Nieuw: Bridgestone Battlax Hypersport S21

Ultieme Bridgestone-prestaties die de opwinding van het rijden op hedendaagse krachtige hypersportmachines aanwakkeren.
De nieuwe Battlax Hypersport S21 radiaalband wordt voor het eerst aan het publiek getoond op de EICMA 2015 en levert prestaties waar je alleen van kon dromen - maar nu worden ze werkelijkheid! Met een indrukwekkende combinatie van bewezen technologie onder natte omstandigheden en innovatieve nieuwe toepassingen is de S21 ontworpen om onder alle omstandigheden het beste te halen uit de nieuwste machines, zonder concessies te doen aan veiligheid en rijplezier.

Bij het ontwikkelen van de Battlax S21 hebben de technici van Bridgestone de gerenommeerde prestaties op een nat wegdek van de S20 EVO gecombineerd met innovatieve nieuwe toepassingen voor betere prestaties op een droog wegdek en een langere levensduur. De stabiliteit, de handling en het rijden in bochten zijn ook verbeterd dankzij een gewijzigd profiel dat zorgt voor een grotere stijfheid van het loopvlak en een geoptimaliseerd contactvlak.

Betere prestaties op een droog wegdek
De voorband heeft een kleinere profielradius voor betere handling en nauwkeurigere reacties in bochten zonder dat dit ten koste gaat van het uitstekende neutrale gevoel, gecombineerd met een drielaags-compound en een zeer stijf hielgedeelte voor optimale demping en stabiliteit.

De achterband heeft een grotere profielradius die samen met de geoptimaliseerde gordelconstructie en positionering van de groeven het contactgevoel achter en de stabiliteit in bochten vergroot. Verminderde slip in het contactvlak beperkt slijtage, hetgeen de levensduur ten goede komt.

Zowel de voor- als de achterband heeft een nieuwe schouder-compound die is ontwikkeld met de geavanceerde expertise van Bridgestone op moleculair niveau. Hierdoor ontstaat een groter microcontactvlak voor meer grip, meer vertrouwen en sneller nemen van bochten op een nat en een droog wegdek.

“We waren op zoek naar een band die rijders het beste geeft dat deze nieuwe superbikes te bieden hebben. Door de prestaties op nat wegdek op topniveau te houden en de stabiliteit en grip in bochten te verbeteren heeft Bridgestone dit bereikt met de Battlax S21”, aldus Jake Rønsholt, Managing Director Consumer Business Unit, Bridgestone Europe.

Veel van de verbeteringen aan de S21 zijn gerealiseerd met behulp van de nieuwe Ultimate Eye (U-EYE) indoortestfaciliteit van Bridgestone. De S21 is de eerste band die van deze technologie profiteert. U-EYE visualiseert de contacteigenschappen van een band bij diverse snelheden en onder verschillende omstandigheden, analyseert de drukverdeling over het contactvlak en helpt de optimale combinatie van compound, loopvlakontwerp, constructie en profiel te vinden.

Sneller door de bocht
De prestaties van de nieuwe Battlax radiaalband zijn getest op het circuit onder natte en droge omstandigheden. Uit vergelijkingstests van Bridgestone met de S20 EVO blijkt het voordeel van de verbeterde stabiliteit, waarbij de S21 aanzienlijke hogere snelheden realiseert bij het ingaan van bochten, een strakkere lijn aanhoudt en bochten sneller uitaccelereert. Dit alles resulteert in een afname van de gemiddelde rondetijden met bijna 2%. In zijn algemeenheid vertegenwoordigt de S21 een echte stap voorwaarts op het gebied van prestaties op een droog wegdek - met name op het gebied van stabiliteit en handling in bochten. Boven op deze verbeteringen komt nog een 36% langere levensduur.

De Battlax Hypersport S21 is vanaf begin 2016 in Europa leverbaar in vier maten voor de voorband en zes maten voor de achterband.

Bridgestone S21 Front Rear

{snippet YTVideo|XYdQZDUrlUQ|}


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen