KTM EXC 2019 enduromodellen gelanceerd
Na de introductie van revolutionair nieuwe enduro-modellen in de afgelopen twee jaar, presenteert KTM nu trots de verder verfijnde en doorontwikkelde EXC-modellen voor 2019: van de KTM 125 XC-W tot de 300 EXC TPI tweetakten en de KTM 250 EXC-F tot 500 EXC-F viertakten, plus de zeer gewilde KTM Six Days-modellen.
Dankzij een lange enduro-historie – die een belangrijk deel uitmaakt van de basis van het bedrijf – en met vele mijlpalen die zijn bereikt met het produceren van Ready to race, wereldwijd winnende enduromotoren, heeft KTM’s voortdurende drang tot excelleren ervoor gezorgd dat het oranje merk met de KTM EXC-lijn de marktleider blijft in dit segment. Vorig jaar lanceerde de Oostenrijkse fabrikant de eerste in serie geproduceerde offroad-competitiemachines met tweetakt-injectiemotoren: de KTM 250 EXC TPI en 300 EXC TPI. Deze modellen hebben de mogelijkheden in het enduro-segment naar een nieuw niveau getild en vormen een perfecte aanvulling op de hoogvermogende viertaktmodellen in de KTM-endurolijn.
De R&D-afdeling in Mattighofen rust echter nooit. De nieuwste generatie KTM EXC-enduro’s heeft voor modeljaar 2019 updates gekregen: een verbeterde afstelling van de WP-voorvork, een gemodificeerde WP-achterschokdemper met een nieuwe hoofdplunjer en een aangepaste afstelling met een verbeterde dempingskarakteristiek, voor een vertrouwenwekkend gevoel. Een nieuwe zadelovertrek, krachtigere accu en nieuwe kleurstellingen met een oranje frame in Ready to Race fabrieksstijl completeren de hoogwaardige Brembo-remmen, No-Dirt-voetsteunen, het Neken-stuur, de CNC-gefreesde wielnaven met high-end zwarte Giant-wielen, plus nog veel meer dat allemaal standaard is op deze titelwinnende machines.
Voor modeljaar 2019 krijgen de KTM 125 XC-W en 150 XC-W tweetakten (ontworpen voor gebruik op afgesloten parcours) een nieuwe cilinder met een gefreesde uitlaatpoort en een nieuwe powervalve voor topklasse vermogen. Een geoptimaliseerde kickstarterplaatsing samen met een ultra-compacte, nieuw ontworpen DS-koppeling met nieuw koppelingsdeksel maakt het totale blok smaller dan voorheen. Een herziene zesversnellingsbak zorgt voor beter schakelen en meer betrouwbaarheid.
Naast de nieuwe KTM EXC-modellen is er de bijbehorende KTM PowerWear-collectie. Om je functioneel en in stijl te kleden bij het bedwingen van het meest ruige terrein, levert KTM een brede lijn aan kwaliteits-motorkleding. Daarbij is er ook een grote collectie van vrijetijdskleding, zodat je ook op dagen dat je niet in het zadel zit Ready to Race blijft.
Verder hebben onze ingenieurs vanaf de eerste ontwikkelingsfase van elk enduromodel samen met toonaangevende accessoirefabrikanten een grote selectie KTM PowerParts ontwikkeld. Dit voor degenen die hun machine verder aan hun persoonlijke wensen willen aanpassen, of het nou gaat om de looks of het finetunen van de prestaties.
“De afgelopen twee jaar zijn ongelooflijk spannend geweest voor de ontwikkeling van onze enduro-motoren, hier bij KTM. Een geheel nieuw ontwikkelde, revolutionaire generatie voor modeljaar 2017, gevolgd door een wereldprimeur voor modeljaar 2018 met de eerste in serie geproduceerde tweetakt-offroad-competitiemodellen met benzineinjectie in de vorm van de KTM 250 EXC TPI en 300 EXC TPI. Het zijn een paar ongelooflijk drukke, maar vruchtbare jaren geweest qua ontwikkeling in dit segment, waarin we de marktleider blijven. Modeljaar 2019 laat een aantal wezenlijke modificaties zien bij alle modellen, samen met meer grondige verfijningen voor onze KTM 125 XC-W en 150 XC-W modellen. We stappen momenteel in een nieuw enduro-tijdperk als geheel en kijken uit naar het moment dat de nieuwste KTM EXC-modellen bij de dealers in de showroom staan”, aldus KTM Senior Product Manager Offroad Joachim Sauer.

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven