In de meest recente update sinds de volledig vernieuwde KTM SX-serie van 2023, hebben de KTM SX en KTM SX-F series van 2025 de lat hoger gelegd wat betreft de connectie met de rijder, zelfbeheersing en controle – inclusief de terugkeer van een fanfavoriet.
Ontworpen om rijders ongekende controle te bieden, introduceert de KTM SX en SX-F serie van 2025 een reeks updates, direct overgenomen van KTM Factory Racing. Dit maakt het de meest ‘Ready To Race’ line-up ooit.
Nieuw frame
Het meest ingrijpende is de update aan het frame, met duidelijk zichtbare uitsparingen en wijzigingen in de wanddikte van de buizen bij de voorkant, motorbevestigingen, en de ophangpunten van de achterdemper. Deze aanpassingen zijn specifiek ontworpen om de flexkarakteristieken van het chassis te verbeteren en het gewicht met ongeveer 300 g te verminderen, zonder in te leveren op stabiliteit en met een verbeterd bochtengedrag. Een bijgewerkte swingarm met een gefreesde kettinggeleider en een verbeterd achterrempedaal voor meer duurzaamheid voltooien de frame-updates.
Dunlop Geomax MX34
Standaard uitgerust met de nieuwe Dunlop Geomax MX34 Motocross banden, bieden de KTM SX en SX-F modellen van 2025 ongeëvenaarde stabiliteit en controle voor topprestaties. Deze banden beschikken over een nieuwe karkascompound die demping en absorptie verbetert, waardoor de levensduur met tot 30% toeneemt. Dankzij de nieuwe Progressive Cornering Block Technology verbetert ook de tractie, grip en afvoer van modder.
Koppeling
Aan de achterzijde profiteert de WP XACT achterdemper van een geüpdatet koppelingssysteem met vernieuwde afdichtingen en kleinere koppelingsbouten, rechtstreeks overgenomen van het KTM Factory Racing Team. Dit systeem is geoptimaliseerd voor gewichtsbesparing en verbeterde stijfheidsparameters. De WP XACT AER voorvork is ook bijgewerkt met aangepaste instellingen voor meer flexibiliteit en minder gewicht.
Vanuit ergonomisch oogpunt kenmerkt de KTM SX en SX-F serie van 2025 zich door nieuwe tankkappen van bi-composiet kunststof, voor een frisse, scherpe uitstraling en betere koeling. Dit wordt ondersteund door een bijgewerkte brandstoftankrol die het frame beschermt tegen slijtage door schrobben en de pasvorm van de tank verbetert. Daarnaast is het luchtinlaatsysteem, nu vervaardigd uit een stijver en robuuster materiaal, waardoor vervorming wordt voorkomen.
Bold new graphics
De geheel nieuwe graphics weerspiegelen de vernieuwde ontwerptaal en onderstrepen de vele technische aanpassingen van de line-up van 2025. De volledig oranje carrosserie, aangevuld met rood en zwarte in-mould graphics en een duurzamere zwarte zitting, versterken de ‘Ready to Race’ uitstraling.
Connectivity Unit
2025 introduceert ook de Connectivity Unit Offroad als KTM PowerPart voor de SX-F serie, met diverse functionaliteiten en aanpassingsopties via de KTM connect-app. Dit systeem, bestaande uit de CUO, gemonteerd op de rechterbovenvork, en de GPS-sensor op het voorspatbord, optimaliseert de interactie tussen rijder en machine.
Ten slotte keert de geliefde KTM 150 SX terug in de 2-takt stal, gebaseerd op de KTM 125 SX maar met aanzienlijke verbeteringen voor een verhoogde prestatie, meer koppel en een rijkere rijervaring.
Met subtiele maar significante verbeteringen biedt de KTM SX en SX-F serie van 2025 de breedste selectie aan machines, ontworpen om aan de behoeften van elke rijder en racer te voldoen. Ontdek meer over de KTM Motocross-reeks van 2025 op KTM.com.
Share
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven