaatpijpen in een andere lay-out; het uitzicht vanaf de achterkant benadrukt de grotere cardan-eindaandrijving en het bredere achterwiel, evenals het robuustere paar Kayaba-schokdempers. De stijlvolle zijpanelen zijn nieuw, net als het kortere achterspatbord, elementen die, samen met het nieuwe uitlaatsysteem, de nieuwe 'acht en een half' een vernieuwde en meer verleidelijke look geven.

Er zijn veel nieuwe functies geïntroduceerd om de stabiliteit en het comfort te verbeteren, waardoor de bediening van de Moto Guzzi-bestseller ongewijzigd blijft. Het frame is geëvolueerd met de toevoeging van stalen elementen rondom het balhoofd, terwijl het nieuwe paar schokdempers met grotere veerweg en het nieuwe tweeledige zadel voor meer comfort zorgen. Met hetzelfde doel voor ogen wordt een gloednieuwe voetsteun voor de berijder gebruikt.

Moto Guzzi V7 Stone heeft het nieuwe, volledige LED-lichtsysteem met de koplamp inclusief DRL in de vorm van de Moto Guzzi Eagle, terwijl het nieuwe instrumentenpaneel perfect aansluit bij het uiterlijk van een minimalistische motorfiets, volledig digitaal met een ronde wijzerplaat. Ook de aluminium velgen, in de sportieve stijl die de Stone kenmerkt, zijn nieuw; de achtervelg is voorzien van een bredere 150/70 band.

De V7 Special behoudt het elegante analoge instrumentenpaneel met dubbele wijzerplaat (snelheidsmeter en toerenteller) en de ultraklassieke spaakvelgen.

De V7 zal ook beschikbaar zijn in een versie met gereduceerd vermogen, in overeenstemming met de Europese A2-rijbewijsbeperkingen en daarmee ideaal voor nieuwe Guzzisti. De nieuwe V7 wordt ook standaard geleverd met instelbare MGCT-tractiecontrole (die ook kan worden uitgeschakeld).

V7 Stone is verkrijgbaar in drie leurenschema's: Nero Ruvido, Azzurro Ghiaccio en Arancione Rame. De kleurvarianten van de V7 Special, die aansluit bij de klassieke en elegante geest van het originele model, zijn Blu Formale en Grigio Casual.


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen