BMW Motorrad betrad in 2011 het Urban Mobility segment met de introductie van twee premium maxi-scooters, de BMW C 600 Sport en de BMW C 650 GT. Binnenkort brengt BMW Motorrad de BMW C 400 X op de markt, een dynamische premium scooter in het middensegment. Op de Eicma 2018 introduceert BMW Motorrad de BMW C 400 GT, de Gran Turismo-variant van de middenklasse-scooter, gericht op nog meer comfort en geavanceerde rijeigenschappen. Voor zowel ritten in de stad en naar het werk als voor toerritten is de nieuwe BMW C 400 GT de perfecte partner om volop te genieten van mobiliteit.
Krachtige, efficiënte en trillingvrije eencilindermotor gecombineerd met CVT-transmissie en ASC.
De BMW C 400 GT wordt aangedreven door een efficiënte eencilindermotor met 25 kW (34 pk) vermogen, die ook de BMW C 400 X aandrijft. De aandrijfkracht wordt overgebracht naar de wielen via een Continu Variabele Transmissie (CVT). De aandrijflijn met swingarm – met een innovatieve lagering en hoge torsiestijfheid – zorgt voor minimale vibraties en maximaal comfort. Het Automatic Stability Control (ASC) zorgt voor extra veiligheid tijdens het accelereren, vooral op gladde wegen.
Solide stalen frame, telescopische voorvork en krachtige remmen met standaard ABS.
Net als de BMW C 400 X is de nieuwe BMW C 400 GT opgebouwd rond een solide stalen frame. De telescopische voorvork en dubbele veerpoten achter zorgen voor demping en comfort. De veerafstemming zorgt voor een sportief, dynamisch weggedrag met een hoge mate van comfort. Dubbele remschijven voor en de enkele remschijf achter zorgen voor sublieme remkracht en uitmuntende veiligheid door het standaard aanwezige ABS.
Lampen met LED-technologie standaard; BMW Motorrad Connectivity is fabrieksoptie.
Behalve de standaard lampen met LED-technologie biedt de nieuwe BMW C 400 GT als eerste in het segment tal van nieuwe connectiviteitsopties. Een multifunctioneel instrumentencluster met 6,5-inch fullcolour TFT-display is als fabrieksoptie leverbaar. In combinatie met de geavanceerde BMW Motorrad Multi-Controller kan de berijder eenvoudig en snel voertuig- en connectiviteitsfuncties bedienen zonder afgeleid te raken. Ook kan de berijder luisteren naar muziek, gebruikmaken van de telefoon en eenvoudig navigeren door middel van pijlen.
Innovatief design met uitstekende bescherming tegen weersinvloeden en slimme bergruimte.
Het uiterlijk van de BMW C 400 GT is direct herkenbaar als lid van de BMW Motorrad C familie: elegant en functioneel design, optimaal geschikt voor ontspannen rijden in de stedelijke omgeving, zowel zonder als met passagier. De aerodynamische dubbele koplamp met LED-technologie domineert het front met zijn kenmerkende dagrijverlichting, eveneens met LED-technologie. Samen met de geïntegreerde richtingaanwijzers en de elegante body onderscheidt de BMW C 400 GT zich in het middensegment van de scootermarkt. Het hogere windscherm zorgt voor optimale bescherming in weer en wind. De beide handschoenenvakken en de Flexcase onder de buddyseat vormen een ingenieus opbergconcept dat genoeg ruimte biedt voor dagelijks gebruik en lange reizen. De BMW C 400 GT is standaard voorzien van Keyless Ride, waarmee het contact, het stuurslot, de buddyseat en de tankklep eenvoudig zijn te (ont-)grendelen. De losstaande rugleuning en treeplanken bieden comfort voor berijder en passagier.
Aantrekkelijke, kenmerkende kleurenopties.
Er zijn drie kleurkeuzes voor de nieuwe BMW C 400 GT. De kleur Alpine white uni laat het kenmerkende design van de C 400 GT nog beter uitkomen. De kleur Moonwalk grey metallic benadrukt het stoere, dynamische karakter van de BMW C 400 GT. De derde kleur is
Black storm metallic, die juist de hoogwaardige kwaliteit van de C 400 GT benadrukt. In alle kleuren heeft de BMW C 400 GT in combinatie met de contrastkleur een moderne uitstraling.
De highlights van de nieuwe BMW C 400 GT:
• efficiënte 350 cc eencilindermotor in combinatie met CVT-transmissie
• compact motordesign met wet-sump-smering
• 25 kW (34 pk) bij 7.500 t/min en 35 Nm bij 6.000 t/min
• elektronische brandstofinspuiting, digitaal motormanagement en ASC
• wielophanging aan solide stalen frame
• aandrijflijn met swingarm met hoge torsiestijfheid en innovatieve lagers voor minimale trillingen
• telescopische voorvork en twee veerpoten achter met lange veerweg
• krachtig remsysteem met standaard ABS
• treeplanken voor de passagier in plaats van losse voetsteunen
• buddyseat met losstaande rugleuning voor passagier
• standaard lampen met LED-technologie
• optionele LED-dagrijverlichting
• standaard Keyless Ride
• connectivity: multifunctioneel instrumentencluster met 6,5-inch fullcolour TFT-display en diverse extra fabrieksopties
• kenmerkend, dynamisch design
• verbeterde bescherming tegen weer en wind, verfijnde ergonomie
• veel bergruimte met twee handschoenenvakken en een Flexcase
• aantrekkelijke kleurkeuze om verschillende karakters te benadrukken
Share
Altijd op de hoogte blijven van al het motornieuws? Abonneer je op de gratis, 100% spamvrije nieuwsbrief
Inschrijven