Het publiek waardeerde de vorige Tuono 660 Factory zo zeer dat Aprilia heeft besloten om de nieuwe versie als enige model in het gamma te laten. De nieuwe Aprilia Tuono 660 Factory beschikt over een uitstekende vermogen/gewichtsverhouding, licht van gewicht en met uitstekende prestaties, gebouwd rond een zeer moderne en technologische parelleltwin motor van de nieuwste generatie.
Met het oog op nog meer doortastendheid en raceplezier op de weg is de uitrusting van de nieuwe Aprilia Tuono 660 Factory uitgebreid met geavanceerde Öhlins-vering: een 43 mm NIX 30-serie vork en een STX 46 schokdemper met geïntegreerd reservoir, beide met volledig instelbare hydraulische uitgaande en ingaande demping en veervoorspanning.
105 PK – 181 kilo
Verdere verbetering van de vermogen/gewichtsverhouding, een van de hoofddoelen van alle 660 Aprilia motoren en al toonaangevend bij de vorige versie: het drooggewicht van 181 kilo gaat nu samen met het nieuwe maximumvermogen van 105 pk die wordt geleverd door een 660cc paralleltwin met een dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder, mede dankzij het gebruik van de nieuwe en grotere 52 mm gasklephuizen in plaats van de vorige 48 mm. Er is ook een versie met een beperkt vermogen van 35 kW verkrijgbaar. Voor het eerst is de Tuono 660 voorzien van een zwart frame en achterbrug.
APRC
De Tuono 660 Factory beschikt over het volledige APRC elektronische pakket, welke nu ook launch control bevat. Dit systeem is een aanvulling op de al uitgebreide set voorzieningen, waaronder ATC (instelbare en aanpasbare tractiecontrole), AWC (instelbare en aanpasbare wheeliecontrole), ACC (cruisecontrol), AQS (quickshifter – up and down), AEB (instelbare motorremcontrole) en AEM (meerdere motormaps). Net als voorheen is de Aprilia Tuono 660 Factory standaard uitgerust met Ride-by-Wire en een zesassig traagheidsplatform. Ook wordt hij standaard geleverd met multi-map Cornering ABS, dat het remmen en ingrijpen van ABS in bochten optimaliseert met behulp van een specifiek algoritme.
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven