Ook “Generatie Y” omarmt motorprogramma MotoMe

Dat het motorprogramma MotoMe van de bedenkers en presentatoren Joost Overzee en Bart Verhoeven in recordtijd een enorme groei doormaakt, is een feit. Met de uitbreiding van het programma naar ‘traditionele’ media als RTL7 naast de vaste online-uitzendingen, trok de eerste aflevering van het derde seizoen in totaal meer dan 150.000 kijkers. Dit aantal zal blijven groeien daar de online uitzendingen niet verdwijnen en bekeken zullen blijven worden door nieuwe kijkers. Maar vooral de stabiele groei aan kijkers onder ‘jongeren’ tussen de 25 en 35 jaar - oftewel de ‘mediageneratie’ die vooral online aangestuurd door sociale media naar het programma kijkt - maakt het voor het team achter MotoMe extra speciaal omdat het een hoogst opmerkelijke ontwikkeling is binnen de motorwereld.

Naast de babyboomers, nog steeds het grootste aandeel motorrijders en kijkers, ziet het programma een duidelijke vertegenwoordiging in de groep 25-35 jaar via haar Facebook- en YouTube-kanalen. Sterker nog, als groep vormt 25-35 met dik 25% de kijkerslijst aan. De leeftijdscategorieën 35-44 en 45-54 zijn ‘runner ups’ met beide 20%. Ook de hogere leeftijden als 55-64 met 13% en 65+ met 4,2% maken het beeld compleet.

“Een fantastische ontwikkeling”, aldus Overzee en Verhoeven. “Dit is de groep die de toekomst van het motorrijden gaat bepalen. En dat die mannen en vrouwen het leuk vinden wat wij oude knarren maken, is natuurlijk een groot compliment”.

In de media en industrie is vaak te horen dat de motordoelgroep almaar sterker aan het vergrijzen is. Dat de grootste groep motorrijders bestaat uit babyboomers bevestigt dit beeld. Maar bij de conclusie dat jongeren geen belangstelling zouden hebben voor motoren, sluiten de programmamakers zich dus absoluut niet aan. MotoMe weet ze in ieder geval te vinden, te enthousiasmeren en aan zich te binden.

Zooka Broadcasting produceert ook dit jaar weer 15 afleveringen MotoMe die via motome.nl en YouTube te zien zijn. De eerste 5 zijn daarnaast ook op RTL7 te zien. Deze worden afgewisseld door 5 ‘Best of MotoMe’ uitzendingen.

De kijk- en bezoekcijfers:
De TV- kijkcijfers zijn gebaseerd op Kijkonderzoek.nl en de Online bezoekcijfers op YouTube Analytics, Facebook Analytics

Aflevering 26 MotoMe online tot 23/2: 11.448
Aflevering 26 RTL (1) regulier 14/2: 106.000 (incl uitgesteld kijken)
Aflevering 26 RTL (1) herhaling 20/2: 34.000
Totaal: 151.448

Motome grafiek demografie


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal