Skip to main content

Nieuw: 2024 Ducati Hypermotard 698 Mono

De eerste monocilinder Supermotard van Ducati voor op de weg, geboren met maar één doel: spanning overbrengen en de motorwereld domineren. De 659 cc Superquadro Mono met desmodromische kleptiming is de meest geavanceerde en high-performance eencilinder wegmotor ooit gebouwd, in staat om het hoogste toerental in zijn categorie te bereiken.

Mono. Monocilinder, super in elk opzicht.

De nieuwste Ducati motor is nu al de eerste in zijn klasse. Afgeleid van de 1285 cc Superquadro motor van de 1299 Panigale, pronkt de Superquadro Mono met Ducati race-DNA in slechts één cilinder. Hij erft zowel zijn racekarakter als zijn desmodromische systeem van de Superquadro, waardoor hij hoger in toeren kan draaien en zich volledig kan uitleven, voor opwindende prestaties.

De begrenzer is ingesteld op 10.250 tpm: geen enkele andere eencilindermotor haalt dit toerental. Het vermogen is het hoogste in zijn segment, met 77,5 pk bij 9750 tpm en 63 Nm koppel bij 8000 tpm. De recordprestaties worden gecombineerd met toonaangevende onderhoudsintervallen, waarbij de olie elke 15.000 km wordt ververst en de klepspeling elke 30.000 km wordt gecontroleerd.

Verkrijgbaar in een teruggetunede versie voor A2-licentie.

Het uiterlijk van de nieuwe Hypermotard 698 Mono weerspiegelt de kenmerkende eigenschappen van een supermotard die klaar is voor de racerij. Strakke lijnen, compacte vormen en een agressieve stijl. Het gedurfde en toch verfijnde uiterlijk wordt weerspiegeld door het hoge zadel, de dubbelzijdige achterbrug en het slanke achterste. Het spatbord is hoog en uitgestrekt, terwijl de achterkuip zich om de uitlaat wikkelt en ruimte laat voor de nummerplaathouder.

Een scherpe blik

De extreem compacte LED-koplamp heeft een DRL*-dagrijlicht met een “dubbel C”-design dat het vooraanzicht domineert en het model een technologische en direct herkenbare uitstraling geeft. Hetzelfde “dubbele C” profiel kenmerkt het achterlicht dat onder de staart is geïntegreerd, terwijl het stoplicht is voorzien van de Ducati Brake Light* functie om de veiligheid in het stadsverkeer te vergroten.

Wielen

Een echte motard in Ducati stijl met vijfspaaks lichtmetalen velgen, die een sportieve look combineren met het voordeel van lichtheid.

RVE side of fun

De RVE versie pronkt met de Graffiti livery, de graphics accentueren het straatkarakter van de Hypermotard 698 Mono en zorgen ervoor dat de motorfiets altijd opvalt. Zelfs in stilstand.

Kruip in het zadel en laat het plezier op je afkomen. De nieuwe Hypermotard 698 Mono is de eerste eencilinder Supermotard voor op de weg van Ducati, geboren met maar één doel – spanning overbrengen en de scene domineren. Eenvoudig, licht en wendbaar, het is een echte funbike met race-DNA.

Technische gegevens 2024 Ducati Hypermotard 698 Mono

TypeSuperquadro Mono, ééncilinder, 4 kleppen per cilinder, Desmodromische timing, 2-balansassen, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud659 cc
Boring X Slag116 x 62.4 mm
Compressieverhouding13.1:1
Vermogen77.5 pk @ 9,750 tpm
Koppel63 Nm @ 8,000 tpm
BrandstofinjectieElektronisch brandstofinjectiesysteem, Ø 62 mm gasklephuis met volledig Ride by Wire-systeem
Uitlaat1-2 uitlaatsysteem, dubbele aluminium dempers, katalysator en lambdasonde
Versnellingsbak6 versnellingen met Ducati Quick Shift Up/Down
KoppelingSlipperkoppeling en natte meerplatenkoppeling, hydraulische bediening
FrameStalen buizenframe
VoorveringØ 45 mm Marzocchi volledig verstelbare aluminium voorvork
VoorwielY-vormige 5-spaaks lichtmetalen velgen 3,5″ x 17″
VoorbandPirelli Diablo Rosso IV, 120/70 ZR17
AchterveringProgressieve overbrenging met Sachs volledig verstelbare monoshock. Aluminium dubbelzijdige achterbrug
AchterwielY-vormige 5-spaaks lichtmetalen velgen 5.0″ x 17″
AchterbandPirelli Diablo Rosso IV, 160/60 ZR17
Veerweg (voor/achter)215 mm – 240 mm
VoorremØ 330 mm aluminium flensremschijf, Brembo M4.32 remklauw, radiale pomp met verstelbare hendel, met Bosch Cornering ABS
AchterremØ 245 mm remschijf, zwevende remklauw met enkele zuiger, met Bosch Cornering ABS
Instrumentenpaneel3.8″ LCD-scherm met IBN-technologie (Improved Black Nematic)
Rijklaar gewicht zonder brandstof 151 kg
Zithoogte904 mm
Wielbasis1443 mm
Balhoofdhoek26.1°
Naloop108 mm
Inhoud brandstoftank12 l
VeiligheidsuitrustingRijmodi, Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC), Ducati Brake Light (DBL)
StandaarduitrustingPowermodi, Ducati Power Launch (DLC), Ducati Quick Shift (DQS) Up/Down, Volledige LED-verlichting, Dagrijverlichting (DRL), Taps toelopend aluminium stuur, Lithium-ion batterij
Garantie24 maanden / onbeperkte kilometers
Onderhoud en periodieke service15,000 km / 24 maanden
Controle klepspeling30,000 km
Prijs Nederland€ 14.690

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief


Inschrijven

Laatste Nieuws