De eerste monocilinder Supermotard van Ducati voor op de weg, geboren met maar één doel: spanning overbrengen en de motorwereld domineren. De 659 cc Superquadro Mono met desmodromische kleptiming is de meest geavanceerde en high-performance eencilinder wegmotor ooit gebouwd, in staat om het hoogste toerental in zijn categorie te bereiken.
Mono. Monocilinder, super in elk opzicht.
De nieuwste Ducati motor is nu al de eerste in zijn klasse. Afgeleid van de 1285 cc Superquadro motor van de 1299 Panigale, pronkt de Superquadro Mono met Ducati race-DNA in slechts één cilinder. Hij erft zowel zijn racekarakter als zijn desmodromische systeem van de Superquadro, waardoor hij hoger in toeren kan draaien en zich volledig kan uitleven, voor opwindende prestaties.
De begrenzer is ingesteld op 10.250 tpm: geen enkele andere eencilindermotor haalt dit toerental. Het vermogen is het hoogste in zijn segment, met 77,5 pk bij 9750 tpm en 63 Nm koppel bij 8000 tpm. De recordprestaties worden gecombineerd met toonaangevende onderhoudsintervallen, waarbij de olie elke 15.000 km wordt ververst en de klepspeling elke 30.000 km wordt gecontroleerd.
Verkrijgbaar in een teruggetunede versie voor A2-licentie.
Het uiterlijk van de nieuwe Hypermotard 698 Mono weerspiegelt de kenmerkende eigenschappen van een supermotard die klaar is voor de racerij. Strakke lijnen, compacte vormen en een agressieve stijl. Het gedurfde en toch verfijnde uiterlijk wordt weerspiegeld door het hoge zadel, de dubbelzijdige achterbrug en het slanke achterste. Het spatbord is hoog en uitgestrekt, terwijl de achterkuip zich om de uitlaat wikkelt en ruimte laat voor de nummerplaathouder.
Een scherpe blik
De extreem compacte LED-koplamp heeft een DRL*-dagrijlicht met een “dubbel C”-design dat het vooraanzicht domineert en het model een technologische en direct herkenbare uitstraling geeft. Hetzelfde “dubbele C” profiel kenmerkt het achterlicht dat onder de staart is geïntegreerd, terwijl het stoplicht is voorzien van de Ducati Brake Light* functie om de veiligheid in het stadsverkeer te vergroten.
Wielen
Een echte motard in Ducati stijl met vijfspaaks lichtmetalen velgen, die een sportieve look combineren met het voordeel van lichtheid.
RVE side of fun
De RVE versie pronkt met de Graffiti livery, de graphics accentueren het straatkarakter van de Hypermotard 698 Mono en zorgen ervoor dat de motorfiets altijd opvalt. Zelfs in stilstand.
Kruip in het zadel en laat het plezier op je afkomen. De nieuwe Hypermotard 698 Mono is de eerste eencilinder Supermotard voor op de weg van Ducati, geboren met maar één doel – spanning overbrengen en de scene domineren. Eenvoudig, licht en wendbaar, het is een echte funbike met race-DNA.
Technische gegevens 2024 Ducati Hypermotard 698 Mono
Type | Superquadro Mono, ééncilinder, 4 kleppen per cilinder, Desmodromische timing, 2-balansassen, vloeistofgekoeld |
Cilinderinhoud | 659 cc |
Boring X Slag | 116 x 62.4 mm |
Compressieverhouding | 13.1:1 |
Vermogen | 77.5 pk @ 9,750 tpm |
Koppel | 63 Nm @ 8,000 tpm |
Brandstofinjectie | Elektronisch brandstofinjectiesysteem, Ø 62 mm gasklephuis met volledig Ride by Wire-systeem |
Uitlaat | 1-2 uitlaatsysteem, dubbele aluminium dempers, katalysator en lambdasonde |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met Ducati Quick Shift Up/Down |
Koppeling | Slipperkoppeling en natte meerplatenkoppeling, hydraulische bediening |
Frame | Stalen buizenframe |
Voorvering | Ø 45 mm Marzocchi volledig verstelbare aluminium voorvork |
Voorwiel | Y-vormige 5-spaaks lichtmetalen velgen 3,5″ x 17″ |
Voorband | Pirelli Diablo Rosso IV, 120/70 ZR17 |
Achtervering | Progressieve overbrenging met Sachs volledig verstelbare monoshock. Aluminium dubbelzijdige achterbrug |
Achterwiel | Y-vormige 5-spaaks lichtmetalen velgen 5.0″ x 17″ |
Achterband | Pirelli Diablo Rosso IV, 160/60 ZR17 |
Veerweg (voor/achter) | 215 mm – 240 mm |
Voorrem | Ø 330 mm aluminium flensremschijf, Brembo M4.32 remklauw, radiale pomp met verstelbare hendel, met Bosch Cornering ABS |
Achterrem | Ø 245 mm remschijf, zwevende remklauw met enkele zuiger, met Bosch Cornering ABS |
Instrumentenpaneel | 3.8″ LCD-scherm met IBN-technologie (Improved Black Nematic) |
Rijklaar gewicht zonder brandstof | 151 kg |
Zithoogte | 904 mm |
Wielbasis | 1443 mm |
Balhoofdhoek | 26.1° |
Naloop | 108 mm |
Inhoud brandstoftank | 12 l |
Veiligheidsuitrusting | Rijmodi, Bosch Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC), Ducati Brake Light (DBL) |
Standaarduitrusting | Powermodi, Ducati Power Launch (DLC), Ducati Quick Shift (DQS) Up/Down, Volledige LED-verlichting, Dagrijverlichting (DRL), Taps toelopend aluminium stuur, Lithium-ion batterij |
Garantie | 24 maanden / onbeperkte kilometers |
Onderhoud en periodieke service | 15,000 km / 24 maanden |
Controle klepspeling | 30,000 km |
Prijs Nederland | € 14.690 |
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven