Kymco heeft op de Eicma een aantal nieuwe (concept) modellen gepresenteerd:
- Nieuwe Downtown GT 125 en 350 cc: een nieuwe challenger in de categorie.
- Nieuwe Skytown 125 cc: het compacte stadsvoertuig dat niemand verwachtte!
- Concept CV-L6: een maxiscooter die van weidse ruimtes doet dromen.
- Nieuwe Filly 50: de nieuwe neo-retrostijl door KYMCO.
- Nieuwe i-Tuber: nieuwe polyvalente elektrische scooter voor professionele leveranciers
Nieuwe Downtown, een nieuwe challenger in de categorie
De nieuwe Downtown GT is, zijn naam zegt het al, een scooter die werd ontworpen voor het stadscentrum en de voorsteden, en dat alles, met een zeer hoog niveau van comfort en uitrusting. De nieuwe DOWNTOWN GT is over enkele maanden verkrijgbaar in een versie van 125 cc of 350 cc. Voor een proefrit moet u nog even wachten, maar dit zijn de belangrijkste vernieuwingen:
Nieuw concept
De nieuwe Kymco Downtown GT onderscheidt zich van zijn voorganger door een totaal nieuw design, met geraffineerdere en langgerekte lijnen; daardoor is het design sportiever en wint het voertuig aan soepelheid, mede dankzij de wielen van 14 en 13 inch.
Ook de bestuurderspost evolueerde, met een betere rijhouding en dus meer comfort; de kuipruit kreeg een nieuwe vorm zodat ze efficiënter beschermt. De nieuwe Downtown GT wordt als eerste uitgerust met een bij Kymco totaal nieuwe instrumentatie, waarbij gebruik wordt gemaakt van een “full-led”-technologie. De GT-uitvoering van 2024 van de DOWNTOWN legt de klemtoon op comfort met veel ruimte en verschillende positiemogelijkheden voor de voeten van de bestuurder; het tweepersoonszadel werd aangepast zodat het bestuurder én passagier een maximum aan rijgenot biedt. De passagier kan zich aan brede, ergonomische handgrepen vasthouden en zijn voeten op de inklapbare voetsteunen zetten; en zijn benen zullen niet langer gehinderd worden door de zij-elementen van de carrosserie.
Uitrusting van superieure kwaliteit
De nieuwe Downtown GT werd ontworpen om de gebruikers een zeer hoog niveau van comfort en veiligheid te bieden. Tot de nieuwe uitrusting behoren een TFT-kleurenscherm, een contactloze sleutel, monitoring van de bandendruk; en voor de 350 cc-versie komen daar nog een snelheidsregelaar en een traction control bij. Voor meer veiligheid is de Downtown GT voortaan uitgerust met een lichtsysteem van knipperlichten die branden bij noodremming.
Rijwielgedeelte GT
De ophanging van de nieuwe Kymco Downtown GT werd ontworpen opdat ook lange afstanden met een maximum aan comfort afgelegd kunnen worden, dankzij een telescopische vork vooraan en schokdempers achteraan, respectievelijk met 110 en 108 mm veerhoogte. Strakke velgen met vijf armen in combinatie met banden van 120/80–14” vooraan en 150/70-13” achteraan vormen het onderstel.
De nieuwe Downtown GT, versie 125 cc en 350 Cc, is vanaf de lente beschikbaar, met een waarborg van vijf jaar.

Nieuwe Skytown, de urban racer-scooter van Kymco
Het compacte stadsvoertuig dat niemand verwachtte
De Kymco Skytown wordt in voorpremière voorgesteld tijdens de editie 2023 van het salon EICMA en is wat scooters betreft zonder enige twijfel een van de belangrijkste nieuwigheden van deze editie. Dit totaal nieuwe model bewijst Kymco’s vastberadenheid om te verrassen en tegelijkertijd zijn klanten tevreden te stellen door verder te gaan dan wat zij op het vlak van mobiliteit nodig hebben. Kymco hecht veel belang aan innovatie en het verlangen van zijn klanten naar specifieke producten en stelt nu met trots de gloednieuwe Skytown voor. Een compacte scooter die werd ontworpen om in de wereld van de stadsverplaatsingen een revolutie teweeg te brengen met een heel ander rijwielgedeelte en een volledig nieuw motorblok met 125 cc cilinderinhoud.
Green Power
Een van de pluspunten van de Skytown is het feit dat de motor nu met een revolutionaire technologie is uitgerust. De totaal nieuwe “Green Power”-motor die KYMCO ontwikkelde, overtreft de traditionele motorblokken door zijn uitzonderlijke prestaties en innoverende functies. In het concept werden verschillende gepatenteerde technologieën verwerkt, met vooral betere efficiëntie, duurzaamheid en prestaties in vergelijking met andere motorblokken in zijn categorie.
Energiezuinig verbruik. De nokkenas is zo afgesteld dat hij een uitstekende acceleratie waarborgt maar wel minder brandstof verbruikt, met een efficiënte en energiezuinige rijervaring als gevolg. Verder is het motorblok uitgerust met een zeer goed presterend koelvloeistofsysteem, dat de motor een groter vermogen geeft en zijn levensduur verlengt en dat draagt bij tot de bedrijfszekerheid van het model.
Het concept van deze urban racer is aangepast aan de behoeften van de stadspendelaars. De korte wielbasis en lichte structuur maken dat de Skytown perfect is voor gebruik in stadscentra, waar de smalle straten vaak dichtslibben door het drukke verkeer. Ondanks zijn compacte formaat heeft deze nieuwe scooter van KYMCO meer dan voldoende opbergruimte onder het zadel, zodat de gebruikers er moeiteloos een integraalhelm en andere persoonlijke voorwerpen in kunnen opbergen.
De tegelijkertijd minimalistische en elegante lijn van de Skytown wordt nog geaccentueerd door de ledlampen voor- en achteraan, die bijdragen tot de hoge kwaliteit en de Skytown onderscheiden van de concurrentie. Hij vormt het perfecte evenwicht tussen esthetiek en veiligheid. Met zijn ongeziene, goed afleesbare LCD-dashboard mét USB-poort voldoet deze compacte scooter van KYMCO aan de behoeften en verwachtingen van alle stedelijke gebruikers die op zoek zijn naar een eigentijds, goed gemotoriseerd en energiezuinig voertuig.
Met de Skytown herdefinieert Kymco de verplaatsingsprincipes voor steden, dankzij een nieuwe, uitzonderlijke motortechnologie, een compact design en een elegant ontwerp, die van dit voertuig de ultieme oplossing maken voor de verplaatsingen van de stedelingen. Kymco blijft voorrang geven aan klanttevredenheid en gaat daarin zeer ver.
De ongeziene Skytown krijgt vanaf het ogenblik dat hij op de markt komt, in het voorjaar van 2024, vijf jaar waarborg.

Concept CV-L6: de SUV-visie van de maxiscooter door Kymco
Vastberadenheid en volharding, dat zijn waarden die KYMCO altijd al hoog in het vaandel droeg.
Vastbesloten om op de markt van de maxiscooter een rol te spelen, onthult Kymco een nieuw concept voor zijn tweecilindermotor, die reeds gebruikt werd voor de CV3 en de AK Premium. Met de Concept CV-L6 creëert Kymco een hybride voertuig dat de geasfalteerde, genormeerde en gestandaardiseerde wegen achter zich kan laten. Een maxiscooter die u naar het ongekende kan brengen en zijn wielen van het asfalt af kan laten rijden, zodat u ook over onverharde wegen kunt rijden. De onderliggende filosofie van het concept? Vrijheid, vermogen en avontuur. De CV-L6 is meer dan alleen maar een vervoermiddel, het is in eerste instantie een hulpmiddel om tot een hoog niveau van verrukking te komen zodra u aan het stuur gaat zitten, want alle trajecten met de Kymco CV-L6 worden een avontuurlijke reis.
Multi inzetbaar
Met zijn Adventure-achtige kenmerken en zijn maxiscooter-ingesteldheid biedt de KYMCO CV-L6 een onbeperkt potentieel aan avontuur. Hij speelt niet alleen in op de noodzakelijke verplaatsingen in de stad, maar draagt in zich ook een vermogen dat een hoger niveau van plezier teweegbrengt. Of u nu vooral belang hecht aan de dagelijkse functies op het vlak van comfort, veiligheid en gebruiksgemak, of eerder op avontuur uit bent en landelijke en onverharde wegen wil berijden. De Kymco CV-L6 voldoet aan al die vereisten.
In de CV-L6 zijn opmerkelijke technologische evoluties geïntegreerd, zoals een lichter frameontwerp en een lager zadel. De opbergruimte is groot en rekbaar, zodat u al wat u nodig hebt, kunt vervoeren. De CV-L6 combineert het comfort en de functionaliteit van een scooter met een rijervaring die die van een voor het avontuur ontworpen motor benadert.
De CV-L6 moet de voor alle maxiscooterliefhebbers de horizon verruimen en houdt het midden tussen de CV3 en de AK Premium, met de open ruimtes als extra.

Nieuwe Filly 50cc: de nieuwe neo-retrostijl door Kymco
In een wereld waarin mobiliteit in de stad belangrijk is, staat de Filly 50 klaar om onze manier van verplaatsen een nieuwe definitie te geven. De elegante Filly 50 combineert moderniteit en stijl voor dagelijkse verplaatsingen van welke aard ook.
Hij staat voor een nieuw concept, dat lichter is dan het vorige model, de LIKE. Hij weegt amper 104 kg, 8 kg minder dus om te besturen en te parkeren. Daardoor wordt dit voertuig de ideale keuze om over de drukke stadswegen te rijden. Voortaan is de FILLY 50 uitgerust met een “full led”-verlichting: zichtbaarheid en veiligheid zijn overdag en ’s nachts gewaarborgd en de allure is er nog stijlvoller door geworden.
De aandrijving van de Filly 50 vormt een perfect evenwicht tussen vermogen (2,1 kW) en energie-efficiëntie. Daardoor wordt hij de absolute aanrader voor iedereen die een compacte, zuinige en milieuvriendelijkere scooter wil.
Kymco heeft zijn neo-retrovisie voor de 50 cc-markt herzien en brengt nu een totaal nieuwe Filly 50 op de markt. Hij bekoort niet alleen de jongeren, maar ook de actieve en trendy stedelingen die naar meer stijl snakken kan verlangen.

Nieuwe elektrische scooter i-Tuber
Voor de ondernemingen die meewerken aan de logistiek van de laatste kilometer, ontwierp Kymco een nieuw, polyvalent elektrisch model. Heel wat concepten van bestaande elektrische voertuigen zijn bedoeld voor de pendelende particulier, maar ontberen vaak de nodige stevigheid en het vermogen om in te spelen op de behoeften van de professionals. Op basis van die vaststelling stelt Kymco met trots de i-Tuber voor, milieuduurzaamheid en polyvalent leveringsvermogen in één.
Het zichtbare frame is van een innoverend concept en beschermt de essentiële onderdelen tegen impact. Bovendien worden voor de carrosserie zo weinig mogelijk plastic onderdelen gebruikt, in overeenstemming met ons engagement voor een schonere en milieuvriendelijkere aanpak. Dankzij dit concept konden we plaats vrijmaken voor de opslag van de batterijen en voor de opbergruimte.
Wat de i-Tuber zo anders maakt, is dan ook zijn voor zijn categorie uitzonderlijke draagvermogen. Met wielen van twaalf inch, een tweepersoonszadel en een versterkt frame. En een stevige bagagedrager achteraan is dit de ideale keuze voor ondernemingen die leveren en verdelen. Met het oog op zijn prestaties werd de i-Tuber uitgerust met een elektrische motor van 2,5 kW. Met een maximaal vermogen van 3,7 kW. Er zijn twee batterijen garanderen een indrukwekkende autonomie (meer dan 130 km tijdens de WMTC-tests).


Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven