Als allereerste motorfietsfabrikant ter wereld introduceerde Kawasaki recent een hybride motorfiets.
Als passend vervolg hierop onthult Kawasaki nu de nieuwe Z7 Hybrid. ’S Werelds eerste hybride naked bike. Met deze onthulling verdubbelt Kawasaki zijn modelaanbod in de markt voor de motoren van morgen.
Motorblok
De nieuwe Z7 Hybrid maakt gebruik van dezelfde innovatieve en baanbrekende technologie als de Ninja 7 Hybrid maar dan als kenmerkende Kawasaki Z naked. Met twee krachtbronnen, een 451cc Parrallel Twin met een vermogen van 59pk en een 9kW sterke elektrische tractiemotor is dit de meest geavanceerde naked bike ooit.
Full Hybrid
Doordat de Z7 Hybrid is ontwikkeld als ‘’strong’’ Hybrid kan er gekozen worden uit 3 typen aandrijving waaronder een volledig elektrische modus. In deze EV-mode, met automatische transmissie, is het mogelijk om 12 kilometer te rijden.
In de Eco-Hybrid-mode werkt de elektromotor in harmonie met de verbrandingsmotor en biedt zo een modus die de keuze biedt uit een automatische zesversnellingsbak of handmatige versnellingskeuze via de schakel ‘’flippers’’ op het linkerhandvat.
Sportmodus
Tot slot ontketent de Sport modus het volledige potentieel van zowel de elektrische als de benzinemotor met de toevoeging van een “E-Boost”-functie. Deze Boost functie stelt gedurende vijf seconden het maximale systeemvermogen voor een ongekende acceleratie welke vergelijkbaar is met die van een sportieve 1000cc.
Start-Stop
Andere innovaties zijn onder andere de stationaire stop waarbij de verbrandingsmotor uitgeschakeld wordt bij stilstand om brandstof te besparen, de automatische startpositiezoeker (ALPF) die – indien geactiveerd – automatisch de eerste versnelling selecteert bij stilstand en een “Walk Mode” om voor- én achteruit manoeuvreren gemakkelijker te maken. Deze modus is ook berg op te gebruiken.
Door gebruik te maken van een speciaal ontworpen versie van Kawasaki’s bekende trellis frame kunnen de brandstofmotor, elektrische tractiemotor en de accu compact gemonteerd worden om zo een optimale gewichtsverdeling te verkrijgen. Qua styling is de Z7 Hybrid voorzien van de nieuwste evolutie van het kenmerkende Sugomi design. Het full colour TFT-display is voorzien van smartphoneconnectiviteit welke te verbinden is met de Kawasaki Rideology app.
Vanaf het voorjaar van 2024 zal de nieuwe Z7 Hybrid beschikbaar zijn bij de Kawasaki dealers. Ga naar www.kawasaki.nl voor meer informatie.










Specificaties
Motorblok | Vloeistofgekoelde 4-takt paralleltwin met DOHC, 8 kleppen |
Elektro motor | Tractiemotor |
Batterij | Lithium-ion battery 48V 1.4 kWh |
Cilinderinhoud (B x S) | 441 cc (70 x 58,6 mm) |
Brandstofsysteem | Injectie: ø36 mm x 2 |
Maximum vermogen | 59 PK (43.5 kW)/10.500 tpm (69 PK met e-boost) |
Maximum koppel | 43.6 Nm/7.500 tpm (60.4 Nm/2.800 tpm met e-boost) |
Transmissie | 6 versnellingen (4 in EV-modus), (semi-)automaat |
Koppeling | Natte platen, automatisch bediend |
Voorrem | Dubbele 300 mm schijven. Remklauw: dubbele zuiger |
Achterrem | Enkele 250 mm schijf. Remklauw: enkele zuiger |
Vering, voor | ø41 mm telescopische voorvork |
Vering, achter | Schokdemper met instelbare veervoorspanning |
Type frame | Stalen buizen |
Veerweg V/A | 120/114 mm |
Voorband | Dunlop Sportmax Q5A 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | Dunlop Sportmax Q5A 160/60ZR17M/C (69W) |
L x B x H | 2145 x 750 x 1135 mm |
Wielbasis | 1535 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Tankinhoud | 14 liter |
Rijklaar gewicht | 227 kilo |
Elektronica | Mappings (EV, Ec0-Hybrid, Sport-Hybrid en Walk-mode), 4,3’’ TFT-kleurendashboard, bluetooth connectivity, automatische en manuele transmissie |
Prijs (2023) NL | n.t.b. |

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven