Nieuw: 2022 Honda ADV350
Een nieuwe scooter vervoegt de rangen van Honda. De ADV350 combineert de ruwe Adventure-stijl van de X-ADV met een robuust chassis bestaande uit een stalen buizenframe, 37 mm UPSD-voorvorkpoten en achterschokdempers met een afzonderlijk reservoir. Het 330 cc motorblok produceert een stevige 21,5 kW met 31,5 Nm piekkoppel. HSTC verzorgt de grip op het achterwiel. De hoogte van het windscherm is in hoogte verstelbaar, onder het zadel is ruimte voor twee integraalhelmen en het handschoenenvak verbergt een USB Type C-oplaadpoort. Het LCD-display integreert het Honda Smartphone Voice Control System en bediening via Smart Key verhoogt het dagelijkse gebruiksgemak. Met dit frisse model heeft Honda een brede doelgroep voor ogen, en dan vooral jongere rijders, met een focus op Europa. De ADV350 is klaar om de stad te verkennen. En ver daarbuiten te gaan.
Modeloverzicht
e avontuurlijke styling zet de voorzijde van de ADV350 in de schijnwerpers. De rijpositie werkt natuurlijke controle in de hand en het chassis met stalen buizenframe is afgesteld voor wendbaarheid, feedback en gevoel. Het 15-inch voorwiel heeft bandenmaat 120/70-15, het 14-inch achterwiel draagt een 140/70-14 band. De tubeless banden hebben een noppenprofiel waardoor de ADV350 voldoende grip heeft in alle omstandigheden. De 256 mm enkele schijf biedt remkracht samen met de 240 mm schijf achteraan.
Voldoende acceleratie maakt gebruik in de stad en op de snelweg mogelijk. Het 330 cc enhanced Smart Power+ (eSP+) motorblok met enkele bovenliggende nokkenas levert een piekvermogen van 21,6 kW en piekkoppel van 31,9 Nm. Honda Selectable Torque Control (HSTC) en een noodstopsignaal (ESS of Emergency Stop Signal) behoren tot de standaarduitrusting.
De MY22 ADV350 verschijnt in volgende kleurstellingen
- Spangle Silver Metallic
- Mat Carbonium Grey Metallic
- Mat Carnelian Red Metallic
Styling & Equipment
- Dubbele LED-koplamp staan vooraan de Adventure-uitstraling, hoog gepositioneerd boven het voorwiel
- In de hoogte verstelbaar windscherm
- LCD-instrumentenpaneel en Honda Smartphone Voice Control System
- Onder het zadel passen twee integraalhelmen. USB Type C-oplaadpoort in het handschoenenvak en bediening via Smart Key
De vormgeving van de kleuren accentueert verder het offroad-gevoel. Ze geven de indruk van een hoog zwaartepunt, net zoals dat het geval is bij de X-ADV of de competitiegerichte CRF450R.
Gedetailleerde features rondom geven de ADV350 een veelzijdig karakter. Via een eenvoudig te gebruiken mechanisme kan het windscherm op twee niveaus en over 133 mm ingesteld worden. Op de hoge stand leidt het de windstroom rond de schouders van de rijder om vermoeidheid tegen te gaan tijdens lange trips op de snelweg. Voor een stedelijke omgeving, waar verfrissende wind soms welkom is – net als goede zichtbaarheid – is de lage positie ideaal.
Dankzij het in het dashboard geïntegreerde Honda Smartphone Voice Control System blijf je als rijder volledig verbonden. Het systeem linkt met de smartphone onderweg en stelt je in staat oproepen te doen en muziek te beheren via stembediening. Daarvoor heb je enkel een headset voor in de helm en de Honda RoadSync-app nodig. De smartphone is via Bluetooth verbonden. Via een knop op de linkse stuurhelft kan je het HSVC-systeem bedienen.
Motorblok
- 330 cc, enhanced Smart Power+ (eSP+) SOHC-motorblok met vier kleppen
- 21,5 kW piekvermogen @ 7.500 tpm, 31,9 Nm piekkoppel bij 5.250 tpm
- Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- Benzinetank met inhoud 11,7 l en een verbruik van 30 km/l (3,33 l/100 km, WMTC-modus) voor een rijbereik van meer dan 340 km
Het motorblok van de ADV350 is uitgerust met Honda Selectable Torque Control dat werkt op twee niveaus. Het systeem detecteert elk snelheidsverschil tussen voor- en achterband en berekent de wielslip. Het past vervolgens het geleverde motorkoppel aan via het injectiesysteem om zo achterwieltractie terug te winnen. Het HSTC is uitschakelbaar via een bediening aan de linkerstuurhelft. Een knipperende ‘T’ op het digitale dashboard geeft aan wanneer het systeem in werking treedt.
Het blok is aangepast aan de EURO5-norm. Deze legt sinds 1 januari 2020 een aanzienlijk strengere uitstootrestrictie op ten opzichte van EURO4. De vereisten omvatten een substantiële reductie van toegestane uitstoot van carbonmonoxide, vergen een afname van meer dan 40% van de totale uitstoot van koolwaterstof, vragen strengere ontstekingsfoutdetectie en introduceren een limiet op fijnstofdeeltjes.
Accessoires
- Smart topkoffer van 50 liter
- Bagagedrager (installatie zonder extra benodigdheden)
- Binnenzakken
- Verwarmde Handvatten
- U-slot
- Afdekhoes voor buiten

Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven