Yamaha Motor viert met trots de 70e verjaardag van zijn oprichting. Om deze mijlpaal te vieren, onthult het bedrijf een vernieuwd bedrijfslogo, vergezeld van een nieuwe merkvideo die de rijke erfenis van Yamaha eert en de blijvende missie en kernwaarden benadrukt, terwijl het de essentie van de kenmerkende slogan Revs Your Heart laat zien.
Yamaha Motor, opgericht op 1 juli 1955 door de visionaire Genichi Kawakami, werd geboren met een gedurfde geest van innovatie en betrad een motorfietsmarkt die al gevuld was met sterke spelers. Het bedrijf introduceerde zijn eerste motorfiets, de YA-1 – bijgenaamd de “Rode Libelle”, een luchtgekoelde 2-takt 125 cc 1-cilinder motorblok die het vakmanschap, de creativiteit en de uitmuntendheid van het bedrijf belichaamde. Om de kwaliteit te bewijzen, nam Yamaha de YA-1 al tien dagen na de oprichting van het bedrijf mee naar het racecircuit en nam datzelfde jaar deel aan de derde Mount Fuji Ascent Race en de eerste Asama Highlands Race. Hij won de 125 cc-klasse van beide races. Tot op de dag van vandaag laten deze vroege triomfen onze Spirit of Challenge zien, die ons stimuleert om op het allerhoogste niveau te concurreren.
Kando
Sinds de oprichting heeft Yamaha altijd haar missie nagestreefd om haar gewaardeerde klanten de filosofie van Kando te bieden door middel van haar producten en diensten. Kando is het Japanse woord om de diepe voldoening en opwinding uit te drukken die je krijgt wanneer je iets van uitzonderlijke waarde, kwaliteit en prestaties tegenkomt; een heerlijk gevoel dat iets extra’s aan het leven geeft en ons hart en dat van onze klanten sneller laat kloppen. Al 70 jaar streven we voortdurend naar uitmuntendheid en daarom ontwerpen, ontwikkelen en produceren we producten en diensten – ook door de uitwisseling van technologieën die door onze race- en ontwerpteams zijn ontwikkeld – die de verwachtingen van onze klanten overtreffen. En dat zullen we blijven doen, geleid en geïnspireerd door onze vijf unieke waarden:
Innovatie: We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe en originele ideeën vanuit verschillende creatieve perspectieven en voelen ons niet gebonden aan de huidige conventies of normen.
Opwinding: we zoeken naar en streven naar datgene waar onze klanten blij van worden en zorgen ervoor dat we zelf plezier beleven aan het proces om dat te leveren.
Vertrouwen: bij het gebruik van onze producten en diensten willen we onze klanten een gevoel van vertrouwen en gemoedsrust geven door de kwaliteit van onze producten en diensten.
Emotie: we streven ernaar producten en diensten te leveren die die de artistieke zintuigen van mensen fascineren en die langdurige herinneringen creëren.
Banden: We streven ernaar om de harten van mensen over de hele wereld te winnen en een band met hen op te bouwen door waarde te creëren die hun verwachtingen overtreft.
Erfgoed
“Zeventig jaar is een opmerkelijke mijlpaal en we zijn zeer vereerd dat we dit mogen vieren en dat we deel mogen uitmaken van dit erfgoed. De reis van Yamaha Motor is gevormd door een rijke geschiedenis die bestaat uit meerdere prestaties en ervaringen die onze waarden hebben bepaald. Deze waarden zetten ons er nu toe aan om te streven naar uitmuntendheid in alles wat we doen, met als doel continue groei, innovatie en het creëren van Kando voor onze klanten. Ik maak van deze gelegenheid gebruik om ons moederbedrijf in Japan te feliciteren met het 70-jarige jubileum. Deze prestatie zou niet mogelijk zijn geweest zonder de toewijding en steun van alle betrokkenen. Aan onze klanten, werknemers, distributienetwerk en leveranciers, bedankt dat jullie ons steunen op deze reis en dat jullie ons uitdagen om het elke dag beter te doen. Op naar nog eens 70 jaar succes!” – Olivier Prévost, President en CEO van Yamaha Motor Europe
Om deze mijlpaal te markeren, heeft het bedrijf een speciaal logo voor het 70-jarig jubileum gelanceerd. Ontworpen onder het concept van “Everything Begins with a Challenge”, is het logo gebaseerd op de racenummerplaat die in 1955 op de YA-1 werd gebruikt. Yamaha viert het hele jaar door zijn jubileum en zijn nalatenschap, waardoor Kando dichter bij de belanghebbenden komt.
Kando is een Japans woord dat de diepe voldoening en opwinding uitdrukt die je ervaart wanneer je iets van uitzonderlijke waarde, kwaliteit en prestaties tegenkomt.
Ter gelegenheid van de 70e verjaardag brengt Yamaha een nieuwe merkvideo uit die de missie en kernwaarden van het bedrijf laat zien.
Yamaha onthult ook een vernieuwd bedrijfslogo en een speciaal jubileumlogo.