Triumph Motorcycles verbetert zijn Trident 660 voor 2025 door standaard nog meer rijdergerichte technologie toe te voegen, de vering te upgraden en drie gedurfde nieuwe kleuren en grafische designs te introduceren.
Als enige driecilindermotor in zijn klasse levert de Trident 660 opwindende, bruikbare prestaties en zijn wendbare, vertrouwenwekkende rijgedrag en bijgewerkte retro-moderne styling worden nu gecombineerd met de beste, rijdergerichte technologie in zijn klasse. Ondersteund door Triumphs befaamde premium bouwkwaliteit en componenten biedt de Trident 660 nu een nog aantrekkelijker pakket en opmerkelijk lage gebruikskosten.
Als reactie op de vraag van klanten beschikt de Trident 660 nu over een uitgebreide nieuwe uitrusting die ongeëvenaard is in deze klasse, met Optimised Cornering ABS en Traction Control, Triumph Shift Assist en cruisecontrole die allemaal standaard zijn. Het geïntegreerde TFT-display en MyTriumph Bluetooth-connectiviteitssysteem bieden de rijder turn-by-turn navigatie, de mogelijkheid om te bellen en muziek te bedienen, en er zijn drie rijmodi, waaronder een nieuwe Sport-modus.
- Triumph vernieuwt de bekroonde Trident 660 voor 2025
- Standaard uitgerust met meer rijdergerichte technologie, waaronder Optimised cornering ABS, Triumph Shift Assist en Cruise Control.
- Verbeterde vering voor nog betere wendbaarheid
- Gedurfde nieuwe kleuren en graphics
- Verkrijgbaar bij dealers vanaf december 2024
Het voordeel van een triple
De adembenemende prestaties van de Trident worden neergezet door een soepele driecilindermotor, die een sterk koppel bij lage toerentallen combineert met een krachtig middengebied en een opwindende topsnelheid. Meer dan 90% van het maximale koppel wordt geleverd tussen 3.600 tpm en 9.750 tpm. Hierdoor ervaart de rijder het beste van twee werelden ten opzichte van een twee- of viercilindermotor, door de trekkracht bij lage toerentallen en het sterke middengebied van een tweecilinder te combineren met het hoogtoerige topvermogen van een viercilinder en de heerlijke soundtrack van een driecilinder.
De prachtige balans en het rijgemak bij alle snelheden, de opwindende vermogensafgifte in combinatie met de geraffineerde versnellingsbak en Triumph Shift Assist, maken snel accelereren moeiteloos en spannend.
Sturen met vertrouwen
Van de natuurlijke zithouding tot de hoogwaardige ophanging en krachtige remmen; het neutrale en eenvoudige rijgedrag van de Trident is de sleutel tot zijn populariteit.
De toegankelijke zadelhoogte van 805 mm en de smalle breedte van de Trident 660 zorgen voor zelfvertrouwen bij manoeuvres aan lage snelheden, terwijl de natuurlijke balans, de soepele slipper-assistkoppeling en de uiterst verfijnde vermogensafgifte ideaal zijn voor drukke stadsomgevingen.
De Trident 660 biedt optimale controle door de hoogwaardige Showa 41mm upside-downvork die is opgewaardeerd met Showa’s SFF-BF ‘big piston’-demping voor nog meer comfort en controle. Er is ook een qua veervoorspanning instelbare RSU, ook van Showa, krachtige Nissin-remmen met dubbele 310mm schijven en gripvaste Michelin Road 5-banden.
Rijdergerichte technologie
Nieuw voor 2025 is dat de Trident 660 nu standaard is uitgerust met toonaangevende technologie. Optimised Cornering ABS and Traction Control, die uniek zijn in dit segment, zorgen voor optimale prestaties onder alle hellingshoeken. Met behulp van gegevens van de zesassige Inertial Measurement Unit (IMU) die de hellingshoek, de remdruk en de gasklepstand berekent, controleert het systeem continu de motor- en remparameters en past deze aan om optimale prestaties en veiligheid bij het remmen en accelereren te garanderen. Met de standaard Triumph Shift Assist kun je naadloos op- en afschakelen zonder de koppeling te gebruiken en Cruise Control is toegevoegd om de vermoeidheid van de rijder te minimaliseren.
Een TFT-kleurenscherm met Bluetooth-connectiviteit, dat is geïntegreerd in de wijzerplaat van het dashboard, maakt turn-by-turn navigatie en volledige telefoonfunctionaliteit mogelijk en zorgt zo voor ongeëvenaard gebruiksgemak voor de rijder. Naast het reeds aanwezige ride-by-wire en de rijmodi ‘Road’ and ‘Rain’, is er nu een derde ‘Sport’-modus, die de driecilinder nog responsiever en opzwepender laat presteren. De Trident 660 is veiliger, betrouwbaarder en onderhoudsvriendelijker dankzij de opvallende ronde, volledig LED-koplamp, het geïntegreerde achterlicht en de zelfdovende richtingaanwijzers voor een betere zichtbaarheid.
Unieke styling
De unieke, retro-moderne styling van de Trident en de feilloze aandacht die Triumph besteedt aan details, zorgen ervoor dat hij zich onderscheidt van de massa. Zijn minimalistische lijnen en herkenbare, gespierde uitstraling zijn voor 2025 nog verder verfijnd met drie opvallende nieuwe kleurstellingen en graphics. Cosmic Yellow, Cobalt Blue en Diablo Red springen in het oog, aangevuld met vleugjes Sapphire Black en opvallende diagonale witte strepen. Er is ook een subtieler Jet Black-kleurenschema. Andere subtiele updates zijn opgewaardeerde materialen en afwerkingen, waaronder een nieuwe, uit gesmeed aluminium vervaardigde kroonplaat en dito rempedaal.
Technisch gegevens 2025 Triumph Trident 660
Type motor | Vloeistofgekoelde driecilinder, 12 kleppen, DOHC |
Motorinhoud | 660 cc |
Boring | 74.0 mm |
Slag | 51.1 mm |
Compressie | 11,95:1 |
Maximaal Vermogen | 81 pk (59.6 kW) @ 10.250 tpm |
Maximaal Koppel | 64 Nm @ 6.250 tpm |
Brandstoftoevoer | Multipoint sequential elektronische injectie met elektronische gasklepbediening. 3 rijmodi (Rain, Road, Sport) |
Uitlaat | Roestvrijstalen 3-in-1 uitlaat met lage, enkelzijdige RVS-uitlaatdemper |
Eindoverbrenging | X-ring ketting |
Koppeling | Natte multiplaat, slipper-assistkoppeling |
Versnellingsbak | 6-bak, Triumph Shift Assist |
Frame | Perimeterframe uit stalen buizen |
Swingarm | Dubbelzijdig, uitgevoerd in geperst staal |
Voorwiel | Gegoten aluminium 5-spaakswielen, 17 x 3.5 in |
Achterwiel | Gegoten aluminium 5-spaakswielen, 17 x 5.5 in |
Voorband | 120/70 R 17 |
Achterband | 180/55 R 17 |
Voorvering | Showa 41mm separate function big piston (SFF-BP) UPSD-vork, 120mm veerweg |
Achtervering | Showa monoshock RSU, met instelbare veervoorspanning, 130mm veerweg |
Voorremmen | Dubbele Ø310mm remschijven, glijdende tweezuigerremklauwen, OCABS |
Achterrem | Enkele Ø255mm remschijf, glijdende enkelzuigerremklauw, OCABS |
Dashboard | LCD-dashboard met geïntegreerd TFT-kleurenscherm |
Lengte | 2.020 mm |
Breedte (Stuur) | 795 mm |
Hoogte zonder spiegels | 1.089 mm |
Zadelhoogte | 805mm |
Wielbasis | 1.401 mm |
Balhoofdhoek | 24,6° |
Naloop | 107mm |
Rijklaargewicht | 190 kg |
Tankinhoud | 14 liter |
Onderhoudsinterval | 16.000km / 12 maanden |
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven